Gå til innhold

Tatt i fotoboks i mors bil. Hvordan komme seg unna bot?


vonLime

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, fordi jeg nettopp hadde fått lappen, og var i ferd med å lære hvor grensene går. Jeg skryter av at jeg er en god sjåfør, men tror du jeg bare kastet meg bak rattet - dagen etter jeg fikk lappen - og ble Petter Solberg? Nei, jeg måtte lære meg å kjøre bil, som alle andre bør gjøre.

 

Dessuten, har jeg ikke sagt at jeg VAR en god sjåfør. Jeg har sagt at jeg ER en god sjåfør. Så der bomma du igjen.

 

Hvordan jeg slapp boten, har jeg ingen planer om å dele. Allmennhetens straff for alt usaklige tullpreiket folk har kommet med i denne tråden.

Lenke til kommentar

Kan du gjenta den karakteristikken?

 

EDIT: Jeg må innrømme at jeg gir F i hva den egentlig var, så jeg svarer det jeg uansett ville svart: OK.

 

Og nå er det natta. Lang dag på jobb i morgen; mange penger å tjene, og mange N97-er å spare til. God natt, alle reflekterende sjåfører!

 

EDIT2: Snakker såklart om N97 mini. Skal ikke ha den store stygge driten.

Endret av vonLime
Lenke til kommentar

Ts sier det ikke var meninga å bli tatt av denne fotoboksen..?

Jeg har selv blitt tatt av en ATK-boks (106 i 70-sona) og fikk 7800 og to prikker..

Dette var ikke meningen, jeg hadde ikke kjempelyst til å betale julebordet til politiet, men når jeg først hadde blitt så ferska for å bryte en lov, ja, "Deal with it"..

 

Men i trådstarters tilfelle er det jo ingen fare siden pappa betaler (eller mamma?)

Lenke til kommentar

Det som er veldig festlig er det den samme brukeren skrev i en annen tråd. Du sier du var i en ulykke to uker etter du fikk lappen? Hvor lenge siden er det egentlig? Siden du i august var 18 år kan du ikke ha kjørt alene i alt for mange år.

 

Den 27. august har jeg og dama og en kompis av henne planer om å ta en tur på danskebåten(med bil) og bli til 30. eller 31. august. Problemet er at alle er 18, og at jeg har hørt at en må være 21 eller ha med en som er over 21 for å kunne dra dit. Er det noen her som kunne tenke seg å være verge for tre oppegående tenåringer eller som veit om et smutthull?

 

von L

 

Trådstarter er ikke veldig lur når han skryter på seg år for at flere skal forstå hans standpunkt.

 

Forstå meg korrekt TS, jeg har bare hatt lappen i tre år og antakeligvis er du bedre enn meg til å kjøre fordi jeg kjører som en feiging i trafikken. Det jeg prøver å si: Det er ingen som sier at de er bedre eller som blir provosert av at du kanskje er en bedre sjåfør en dem, men problemet er at du selv tror du er så sabla flink til å kjøre bil bare fordi du har hatt lappen i ett år.

Lenke til kommentar

Jeg sier da ikke at jeg er flink til å kjøre bil "fordi jeg har hatt lappen i et år". Jeg har kjørt bil og moped daglig siden jeg var 16, og har derfor 3 år med erfaring fra trafikken(care om dere veit hvor gammel jeg er). Jeg har også pushet grensene mine og utviklet kjøringa mi hver eneste dag. Derfor kan jeg å kjøre bil og moped/motorsykkel. Nettopp fordi jeg pusher grensene langt, og så kjører jeg langt under grensene for mine ferdigheter. Det blir som om man tjener 1 000 000 i året, men så bruker man bare 500 000. Da er man rik. Tjener man 1 000 000 i året, men bruker 1 000 000, så er man ikke rik.

 

Nevertheless, diskusjonen er over, jeg har klart å finne et smutthull stort nok til å krabbe igjennom, og nå kan jeg kjøpe meg telefon i stedet for å bruke penger på en stat som ikke gir noe tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere i tråden kritisert brukere for å dra for raske slutninger uten å kjenne TS, og det står jeg ved. Når vi nå etter hvert kjenner ham bedre, må jeg slutte meg til dem som er skeptiske - et år med lappen tilsier ikke at man har god nok erfaring.

 

Om TS er en god sjåfør eller ikke, kan jeg fremdeles ikke svare på. Men det er i alle fall ikke noe i veien med selvtilliten hans, noe som stort sett er et dårlig tegn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...