Asaf_p Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Skulle egentlig kjøpe et hd-videokamera. Klarer meg lenge med kompaktkamera med god kvalitet og god zoom. Spørsmålet er derfor som følger: Hvilket kompaktkamera til 3-5000 kr filmer best i hd, og har best zoom? Da tenker jeg minst 10x Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Er det kjekkere med videokamera? Er i tvil hva jeg skal kjøpe.. Lenke til kommentar
thomasmarthinsen Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hvis du skal filme mye, vil et videokamera være best ja. Og de koster ikke nødvendigvis så mye Canon Digital video Legria HF200 Lenke til kommentar
torve Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hva med Sanyo Videokamera Xacti VPC-FH1 http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iid=9093848 Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Er det tester på det siste? Lenke til kommentar
torve Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Er det tester på det siste? Her er en Canon HF S10 vs Sanyo FH1. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg har akkurat solgt et lite hd-videokmera fordi det ikke ble brukt. Det blir for stort til å dra med seg overalt... Skal kjøpe enten wx1 eller tz7 før jul...klarer ikke bestemme meg. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg har akkurat solgt et lite hd-videokmera fordi det ikke ble brukt. Det blir for stort til å dra med seg overalt...Skal kjøpe enten wx1 eller tz7 før jul...klarer ikke bestemme meg. Hadde også selv vansker med å bestemme mellom disse to, men det ble en zx1 på meg, har sett på tester med bilde og videokvalitet og de var jeg fornøyd med. Utelukket wx1 da den scorer middels på stillbildekvalitet og ikke bruker sd micro. TZ7 var igjen for stort og litt dyrere, men det er den som tar best videokvalitet av kompaktkameraene. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Er filmene fra TZ7 mye bedre en ZX1? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Er filmene fra TZ7 mye bedre en ZX1? ZX1 og TZ7 tar like gode videoopptak med godt lysforhold, men når det er lite lys er den dessverre for dårlig, sats heller på sony wx1, men igjen så tar den ikke like gode bilder som panasonic sine kompaktkameraer. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 WX1 lar deg ikke zoome under opptak og derfor uaktuell. Men har lest rundt på nettet og det virker på meg som det er TZ7 som er kongen på haugen hva gjelder kvalitet på videoopptak per i dag. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Ser man i testen til dinside før jul, så er det helt klart at WX1 er best på videoopptak. Tz7 er bra, men ser ut til å slite med bl.a. vertikale lysstriper på mørke opptak. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Jeg ser nå at Sony har zoom under video opptak. Når jeg ser videoer som er tatt med Sony WX1 og Panasonic TZ7 på youtube ser de fra TZ7 bedre ut enn WX1. Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Finns det ikke slik video kvalitet på enda mindre kamera a? Denne Pana så ikke veldig lommevennlig forhold til fx casio fc1000 eller nikon s70 (bare for å nevne noe). Tenkte jeg skulle kjøpe et kamera nå snart da jeg skal ut på reise. Det blir endel filming og bildeknipsing. Det viktige for meg er at den er lommevennlig, god kvalitet på filming og samt litt god på nattbilder. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Finns det ikke slik video kvalitet på enda mindre kamera a?Denne Pana så ikke veldig lommevennlig forhold til fx casio fc1000 eller nikon s70 (bare for å nevne noe). Tenkte jeg skulle kjøpe et kamera nå snart da jeg skal ut på reise. Det blir endel filming og bildeknipsing. Det viktige for meg er at den er lommevennlig, god kvalitet på filming og samt litt god på nattbilder. Lommevennlig og god kvalitet på nattbilder/filming er ikke veldig lett å kombinere. Jeg har tz7'n, og har den i en lowepro veske. Får den selvsagt ikke i lomma med veske på, da jeg vil ha en veske som tåler litt. Men hvor lommevennlig er egentlig wx1 med en liten veske? Hvis den også blir "nesten" lommevennlig så er det ikkeno vits å ofre bildekvalitet/optikk ettersom du mest sannsynlig kommer til å ha det i sekken uansett? 20x zoom'n på tz7 ved 3MP oppløsning er iallefall ålreit Lenke til kommentar
Plutoid Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Olympus Micro FourThirds-kamera, E-P1, E-P2 eller E-PL1 er gode kamera hvis du regner dem som kompakte. God video, spesiellt blir de bedre enn de andre kamraene som er nevnt når det blir mørkere. Grunnen er fordi den har en mye større billedbrikke enn de minste kamraene. Lenke til kommentar
lemonman Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Olympus Micro FourThirds-kamera, E-P1, E-P2 eller E-PL1 er gode kamera hvis du regner dem som kompakte. God video, spesiellt blir de bedre enn de andre kamraene som er nevnt når det blir mørkere. Grunnen er fordi den har en mye større billedbrikke enn de minste kamraene. Jeg vil muligens velge Z10 (hvis den kommer ut i tide...) eller GF1 (istedenfor Olympus sine Micro FourThirds). Jeg kan komme tilbake med nærmere forklaring senere i kveld. Ellers så kan andre bare følge opp mitt forslag med utdypende informasjon og lenke. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Her er en enkel sammenlikning mellom Sony WX1 og Panasonic Tz7: http://www.youtube.com/watch?v=4rZZ8uT9Nlo Ser ut som WX1 gir et bedre bilde med mindre lysfeil. Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Kjøper selv Panasonic GF1 snart, filmer HD-ready (720), og fantastisk bildekvalitet samtidig. Kanskje noe å vurdere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå