-Jungeldyret Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Hei, har en kjæreste som alltid har hatt Mac, av den ene grunn at faren liker Mac og de derfor bare har Mac i huset. Hun trenger nå en ny macbook. Men vil gjerne ha alternative pcer, siden hun liker Windows og Acer One-pcen hun bruker på skolen. Hun har ingen spesielle krav til den, utenom "at den skal kunne kjøre Sims 3". ^^ Derfor skal den være mest mulig like Macen. Hun flytter den rundt og har den med på reise, så den bør ikke være mer enn 15". Derfor lurer jeg på om det er noen gode alternativer til Macbook Pro 15" som dere anbefaler? EDIT: Har fått vite mer om behov, og endret derfor tittel. Den skal ikke brukes til noe spesielt (type msn, film, musikk), vil ha stor harddisk og maks 10k. Og den skal ha mulighet til bilde- og fotoredigering. Endret 6. desember 2009 av -Jungeldyret Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Når det gjelder bygge kvalitet og design er det ingen ting som kan sammenlignes med MBP. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Men hvis man vil ha alternativer? Lenke til kommentar
jimjames Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hp Envy 13.3" og 15.4" Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Andre, billigere alternativer? EDIT: Veldig gjerne begrunnet, også. EDIT: Har fått vite mer om behov, og endret derfor tittel. Den skal ikke brukes til noe spesielt (type msn, film, musikk), vil ha stor harddisk og maks 10k. Og den skal ha mulighet til bilde- og fotoredigering. Endret 6. desember 2009 av -Jungeldyret Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Personlig syns eg mac høres ut som det beste alternativet for henne Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Hva med Dell? De har jo noen som har iallefall litt snasent design og relativt gode specs for prisen. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Når det gjelder bygge kvalitet og design er det ingen ting som kan sammenlignes med MBP. Nja... Er en rekke Dell maskiner som etter min erfaring holder betraktelig lengre enn MacBookene. Angående design så var forrige generasjon merkelig nok 10 ganger bedre. Jeg opplever Acer 3810TZ (link til MPX.no) som en artig bærbar for folk flest. God diskplass, grei prosessor samt liten og lett. Endret 7. desember 2009 av radivx Lenke til kommentar
carnilio Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Når det gjelder bygge kvalitet og design er det ingen ting som kan sammenlignes med MBP. Nja... Er en rekke Dell maskiner som etter min erfaring holder betraktelig lengre enn MacBookene. Angående design så var forrige generasjon merkelig nok 10 ganger bedre. Jeg opplever Acer 3810TZ (link til MPX.no) som en artig bærbar for folk flest. God diskplass, grei prosessor samt liten og lett. Jo den ser jo helt grei ut, man om hun (så lenge det ikke ble trukket tilbake) vil spille "Sims 3", så er ikke intel integrert grafikk det beste alternativet? Om jeg skulle foreslå noe, så hadde jeg sikkert sett på en del Acer modeller. de har noen som har helt grei pris og design. Og om hun liker Acer One, så er det i allefall ett merke hun kjenner? Ellers har jeg generellt gode erfaringer med ASUS (dog jeg vet det er andre med mindre gode erfaringer) men min opfattning her er att du får relativt grei kvalitet og spesifikasjoner for prisen. Dell, som "kule-ku" nevner er sikkert også ett godt alternativ. Spesiellt med tanke på evt. support, støtte og hjelp, sammenliknet med hva hun kan ha fått fra Apple. De har god kvalitet og grei levetid også. Har nok ikke all værdens erfaring med MBP da, så jeg skal ikke si for mye akkurat i henhold til det med sammenligning. Endret 7. desember 2009 av carnilio Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Skjønner. Hun påstår at hvis hun skal ha Mac, må hun ha Pro og ikke vanlig Macbook, siden Sims 3 krever eksternt grafikkort. Noe Macbook ikke har. Høres ikke dette litt rart ut? Edit: Jeg synes nemlig det kan virke litt overkill å kjøpe en MBP når man har hennes behov og bruk... Endret 8. desember 2009 av -Jungeldyret Lenke til kommentar
radivx Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 13" MacBook og MacBook Pro har begge samme grafikkort (NVIDIA GeForce 9400 M). Etter det jeg kan se må man altså velge en oppgradert 15" om man vil ha det betraktelig bedre 9600M GT (15500kr vs. 10000kr for 13" eller 14000kr for billigste 15". Sjekk litt opp i det med 9400M er langt bedre enn Intel sine grafikkort, så jeg tror ikke Sims 3 på en ok oppløsning er noe problem (du kan jo evt. høre med eplehuset el.). Vil påpeke at den hvite MacBook'en er notorisk kjent for å fort slå sprekker der man hviler håndleddene. Så ville gått for Pro selv på 13". Den ekstra byggekvaliteten er et klart pluss. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 KHLB2 den ser ok ut kraftig skjermkort og mulighet til å velge harddiskplass... Eller den litt dyrere W760 http://www.multicom.no/CBC.aspx?q=c:100561 Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Takk for god hjelp, spesielt radivx Anbefaler henne nok å gå for MBP. Men ble litt overrasket over at vanlig Macbook og MBP har samme grafikkkort. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Må presisere at det bare gjelder 13" og den rimeligste 15"eren. Men det ser slik ut ja. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 M9400 kjører fint Sims 3 på Mac. Har også prøvd i 1920 x 1200 oppløsning, men da ble nok skjermkortet litt for svakt Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Men hun bør da velge MBP framfor vanlig pga. byggekvalitet? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Det tror jeg er lurt, den er også lettere og tynnere. Men hun trenger ikke 15" med M9600 for å spille Sims. Går helt fint med billigste modell. Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 KJØPT MAC FRA EN SERIØS NORSK FORHANDLER (IKKE APPLE.COM) pga du har 5 års reklamasjonsrett. hvis du kjøper fra applestore må du leie en hær av advokater Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå