Gå til innhold

BK: Studie av kulp

telealf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt støv på sensoren her ja :p

Fine farger og liker fjellet i bakgrunnen, litt sånn hollywood stil.

Kulpen ble litt tyngre å fordøye, enten er det fordi jeg føler å stå for mye over den og se ned, kanskje enda lavere kamerapunkt ville hjulpet?

Eller så er det fjellet og gulpen som blir for sterke motiver at de ikke gjør seg godt i lag på samme bilde...

Lenke til kommentar

Takk for kritikk!

ja, slurvete med støv på sensor. Bytter en del optikk, må være derfor selv om det bare er 2 uker siden siste rens :blush:

Angående komposisjon: Det sees ikke på bilde men det er ikke mulig å gå lavere med kamera og få med kulp. Meningen er også at kulp skal danne en motvekt mot fjell i bakgrunn. Slik det er nå er det en viss symmetri mellom (formen) på kulpen og fjell bak. Jeg har tro på å tenke slik, men ikke sikketr andre deler dette ;) . Uansett nyttig å høre hva andre mener.

Lenke til kommentar

*skynder mig at lade som om jeg aner, hvad "kulp" betyder på norsk*

Motivet fungerer godt for mig. Farverne er _meget_ flotte - synd med støvkornene, men de lader sig nemt redigere bort. Det håber jeg ikke du undlader af principielle grunde: Støv ER jo ikke en del af motivet her, men et artifakt.

Den store dybdeskarphed og træet bag kulpen, får kulpen til at se kolossalt stor ud - som om den kunne sluge hele fjeldet i baggrunden. Fin mystisk og lidt farlig vinterstemning. Er i øvrigt helt enig i, at du lader hvidbalancen tippe lidt over i det blå i skyggerne. Skygger på sne _skal_ da være blå. Og det passer til kulpen. Kulp. Fint ord, i øvrigt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...