Gå til innhold

problemer med Geforce 8600 GTS 256mb

Snuggis

Anbefalte innlegg

Har en PC med et Gainward Geforce 8600GTS 256mb. Maskinen har fungert helt fint frem til nå, men tidligere i dag skjedde det noe merkelig. Skulle starte opp wow, logget inn og plutselig ble skjermen full av masse forskjellige farger og maskinen frøs kort tid etter. Samme skjedde etter restart.

Har tatt ut kortet, ingen synlige skader eller noe sånt. Har også renset hele maskinen for støv for å være sikker på at det ikke er pga varme.

Akkurat nå er hele bildet fu**a opp helt fra oppstart, selv under booting. Hvis noen har noen tips til hva jeg kan prøve/feilsøke eller noe slikt, hadde det vært veldig fint.

Håper på noen raske og gode svar.

-Snuggis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
igjen... oppdater skjermkort driveren din

Igjen? Skjønte ikke helt hva du mente med den, men skal prøve å oppdatere dersom jeg faktisk får maskinen på. Problemet er at hele bildet er fult av farger tilogmed før driveren er lastet, med andre ord tror jeg ikke det skyldes softwaren.

Lenke til kommentar
Kalles vel artifacts , begynner å lure på om kortet ditt er ødelagt. Overopphetet over lengre perioder eller fått for dårlig kjøling .

Artifacts eller noe i den duren, stemmer det ja. Bare litt sliten etter en hektisk helg, så alt av "navn" og slikt henger litt etter atm :p Tviler ikke på at kjernen/ramen eller noe slikt kan være ødelagt pga overopphetning over lengre perioder. Er min stebror sin PC og han har aldri vært flink til å rense maskinen sin for støv. Kjøleløsningen på disse skjermkortene er heller ikke spesielt gode, så ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...