Gå til innhold

Hvilket kompaktkamera filmer best i hd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat solgt et lite hd-videokmera fordi det ikke ble brukt. Det blir for stort til å dra med seg overalt...

Skal kjøpe enten wx1 eller tz7 før jul...klarer ikke bestemme meg.

Hadde også selv vansker med å bestemme mellom disse to, men det ble en zx1 på meg, har sett på tester med bilde og videokvalitet og de var jeg fornøyd med. Utelukket wx1 da den scorer middels på stillbildekvalitet og ikke bruker sd micro. TZ7 var igjen for stort og litt dyrere, men det er den som tar best videokvalitet av kompaktkameraene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er filmene fra TZ7 mye bedre en ZX1?

ZX1 og TZ7 tar like gode videoopptak med godt lysforhold, men når det er lite lys er den dessverre for dårlig, sats heller på sony wx1, men igjen så tar den ikke like gode bilder som panasonic sine kompaktkameraer. :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Finns det ikke slik video kvalitet på enda mindre kamera a?

Denne Pana så ikke veldig lommevennlig forhold til fx casio fc1000 eller nikon s70 (bare for å nevne noe).

Tenkte jeg skulle kjøpe et kamera nå snart da jeg skal ut på reise. Det blir endel filming og bildeknipsing. Det viktige for meg er at den er lommevennlig, god kvalitet på filming og samt litt god på nattbilder.

Lenke til kommentar
Finns det ikke slik video kvalitet på enda mindre kamera a?

Denne Pana så ikke veldig lommevennlig forhold til fx casio fc1000 eller nikon s70 (bare for å nevne noe).

Tenkte jeg skulle kjøpe et kamera nå snart da jeg skal ut på reise. Det blir endel filming og bildeknipsing. Det viktige for meg er at den er lommevennlig, god kvalitet på filming og samt litt god på nattbilder.

Lommevennlig og god kvalitet på nattbilder/filming er ikke veldig lett å kombinere.

Jeg har tz7'n, og har den i en lowepro veske. Får den selvsagt ikke i lomma med veske på, da jeg vil ha en veske som tåler litt. Men hvor lommevennlig er egentlig wx1 med en liten veske? Hvis den også blir "nesten" lommevennlig så er det ikkeno vits å ofre bildekvalitet/optikk ettersom du mest sannsynlig kommer til å ha det i sekken uansett?

20x zoom'n på tz7 ved 3MP oppløsning er iallefall ålreit :)

Lenke til kommentar

Olympus Micro FourThirds-kamera, E-P1, E-P2 eller E-PL1 er gode kamera hvis du regner dem som kompakte. God video, spesiellt blir de bedre enn de andre kamraene som er nevnt når det blir mørkere. Grunnen er fordi den har en mye større billedbrikke enn de minste kamraene.

Lenke til kommentar
Olympus Micro FourThirds-kamera, E-P1, E-P2 eller E-PL1 er gode kamera hvis du regner dem som kompakte. God video, spesiellt blir de bedre enn de andre kamraene som er nevnt når det blir mørkere. Grunnen er fordi den har en mye større billedbrikke enn de minste kamraene.

Jeg vil muligens velge Z10 (hvis den kommer ut i tide...) eller GF1 (istedenfor Olympus sine Micro FourThirds). Jeg kan komme tilbake med nærmere forklaring senere i kveld. Ellers så kan andre bare følge opp mitt forslag med utdypende informasjon og lenke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...