Gå til innhold

Tatt i fotoboks i mors bil. Hvordan komme seg unna bot?

vonLime

Anbefalte innlegg

Men hvorfor er det egentlig interessant hvorvidt jeg er en god sjåfør?

Egentlig ikke noe intressant men siden du nevner det selv at dine sjåføregenskaper er ypperlige vil det selvsagt diskuteres.

Hvorfor nevne det i det hele tatt?

Jeg ser ærlig talt på meg selv som en ypperlig sjåfør
Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sier da ikke at jeg er flink til å kjøre bil "fordi jeg har hatt lappen i et år". Jeg har kjørt bil og moped daglig siden jeg var 16, og har derfor 3 år med erfaring fra trafikken(care om dere veit hvor gammel jeg er). Jeg har også pushet grensene mine og utviklet kjøringa mi hver eneste dag. Derfor kan jeg å kjøre bil og moped/motorsykkel. Nettopp fordi jeg pusher grensene langt, og så kjører jeg langt under grensene for mine ferdigheter.

Idiot. Hvis du trenger dokumentasjon på hvorfor du er en idiot, kan du ta en titt på alle uttalelsene dine og se hvor inkonsekvent du er. Du påstår at du er så forb*"#¤! flink, men samtidig har du klart å kjøre av veien og bli tatt i fotoboks i løpet av et fattig år som bilist. Når det hele toppes av at du tror at du er ekstraordinært flink fordi du har kjørt moped fra du er 16 og fordi du "pusher grenser og utvikler kjøringa di hver eneste dag", da kan du virkelig bare ta fart og slenge deg i veggen.

Lenke til kommentar
:cool:

Tar det som et kompliment!

Men hvorfor er det egentlig interessant hvorvidt jeg er en god sjåfør? Ingen av dere vil noengang, bevisst, se meg kjøre bil, så det er jo ikke noe mål ved å diskutere det?

Last opp en film, få moren din til å filme deg kjøre noen minutter. Også vis det til oss ;):p

Lenke til kommentar
:cool:

Tar det som et kompliment!

Men hvorfor er det egentlig interessant hvorvidt jeg er en god sjåfør? Ingen av dere vil noengang, bevisst, se meg kjøre bil, så det er jo ikke noe mål ved å diskutere det?

Fordi all den tid vi ikke vet hvem du er, kan enhver annen bil på veien være deg. Og dét bekymrer.

Lenke til kommentar

Dæven, 4 sider OT diskusjon om et enkelt spørsmål. :p - Konklusjonen burde jo uansett vært at TS er utrolig umoden som ikke evner å ta ansvar for sine egne handlinger. - Forøvrig synes jeg også det er utrolig dårlig barneoppdragelse og hjelpe sitt barn med å unndra seg ansvar for egne handlinger.

Unasett, det var dette utsagnet jeg ville kommentere:

Nevertheless, diskusjonen er over, jeg har klart å finne et smutthull stort nok til å krabbe igjennom, og nå kan jeg kjøpe meg telefon i stedet for å bruke penger på en stat som ikke gir noe tilbake.

Med din innstilling vil jeg faktisk anta du har veldig mye større sannsynlighet enn gjennomsnittsbilisten for å havne på sykehus etter enellerannen trafikkulykke, -Vi får håpe den staten som "ikke gir noe tilbake" da klarer å lure seg unna på samme måte :p

Lenke til kommentar
Nevertheless, diskusjonen er over, jeg har klart å finne et smutthull stort nok til å krabbe igjennom, og nå kan jeg kjøpe meg telefon i stedet for å bruke penger på en stat som ikke gir noe tilbake.

Med din innstilling vil jeg faktisk anta du har veldig mye større sannsynlighet enn gjennomsnittsbilisten for å havne på sykehus etter enellerannen trafikkulykke, -Vi får håpe den staten som "ikke gir noe tilbake" da klarer å lure seg unna på samme måte :p

Jeg skriver gladelig innstillingen. "Ulykken er selvforskyldt, og søker må klare seg selv".

Lenke til kommentar

Du utvikler deg hver dag, men er allerede verdensmester?

Muffins..

3 år i trafikken gjør deg IKKE til en flink sjåfør, og jeg håper du, den dagen det går alvorlig galt p.g.a din overlegenhet, at du drar i fjellveggen/elva/skogen med bare deg i bilen..

Gjør alle oss andre trafikanter, pluss deg selv, en tjeneste og lever inn førerkortet ditt.

At du ikke er innstilt på å ta din straff som en mann etter å faktisk å ha kjørt så mye idiot, sier også sitt om at du ikke er moden nok til å inneha det privilegiet det er å kunne kjøre bil!

"The bigger they are, the harder they fall"

Word!

Lenke til kommentar
Jeg sier da ikke at jeg er flink til å kjøre bil "fordi jeg har hatt lappen i et år". Jeg har kjørt bil og moped daglig siden jeg var 16, og har derfor 3 år med erfaring fra trafikken(care om dere veit hvor gammel jeg er). Jeg har også pushet grensene mine og utviklet kjøringa mi hver eneste dag. Derfor kan jeg å kjøre bil og moped/motorsykkel. Nettopp fordi jeg pusher grensene langt, og så kjører jeg langt under grensene for mine ferdigheter. Det blir som om man tjener 1 000 000 i året, men så bruker man bare 500 000. Da er man rik. Tjener man 1 000 000 i året, men bruker 1 000 000, så er man ikke rik.

På hvilken måte pusher du grensene, kan du utdype det?

Ser nemlig INGEN mulighet til å pushe grenser på norske veier uten å kjøre som en idiot!!

Lenke til kommentar

Fyyy faen. Jeg har siden jeg fikk mopedlappen visst at akilleshælen i kjøringen min er når trafikken går sakte, for da følger jeg dårligere med, og reaksjonstiden øker. Nå har dette problemet tatt meg igjen, og i stad klarte jeg å kjøre en bil i hekken i et parkeringshus. En splitter ny bil. Med en mann inni. En mann som har skademelding og skriver ned skiltnummeret mitt.

Faen.

Noen som veit hva bakfanger til en 2009 modell Opel Zafira med lakkering og montering koster? Eller som veit hvor mye ansvarsforsikringa dekker?

Førstemann som svarer skal få lov til å si "Hva var det jeg sa" :p

Lenke til kommentar

Ser nemlig INGEN mulighet til å pushe grenser på norske veier uten å kjøre som en idiot!!

Bodde på bygda før, og der er det mange veier uten mennesker på, som er fine å øve på. Har også øvd på å rette opp sladd på parkeringsplasser, og jeg har kjørt generelt veldig fort. Det gir god erfaring på unnvikelse.

Den siste tida har jeg forøvrig fulgt marsjfarta til andre bilister. Har ikke råd til å betal mer tull på den lønna her, så må nok kjøre pent fremover.

Lenke til kommentar
Fyyy faen. Jeg har siden jeg fikk mopedlappen visst at akilleshælen i kjøringen min er når trafikken går sakte, for da følger jeg dårligere med, og reaksjonstiden øker. Nå har dette problemet tatt meg igjen, og i stad klarte jeg å kjøre en bil i hekken i et parkeringshus. En splitter ny bil. Med en mann inni. En mann som har skademelding og skriver ned skiltnummeret mitt.

Faen.

Noen som veit hva bakfanger til en 2009 modell Opel Zafira med lakkering og montering koster? Eller som veit hvor mye ansvarsforsikringa dekker?

Førstemann som svarer skal få lov til å si "Hva var det jeg sa" :p

Idiot x 2. Du suger så grenseløst som sjåfør at jeg ikke vet om jeg skal le eller grine. La meg gjette...det var noen andres skyld?

Lenke til kommentar

Bodde på bygda før, og der er det mange veier uten mennesker på, som er fine å øve på. Har også øvd på å rette opp sladd på parkeringsplasser, og jeg har kjørt generelt veldig fort. Det gir god erfaring på unnvikelse.

Det er ikke noe galt i å øve seg på å ligge i litt høy hastighet gjennom svinger så lenge det er forsvarlig etter forholdene, da "pusher" man på en måte egenskapene sine :) Føle at du har kontroll selvom du kjører litt "rally" :) Har gjort det litt selv, og jeg føler at jeg har utviklet meg av det. Også piffer det opp "kjedelig" kjøring. Bare pass på at du ikke har passasjerere som har drukket i baksetet - det kan føre til oppkast (snakker av erfaring) :p

Edit: Quote

PS: Jeg er også ung, 20 år, men har ennå ikke

krasjet eller hatt noe uhell med andre bilister. :)

Endret av Carisma_ftw
Lenke til kommentar

Fantastisk.

Men som et lite råd til å finansiere bøter, skader, bonustap og fremtidige utgifter så kommer eg med følgende forslag til bøker du kan(bør) skrive:

- "Øk selvtilliten din på veien - Føl selvtilliten øke, blits for blits!" evnt "Føl selvtilliten øke, bot for bot"

- "Spar bremsen til du trenger den - bruk gassen i stede"

- "Norge på kryss og tvers - mens man presser grensen!"

- "Øvelseskjøring utenfor byen(red. anm. Oslo) - der ingen kunne tru at nokon kunne bu"

- "Parkering i fart" med bonusutgaven av "Spar bremsen til du trenger den 2 - Stans ved hjelp av andre kjøretøy"

I tillegg bør det bli obligatorisk at du har en GPS sporingsenhet så vi andre kan skygge banen. Og ikke minst parkere langt bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...