Gå til innhold

Da tv2 viste Shabana Rehman løfte Krekar i 2004

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var humoristisk og handlingen brøt normer. Det er ingen grunn til å ikke vise det. Kan ikke minnes om det var noe debatt om hvorvidt tv2 burde vist det eller ei. I ytterste argumentet kan man si at det var krenkende ovenfor Krekar. Men det er ikke holdbart, det var humoristisk og ikke noe personinjurerende.

e: Leste opp litt på saken. Frøkenen ble anmeldt og politiet kom til samme konklusjon:

Politiet har henlagt saken fordi det ikke er noen rimelig grunn til å undersøke om det foreligger et straffbart forhold som bør straffeforfølges av det offentlige.

Mullahen ble rasende og grep mikrofonen. For første gang på møtet begynte han å snakke på norsk.

- Slik jeg ikke har rett til å bære henne, har ikke hun rett til å bære eller ta på meg. Det hun viser er forakt for meg. Dette kan jeg ikke akseptere. Hvorfor kysser hun meg ikke like godt. Min kone er til stede i salen. Hva vil skje om dette bildet blir vist for en imam? Jeg kommer til å fremføre en klage på dette gjennom advokat Brynjar Meling. Jeg forlanger at alle fotografene sletter dette bildet, sa Krekar.

Fotografene gikk med på det frivillig, men kunne ha nektet. Det er jo forståelig at Krekar ikke liker det pga. hans verdisyn. Men det er ikke noe som kan tolkes til å være straffbart og tv2 viste det med god grunn. Særlig pga. at Krekar var bokaktuell, han er en offentlig person i den grad man kan kalle det det og hans person og verdier er av offentlig interesse. Slike hendelser setter lys på ham som person og verdiene han fremmer og er således noe som bør vises. Pluss som nevnt, it was freakin hilarious.

Lenke til kommentar

Nå er vel det en definisjonssak i vårt samfunn, der det å løfte en person ikke regnes som overstiging av personlige grenser, mens rumper er off limits.

Det er noen normer og verdier som ikke er ønskelige, og ved å utfordre de på en slik måte så endrer man de til det positive.

Lenke til kommentar
[...] Hva om han klådde en dame på rumpa på tv, ville det vert like gøy?

Tja, det var nå ganske festlig når Jagland klådde på pattene til en eller annen NRK-bærte (Synnøve Svabø?) for ca. 100 år siden.

Edit: Og hadde mullahen vært såpass snartenkt at han hadde "klådd" Rehman på rumpa under løfte-stuntet, hadde nok det også vært rasende festlig....

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...