RWS Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Rent logisk sett, så er det større sjanse for at de er noe som står bak skapelsesverket, enn at de laget seg selv og satte seg i system av seg selv. ...der kom det en lunge, der kom hjertet, der kom hjernen, der kom øynene, der kom ørene, der kom munnen, der kom kuken, der kom fitten, der kom puppene... ...ja uten at noe stod bak. Det bare utviklet seg og ploppet på plass av seg selv. Tror du din datamaskin kan lage seg selv, uten at noen har stått bak? Det er faktisk større sjanse for det, enn at livet og alt det andre oppstå og satte seg i system av seg selv. Dette er så logiskt feilsluttende at jeg forstår hvorfor du tror som du gjør, da du rett og slett ikke har fattet hva evolusjon er for noe. Så hvis ikke-kristne skal la være å kritisere bibelen fordi de ikke har lest den eller kan tolke den "riktig" burde ikke du da gjøre det samme og la være å kritisere noe du ikke kan en dritt om? Men la oss begynne meg gud. Hvor kommer gud fra? Hvem skapte i sin tid gud? Hvorfor kan gud komme fra ingenting mens andre ting ikke kan det? Hvorfor er det MER logisk og sannsynlig å tro at en gud gjorde det når du ikke engang kan stadfeste hvem gud som gjorde det? Status er jo faktisk at vi ikke VET hva som skjedde FØR big bang og det blir derfor bare ville gjettninger å putte gud inn der, for hva er forklaringen på den guden? Er det din gud IDF? Er det allah? Shiva? Zevs? Nei, du VET ikke, du tror og igjen er vi over i avdelingen for ville gjettninger. Så langt har vi ikke funnet et eneste spor eller en indikasjon fra noen gud og det er kun i bøkene til religiøse der dette er nevnt. Hadde vi ikke funnet opp disse gudene så hadde vi heller ikke hatt denne diskusjonen da ingen, og jeg gjentar: INGEN, har hadde trodd på noen av disse gudene hvis de ikke hadde lest om dem eller blitt fortalt om dem av noen andre. (Faktum er jo at disse gudene dør så fort ingen tror på dem lenger, en død som ganske mange guder har lidd siden tidenes morgen skal jeg si deg og som kristendommens gud vil lide til slutt også, for heller ikke den kristne gud eksisterer hvis ingen vet om ham) Troen på jeusu kommer ikke flytende på ei fjøl av seg selv vet du, så hvordan du kan syntes at det er sannsynlig at en gud skapte alt er helt utrolig, da du ikke kan si med større sikkerhet om du har en rød drage i garasjen enn hvem gud det er snakk om. Du TROR at det er en gud, vi andre nøyer oss med å si at vi ikke vet. Men den logiske feilsluttningen støtter det DU tror på og må derfor være riktig, ikke sant ? Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Skal du ikke snart ta deg en tur i dyrehagen å hilse på Juliuss, en stakkar skapning som ikke fikk med seg evolusjonen og som har nektet å utvikle seg. Han burde vel strengt tatt vert ett menneske nå snart...Om du virkelig mener dette så er du på god vei til å bli like smart som Juliuss. ...får han rævva i gir, så kan han bli tipp x 10 oldefar til USA`s fremtidige president. Det klarte jo tydeligvis en annen apekatt, bare se på Bush ett levende eksempel. Bush er en ape,.... og det er du også Det finnes ingen faste og konkrete bevis på at mennesket engang var en apekatt. Det er bare en teori. Hva ER egentlig en teori ? Og hva ER en vitenskapelig teori. Og nei vi har aldri vært en ape, VI ER DET ENDA.. Rent logisk sett, så er det større sjanse for at de er noe som står bak skapelsesverket, enn at de laget seg selv og satte seg i system av seg selv.Vis meg deg regnestykket. Logikk er tydeligvis ikke din sterke side, noe du fortsetter å illustrere nedenfor ...der kom det en lunge, der kom hjertet, der kom hjernen, der kom øynene, der kom ørene, der kom munnen, der kom kuken, der kom fitten, der kom puppene... ...ja uten at noe stod bak. Det bare utviklet seg og ploppet på plass av seg selv. Tror du din datamaskin kan lage seg selv, uten at noen har stått bak? Det er faktisk større sjanse for det, enn at livet og alt det andre oppstå og satte seg i system av seg selv. Vis meg det regnestykket.. Ting er kanskje ikke så tilfeldig som du tror, mennesket er kanskje ikke universets mektigeste. Ingen har vel sagt noe annet heller.. Endret 23. februar 2010 av netroM Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Ja du kan gjerne kalle Gud en morroklump. Skal du ikke snart ta deg en tur i dyrehagen å hilse på Juliuss, en stakkar skapning som ikke fikk med seg evolusjonen og som har nektet å utvikle seg. Han burde vel strengt tatt vert ett menneske nå snart... ...får han rævva i gir, så kan han bli tipp x 10 oldefar til USA`s fremtidige president. Det klarte jo tydeligvis en annen apekatt, bare se på Bush ett levende eksempel. Det finnes ingen faste og konkrete bevis på at mennesket engang var en apekatt. Det er bare en teori. Med teori, mener du selvsagt en vitenskapelig teori, som må på forhånd være underbygget av fakta, som fossiler og DNA, og som i tillegg er støttet av det vitenskapelige flertall, og som forklarer mest mulig uten å åpne flere spørsmål, så ja, evolusjon er en teori. Akkurat som relativitet, plateforskyvelser, atomteori, kvantefysikk, kjemi og elektrokjemi. Mennesker har samme stamfedre fra aper, og vi er fortsatt aper den dag i dag, og det vil ALDRI endre seg. Vi er aper, og vi vil ALLTID være aper. Barna dine vil være aper, og deres barn igjen vil også være aper. Kattunger kan ikke få noe annet enn kattunger, og aper, kan ikke få noe annet enn apeunger. Men hvorfor er du egentlig så opptatt med å slå i hodet på folk som tror på Gud? Hverken big bang eller at naturen kan utvikle seg over tid har noe å si om Gud finnes eller ei. Selvsagt kan Gud skape noe som kan utvikle seg, og selvsagt kan Gud også skape noe med ett smell. Rent logisk sett, så er det større sjanse for at de er noe som står bak skapelsesverket, enn at de laget seg selv og satte seg i system av seg selv. ...der kom det en lunge, der kom hjertet, der kom hjernen, der kom øynene, der kom ørene, der kom munnen, der kom kuken, der kom fitten, der kom puppene... ...ja uten at noe stod bak. Det bare utviklet seg og ploppet på plass av seg selv. Ting "ploppet" ikke plutselig frem, husk at det er faktisk det DU tror. Evolusjon bygger på at hver minste, uansett hvor liten, evolusjonær fordel vil føre til at et individ vil ha en større sannsynlighet for å overleve. Så om det er noe som ligner på en munn, eller fordøyelsessyetemn, eller organer for seksuell reproduksjon, så vil disse genene bli videreført, og forbedret senere. Over milliarder av år, så har dette ført oss dit vi er kommet i dag. Tror du din datamaskin kan lage seg selv, uten at noen har stått bak? Det er faktisk større sjanse for det, enn at livet og alt det andre oppstå og satte seg i system av seg selv. Ting er kanskje ikke så tilfeldig som du tror, mennesket er kanskje ikke universets mektigeste. Selv om det er uoppnåelig for menneskene å skape ett uendelig enormt univers, så er det kanskje ikke uoppnåelig for noe som er mektigere enn oss. ...på samme måte er det uoppnåelig for en katt å lage en datamaskin, eller bygge ett romskip. Men det betyr ikke at de er uoppnåelig for noe som er mektigere enn en katt. Pussig du skulle nevne datamaskiner. Innen programmering har vi noe som vi kaller genetiske algoritmer. I bunn og grunn er dette algoritmer der programelementene blir valgt ut over flere generasjoner basert på et eller flere kriterier. Dette kan være eksempelvis en gå animasjon, der vi velger ut løkker som er bedre istand til å holde en figur oppe, og så lavt energibruk som mulig. Ved å kjøre en slik genetisk algoritme, kan vi få datamaskinen, ved hjelp av evolusjon, til å finne en naturlig gange. Pussig at dette funker så fint i teori og praksis... Dersom en katt hadde utviklet seg i samme retning som oss, kunne en katt laget romskip eller datamaskiner. Derimot har ikke katter intelligens, samarbeidsvilje eller pinnsettgrep til å gjøre slike ting. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Vi er aper, og vi vil ALLTID være aper. Barna dine vil være aper, og deres barn igjen vil også være aper... Pussig du skulle nevne datamaskiner.... ....ved å kjøre en slik genetisk algoritme, kan vi få datamaskinen, ved hjelp av evolusjon, til å finne en naturlig gange. Pussig at dette funker så fint i teori og praksis... Dersom en katt hadde utviklet seg i samme retning som oss, kunne en katt laget romskip eller datamaskiner. Derimot har ikke katter intelligens, samarbeidsvilje eller pinnsettgrep til å gjøre slike ting. Først og fremst så kan jeg bare si "ap i fred", du og dine kjære apekatter og din apekattslekt. Gud velsigne dere. Når det gjelder datamaskiner og genetisk algoritme, så kunne ikke den datamaskinen evolusjonere i vei uten at den i begynnelsen hadde en skaper (mennesket) som skape prinsippene og mulighetene for datamaskinen å "leve sitt eget liv". Og når det gjelder katten, så vet jo også jeg at han ikke har intelligens, samarbeidsvilje eller pinnsettgrep til å brygge ett romskip... ...var jo nettopp derfor jeg poengterte at på samme måte har ikke ett menneske evnen til å stå bak skapelsesverk som enorme planeter, stjerner, fisker, dyr, planter, skyer....ja hele dritten av alt ett enormt univers inneholder. Det må noe mer til enn mennesker, vi er ikke mektige eller evnerike nok til noe sånt. Men nå skal vi ikke se på oss selv som noen evneveike tullinger selv om det ikke er vi som har skapt universet, fordi Gud sier menneskene skal komme svært langt i kunnskap og utvikling i det siste årene før Messias vår konge returnerer og skal regjere på jorden. Endret 23. februar 2010 av IDF Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Vi er aper, og vi vil ALLTID være aper. Barna dine vil være aper, og deres barn igjen vil også være aper... Pussig du skulle nevne datamaskiner.... ....ved å kjøre en slik genetisk algoritme, kan vi få datamaskinen, ved hjelp av evolusjon, til å finne en naturlig gange. Pussig at dette funker så fint i teori og praksis... Dersom en katt hadde utviklet seg i samme retning som oss, kunne en katt laget romskip eller datamaskiner. Derimot har ikke katter intelligens, samarbeidsvilje eller pinnsettgrep til å gjøre slike ting. Først og fremst så kan jeg bare si "ap i fred", du og dine kjære apekatter og din apekattslekt. Gud velsigne dere. Når det gjelder datamaskiner og genetisk algoritme, så kunne ikke den datamaskinen evolusjonere i vei uten at den i begynnelsen hadde en skaper (mennesket) som skape prinsippene og mulighetene for datamaskinen å "leve sitt eget liv". Og når det gjelder katten, så vet jo også jeg at han ikke har intelligens, samarbeidsvilje eller pinnsettgrep til å brygge ett romskip... ...var jo nettopp derfor jeg poengterte at på samme måte har ikke ett menneske evnen til å stå bak skapelsesverk som enorme planeter, stjerner, fisker, dyr, planter, skyer....ja hele dritten av alt ett enormt univers inneholder. Det må noe mer til enn mennesker, vi er ikke mektige eller evnerike nok til noe sånt. Men nå skal vi ikke se på oss selv som noen evneveike tullinger selv om det ikke er vi som har skapt universet, fordi Gud sier menneskene skal komme svært langt i kunnskap og utvikling i det siste årene før Messias vår konge returnerer og skal regjere på jorden. Jeg er en ape ja, det er foreldrene mine, og foreldrene deres igjen, og barna mine vil komme til å være aper, som barna deres igjen. Hvem programmerte datamaskinen? Hvem laget de som programmerte datamaskinen? Hvem laget det som lage de som laget datamaskinen? Hva laget det som laget den som laget de som laget datamaskinen? Du kan gå sånn tilbake til du dør av alderdom, du vil aldri kunne argumentere for at noe oppstod av ingenting ved å si at noe annet ikke oppstod av ingenting. Altså Gud oppstod fra ingenting og skapte universet, er det virkelig det skapte grann bedre enn å si at universet oppstod fra ingenting? Universet vet vi i det minste med sikkerhet at eksisterer. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Men nå skal vi ikke se på oss selv som noen evneveike tullinger selv om det ikke er vi som har skapt universet, fordi Gud sier menneskene skal komme svært langt i kunnskap og utvikling i det siste årene før Messias vår konge returnerer og skal regjere på jorden. Bedre å være evneveike tullinger og stenge ute alt som ikke har med gud å gjøre i de siste dagene kanskje?... Som jeg har sagt før så tror ikke jeg at den guden som er beskrevet i bibelen ville giddet å sitte i 13,7 milliarder år å vente på at en art på den lille ubetydelige planeten Tellus, i den like ubetydelige galaksen melkeveien, skulle evolvere nok til å bli såpass "intelligent", (om en kan kalle det intelligent å tro på påstander?) til å tilbe den guden. Til det er den guden, slik han fremstår beskrevet i bibelen, alt for tilbednings kåt... Og husk at vi ikke snakker om at for gud er tusen år som et og et år som tusen, vi snakker om flere milliarder år!! Hvis det var så om å gjøre å få tatt knekken på oss kunne han vel bare ha skapt jorden fiks ferdig (noe som bibelen også beskriver at han gjorde før de kristne fant på unnskyldninger i form av tolkninger....) for så å ta livet av alle de vantro hundene med en gang og ikke sitte å vente på det.... For det er en totalt latterlig tanke å tro at mennesket, som bare er en art blandt mange på denne kloden, er tatt ut som denne gudens favoritter etter så lang tid... Helt latterlig. Hvor er logikken i det liksom? Har har vi beskrevet verdens mest tilbednings kåte gud, en gud som KUN lar folk leve evig hvis de tilber ham uten å vite om det faktisk er noe der å tilbe i det hele tatt, og den guden har da ventet i 13,7 milliarder år før han sendte sin egen "sønn" (seg selv i forkledning) for å frelse verden før han lar det gå noen stakkarslige år (2000 år er ikke lenge i denne sammenhengen!!!) før han ødelegger alt han har skapt igjen? Jøss, for en sinnsvak logikk!!! Må i sannhet være funnet på av en sinnsvak person den logikken der... ALT vi til nå har funnet fordrer evolusjon og naturlig utvikling. ALT!! Vi har sålangt ikke en eneste spor etter noen gud annet enn noen lamme påstander i en gammel bok, altså ingenting som støtter en gud og heller ikke så mye som et pip om hvem gud vi eventuelt kommer til å finne hvis vi en dag finner en. Så hvorfor bedriver da religiøse mennesker å skal dytte en gammel middelaldersk tro på alt og alle når vi har denne informasjonen? Hvorfor velger de da å tro på adam og eva uten annet grunnlag enn påstander i en gammel bok når vi faktisk har fakta om en del ting og tang, som kan bevises...? Nei, si det du.... De har enda til gode å komme med en troverdig forklaring/tolkning på hvordan det som står i bibelen kan "syes" inn i det vi vet om evolusjon, men det kommer nok.... Så langt blir det bare enda mer påstander uten bevis... Endret 25. februar 2010 av RWS Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Hvis Adam og Eva hadde vært sant så har gud vært litt av en moroklump... Ja du kan gjerne kalle Gud en morroklump. Skal du ikke snart ta deg en tur i dyrehagen å hilse på Juliuss, en stakkar skapning som ikke fikk med seg evolusjonen og som har nektet å utvikle seg. Han burde vel strengt tatt vert ett menneske nå snart... ...får han rævva i gir, så kan han bli tipp x 10 oldefar til USA`s fremtidige president. Det klarte jo tydeligvis en annen apekatt, bare se på Bush ett levende eksempel. Det finnes ingen faste og konkrete bevis på at mennesket engang var en apekatt. Det er bare en teori. Men hvorfor er du egentlig så opptatt med å slå i hodet på folk som tror på Gud? Hverken big bang eller at naturen kan utvikle seg over tid har noe å si om Gud finnes eller ei. Selvsagt kan Gud skape noe som kan utvikle seg, og selvsagt kan Gud også skape noe med ett smell. Rent logisk sett, så er det større sjanse for at de er noe som står bak skapelsesverket, enn at de laget seg selv og satte seg i system av seg selv. ...der kom det en lunge, der kom hjertet, der kom hjernen, der kom øynene, der kom ørene, der kom munnen, der kom kuken, der kom fitten, der kom puppene... ...ja uten at noe stod bak. Det bare utviklet seg og ploppet på plass av seg selv. Tror du din datamaskin kan lage seg selv, uten at noen har stått bak? Det er faktisk større sjanse for det, enn at livet og alt det andre oppstå og satte seg i system av seg selv. Ting er kanskje ikke så tilfeldig som du tror, mennesket er kanskje ikke universets mektigeste. Selv om det er uoppnåelig for menneskene å skape ett uendelig enormt univers, så er det kanskje ikke uoppnåelig for noe som er mektigere enn oss. ...på samme måte er det uoppnåelig for en katt å lage en datamaskin, eller bygge ett romskip. Men det betyr ikke at de er uoppnåelig for noe som er mektigere enn en katt. Som muslim er jeg ganske positiv til kommentarene dine om at Gud finnes. Islamske skrifter sier mye om Jesus & kristendommens historie , samt Moses & jødedomm + tidligere sendte profeter som Abraham , Ismael , Isaq, Noah, Adam eva osv... Jeg skjønner ikke hvorfor Ateistne angriper de som tror på Gud. hvem har skapt "big bang" ? spør jeg. ingenting skjer uten noen som fører til det. alt kan ikke skje tilfeldig. vi er i test. jordas liv kan være mange miliarder år for oss mennesker, men for Gud kan det være 1 vanlig dag. Gud er mektig. Desutten så gjelder ikke spørsmålet fra trådstarter ateister som ikke tro Adam & eva fantes. IDF , evt de som tror på Gud + trådstarter + de som er ute etter mer relegionskunskap: Dere kan kaste noen minnutter å lese hva Gud sa om Adam & eva i hellige koranen. http://quran-center.com/qurancenter/no/text2.php?sound=62&tafsir=&sura_list=7&lan_id=28&autoplay=off&tafsir=&lan_id=2 Noen smakeverser: .... les før ( kap 7 ) - (gratis tilgang) - link ovenfor .... 011 Vi skapte dere og formet dere. Så sa Vi til englene: «Bøy dere ned for Adam!» Og de bøyet seg unntatt Iblis (Satan). Han bøyet seg ikke. 012 Gud sa: «Hva hindret deg i å bøye deg når Jeg gav deg ordre?» Han svarte: «Jeg er bedre enn Adam. Du skapte meg av ild, og ham skapte Du bare av leire.» 013 Han sa: «Kom deg ut herfra! Du har ingenting med å være hovmodig her! Ut med deg! Du er sannelig en elendig!» 014 Så svarte han: «Gi meg utsettelse til den dag de gjenoppvekkes.» 015 Han sa: «Du har utsettelse.» 016 Så svarte han: «Siden Du har ført meg på avveie, så skal jeg sannelig ligge på lur etter dem på Din rette vei. 017 Jeg skal komme over dem forfra og bakfra, fra høyre og venstre, og Du vil ikke finne de fleste av dem takknemlige.» 018 Han sa: «Kom deg ut, foraktet og forvist! Sannelig, med de av dem som følger deg, med dere alle sammen, vil Jeg fylle helvete.» 019 «Bo i haven, Adam, du og din hustru, og spis hvor dere vil. Men kom ikke nær dette tre, så dere ikke blir urettferdige.» 020 Men Satan førte dem i fristelse for å gjøre synlig for dem deres nakne kjønn, som var dem skjult. Og han sa: «Herren har bare forbudt dere dette tre for at dere ikke skal bli engler, eller udødelige.» 021 Og han bedyret: «Jeg er sannelig en oppriktig rådgiver for dere.» 022 Så forførte han dem ved svik. Da de hadde smakt på treet, stod deres nakenhet klart for dem, og de tok og festet på seg av havens løv. Men Herren ropte til dem: «Har Jeg ikke forbudt dere dette tre? Har Jeg ikke sagt at Satan er en klar fiende for dere?» 023 De svarte: «Herre, vi har stelt oss galt. Hvis Du ikke tilgir oss og forbarmer deg over oss, er vi visselig fortapt.» 024 Han sa: «Kom dere ut! I fiendskap skal dere leve, og på jorden skal dere finne et bosted og utkomme for en tid!» 025 Han sa: «Der skal dere leve, og der skal dere dø, og av den skal dere igjen bringes frem!» 026 Dere Adams barn, Vi har gitt dere klær til å dekke deres nakenhet, og til pynt. Men fromhetens drakt er bedre. Dette er et av Guds tegn, så de måtte komme i hu. 027 Dere Adams barn, la ikke Satan føre dere i fristelse, slik han fikk drevet deres forfedre ut av haven, idet han berøvet dem uskyldens klær for å la dem se sine nakne kjønn. Satan og hans klan ser dere der dere ikke ser dem. Vi har gjort satanene til venner og ledere for dem som ikke tror. .... les etter ( kap 7 ) - link ovenfor .... Jeg repiterer , jeg legger ikke ut versene for diskusjon, men for dem som vil lære mer om andre relegioner. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Ja bibel salater er noe vi ateister liker for det er så mye "sannhet" i dem..... Skjønner du ikke at de bibel/koran salatene bare er påstander og ikke har noen sannhets verdi for noen andre enn de som tror på de påstandene? For meg har de sitatene samme verdi som verdiløst søppel da det ikke gir noen mening ELLER sannhet i det hele tatt (Og bare beviser hvor hjernedøde de som bruker disse bibel/koran salater klarer å bli når de må si sine "meninger" ved hjelp av disse salatene...) Evolusjon er et faktum. Å si noe annet er som å påstå at havet ikke er salt... og lykke til med det. Måtte eventyr figurene være med oss, for de snakker sannhet i sine gamle skrifter (Ekvalenten til "gud være med deg") Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) hvem har skapt "big bang" ? Spørsmålet ditt er lite reflektert: Det trenger ikke å være en hvem, ei heller trenger Big Bang å være "skapt". ingenting skjer uten noen som fører til det. Dette trenger for all del ikke å stemme. Du bruker et erfaringsmessig argument om noe du har ingen kunnskap eller erfaring om; det sier seg selv at dette blir for dumt. alt kan ikke skje tilfeldig. Avhengig av definisjoner: Jo, det kan dèt. Det er også greit å merke seg at dogmene du så sårt angriper ikke baserer seg på tilfeldighet. Dette er det samme tåpepratet som har blitt kastet til sides gang etter gang. Du er fordummende som sprer det samme propagandiet nok en gang. jordas liv kan være mange miliarder år for oss mennesker, men for Gud kan det være 1 vanlig dag. Nei. Definisjonene av dager og år henger sammen; Når du likevel er nødt til å støtte deg til billedige fortolkninger, kan du ikke heller oversette det hebraiske ordet brukt for dager til "faser"? På den måten slipper du å si så mye galt i ett innlegg. Gud er mektig. Kunnskap er makt. Dogmetro er epidemisk, fordummende og minner svært mye om et sauesamfunn der alle repeterer seg selv, og klarer seg ikke uten en ubunden leder. Endret 17. mai 2010 av cuadro Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 hvem har skapt "big bang" ? Spørsmålet ditt er lite reflektert: Det trenger ikke å være en hvem, ei heller trenger Big Bang å være "skapt". ingenting skjer uten noen som fører til det. Dette trenger for all del ikke å stemme. Du bruker et erfaringsmessig argument om noe du har ingen kunnskap eller erfaring om; det sier seg selv at dette blir for dumt. alt kan ikke skje tilfeldig. Avhengig av definisjoner: Jo, det kan dèt. Det er også greit å merke seg at dogmene du så sårt angriper ikke baserer seg på tilfeldighet. Dette er det samme tåpepratet som har blitt kastet til sides gang etter gang. Du er fordummende som sprer det samme propagandiet nok en gang. jordas liv kan være mange miliarder år for oss mennesker, men for Gud kan det være 1 vanlig dag. Nei. Definisjonene av dager og år henger sammen; Når du likevel er nødt til å støtte deg til billedige fortolkninger, kan du ikke heller oversette det hebraiske ordet brukt for dager til "faser"? På den måten slipper du å si så mye galt i ett innlegg. Gud er mektig. Kunnskap er makt. Dogmetro er epidemisk, fordummende og minner svært mye om et sauesamfunn der alle repeterer seg selv, og klarer seg ikke uten en ubunden leder. - Hvordan kan du påstå at jeg ikke vet hva jeg snakker om ? hvorfor er det ikke du som ikke vet hva du snakker om ? . - Jeg har min info altså ikke fra biblen ( endret av folk ) men fra Quran , direkte fra Skaperen , direkte fra Gud. Gud eksisterer,det er mange miljarder bevis på det sammenlignet med de såkale "1000"-bevisene ateistene har. bare se rundt deg . kom deg ut av den tankefengslen hvor du sier alle skapninger stammer fra aper , i Quran så er noen aper mennersker gud har forandret bildet på ! . derfor har de fellesting med mennesker , det samme gjelder svin , noen mennesker ble også konvertert til svin. jeg har en drøss med kilder fra Quran om det. Desverre må si at den teorien du snakker om baserer seg på ren gjetting. ikke kom å si at du skal bevise med fysikk & matte. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Les hva jeg har skrevet, og siter deretter. Du kommenterer ikke det jeg har skrevet, men kommer med svadaprat. Sitèr kun det du kommenterer. Slik: Hvordan kan du påstå at jeg ikke vet hva jeg snakker om ? hvorfor er det ikke du som ikke vet hva du snakker om ? Jeg har ikke skrevet dette. Ikke legg ord i min munn. Det jeg har skrevet, er at, og jeg siterer: 'Det trenger ikke å være en hvem, ei heller trenger Big Bang å være "skapt".' Skal du argumenterer mot dette, får du jammen gjøre så også, og ikke bare plent nekte for det. Videre nedover vises det klart at du ikke er kjent med grunnleggende filosofi på området (Hume, Kant, etc.), og det er ikke så mye en påpekning som det er relevant for videre diskusjon. - Jeg har min info altså ikke fra biblen ( endret av folk ) men fra Quran , direkte fra Skaperen , direkte fra Gud. Dette er din dogmetro, og vi har allerede avklart hva jeg synes om slikt. Ikke før dette er vedtatt av noen uavhengige instanser vil du kunne bruke dette som et argument; for dette er nettopp et av diskusjonspunktene, og er klart og tydelig ingen "sannhet". Gud eksisterer,det er mange miljarder bevis på det sammenlignet med de såkale "1000"-bevisene ateistene har. bare se rundt deg . Dette er din dogmetro. Se kommentaren over for mer info. kom deg ut av den tankefengslen hvor du sier alle skapninger stammer fra aper , i Quran så er noen aper mennersker gud har forandret bildet på ! . derfor har de fellesting med mennesker , det samme gjelder svin , noen mennesker ble også konvertert til svin. jeg har en drøss med kilder fra Quran om det. Din kilde er ikke en god kilde nettopp fordi den inneholder feilinformasjon som dette. Du tar igjen å skaper et stråmannsargument og angriper dette, fremfor å argumentere mot mine argument. Hvordan er dette relevant, og når vedkjente jeg å tro at alle skapninger stammer fra aper? Dette stemmer ikke, og har ingenting i en diskusjon å gjøre. Du er advart for å legge ord i munnen på dine motdebattanter nå; neste gang rapporterer jeg istedenfor, da propaganda er lite ønsket. Desverre må si at den teorien du snakker om baserer seg på ren gjetting. ikke kom å si at du skal bevise med fysikk & matte. Big Bang-teorien holder ikke fast ved tilfeldigheter. Dette er din positive påstand, så jeg forventer at du kommer med gode kilder for en slik absurditet. På hvilket grunnlag kan du si dette, når nettopp premisset for en vitenskapelig teori, er at den skal kunne forutse utfal (ergo ikke tilfeldig)? Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) @peace2 "Alle skapninger stammer fra aper", ja. En diskusjon om evolusjon har du tapt før den kommer i gang. Koranen er nok dessverre like lite verdt som bibelen som naturvitenskapelig kilde. Det hjelper ikke hvor mange vrangforestillinger man sitter med, koranen blir ikke mer sann jo hardere man tror. Endret 18. mai 2010 av Cyberfrog Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 @peace2 "Alle skapninger stammer fra aper", ja. En diskusjon om evolusjon har du tapt før den kommer i gang. Koranen er nok dessverre like lite verdt som bibelen som naturvitenskapelig kilde. Det hjelper ikke hvor mange vrangforestillinger man sitter med, koranen blir ikke mer sann jo hardere man tror. Hvordan kan du påstå dette? er det fordi det heter koran eller fordi du har lest den og skjønt hva den står for? @peace2 "Alle skapninger stammer fra aper", ja. En diskusjon om evolusjon har du tapt før den kommer i gang. Koranen er nok dessverre like lite verdt som bibelen som naturvitenskapelig kilde. Det hjelper ikke hvor mange vrangforestillinger man sitter med, koranen blir ikke mer sann jo hardere man tror. "Alle MENNESKER stammer fra aper" * Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Les hva jeg har skrevet, og siter deretter. Du kommenterer ikke det jeg har skrevet, men kommer med svadaprat. Sitèr kun det du kommenterer. Slik: Hvordan kan du påstå at jeg ikke vet hva jeg snakker om ? hvorfor er det ikke du som ikke vet hva du snakker om ? Jeg har ikke skrevet dette. Ikke legg ord i min munn. Det jeg har skrevet, er at, og jeg siterer: 'Det trenger ikke å være en hvem, ei heller trenger Big Bang å være "skapt".' Skal du argumenterer mot dette, får du jammen gjøre så også, og ikke bare plent nekte for det. Videre nedover vises det klart at du ikke er kjent med grunnleggende filosofi på området (Hume, Kant, etc.), og det er ikke så mye en påpekning som det er relevant for videre diskusjon. - Jeg har min info altså ikke fra biblen ( endret av folk ) men fra Quran , direkte fra Skaperen , direkte fra Gud. Dette er din dogmetro, og vi har allerede avklart hva jeg synes om slikt. Ikke før dette er vedtatt av noen uavhengige instanser vil du kunne bruke dette som et argument; for dette er nettopp et av diskusjonspunktene, og er klart og tydelig ingen "sannhet". Gud eksisterer,det er mange miljarder bevis på det sammenlignet med de såkale "1000"-bevisene ateistene har. bare se rundt deg . Dette er din dogmetro. Se kommentaren over for mer info. kom deg ut av den tankefengslen hvor du sier alle skapninger stammer fra aper , i Quran så er noen aper mennersker gud har forandret bildet på ! . derfor har de fellesting med mennesker , det samme gjelder svin , noen mennesker ble også konvertert til svin. jeg har en drøss med kilder fra Quran om det. Din kilde er ikke en god kilde nettopp fordi den inneholder feilinformasjon som dette. Du tar igjen å skaper et stråmannsargument og angriper dette, fremfor å argumentere mot mine argument. Hvordan er dette relevant, og når vedkjente jeg å tro at alle skapninger stammer fra aper? Dette stemmer ikke, og har ingenting i en diskusjon å gjøre. Du er advart for å legge ord i munnen på dine motdebattanter nå; neste gang rapporterer jeg istedenfor, da propaganda er lite ønsket. Desverre må si at den teorien du snakker om baserer seg på ren gjetting. ikke kom å si at du skal bevise med fysikk & matte. Big Bang-teorien holder ikke fast ved tilfeldigheter. Dette er din positive påstand, så jeg forventer at du kommer med gode kilder for en slik absurditet. På hvilket grunnlag kan du si dette, når nettopp premisset for en vitenskapelig teori, er at den skal kunne forutse utfal (ergo ikke tilfeldig)? Da sier jeg bare så en liten tur her http://watchislam.com/tv1/ Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Fikk du ikke med deg essensen i innlegget mitt? Dette er en diskusjon, og der svarer man i klartekst etter hva man kommenterer. Din link er ikke nevneverdig før du peker på hva den står til, og hvorfor. Du valgte å unngå å svare på mine kommentarer, hvorfor det? Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 - Hvordan kan du påstå at jeg ikke vet hva jeg snakker om ? Man ser det utfra hva du skriver.. hvorfor er det ikke du som ikke vet hva du snakker om ? .De andre her påpeker logisker brister hos deg, og de har godt med dekning for å gjøre det. - Jeg har min info altså ikke fra biblen ( endret av folk ) men fra Quran , direkte fra Skaperen , direkte fra Gud. Du kunne likegodt hentet det direkte fra Donald Duck, den vitenskapelige verdien av en (hvilket som helts) religiøs tekst er NESTEN på høyde med Donald. Gud eksisterer,det er mange miljarder bevis på det sammenlignet med de såkale "1000"-bevisene ateistene har. Fantasi og illusjoner er en fin ting, spesielt når man ikke har noe konkret å komme med. bare se rundt deg . kom deg ut av den tankefengslen hvor du sier alle skapninger stammer fra aper , i Quran så er noen aper mennersker gud har forandret bildet på ! . Første del er LØGN fra din side, andre det er LOGISK KORTSLUTNING derfor har de fellesting med mennesker , det samme gjelder svin , noen mennesker ble også konvertert til svin. jeg har en drøss med kilder fra Quran om det. JA, magica fra tryll kan også forandre folk til svin det her finnes det sikkert drøssevis av kilder fra Donald om.. Desverre må si at den teorien du snakker om baserer seg på ren gjetting. ikke kom å si at du skal bevise med fysikk & matte. Om du har like mye peiling på matte og fysikk som hva en vitenskapelig teori er så vet vi jo hvor landet ligger.. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 hvem har skapt "big bang" ? Spørsmålet ditt er lite reflektert: Det trenger ikke å være en hvem, ei heller trenger Big Bang å være "skapt". Ingenting skjer tilfeldig som du sier. en må ha skapt den fysikkbanen ting går i! Fra Guds Quran får du svar på alle spørsmål anngående livet. husk at jeg tar opp dette med respekt og fokus for fordmidle det Gud har sagt til deg så du forstår Gudsmelding. Her er svar relatert til det du sier fra Gud i den syvende himmel: "030 Innser ikke de vantro at himlene og jorden var tetteste masse, og at Vi skilte dem? Og av vannet frembrakte Vi alt levende. Vil de da ikke tro? 031 Vi satte på jorden de faste fjell, så den ikke skulle vakle, og laget på den veipassasjer, så menneskene måtte finne frem. 032 Og himmelen har Vi gjort til et vel bevart tak. Men de vender seg bort fra Våre jærtegn. 033 Han er det, som har skapt natt og dag og sol og måne som begge svømmer i sin bane. 034 Vi har ikke gitt noe menneskelig vesen før deg udødelighet. Om du dør, skulle vel de være udødelige? 035 Alle må smake døden. Vi setter dere på prøve, med ondt og godt som prøvelser, og så bringes dere tilbake til Oss. " jordas liv kan være mange miliarder år for oss mennesker, men for Gud kan det være 1 vanlig dag. Nei. Definisjonene av dager og år henger sammen; Når du likevel er nødt til å støtte deg til billedige fortolkninger, kan du ikke heller oversette det hebraiske ordet brukt for dager til "faser"? På den måten slipper du å si så mye galt i ett innlegg. Det er igjen Gud som skape tiden og den tidsreglen: Tiden går fort for oss mennesker enn for Gud! Gud har sagt: ..."037 Menneskene ble skapt med hast i seg. Jeg skal vise dere Mine tegn, men mas ikke på Meg."... Gud er mektig. Kunnskap er makt. Dogmetro er epidemisk, fordummende og minner svært mye om et sauesamfunn der alle repeterer seg selv, og klarer seg ikke uten en ubunden leder. Hvem gir kunskap? hvem har nøklene til det skjulte her i verden? igjen, Kun Gud gir deg det! Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Nå må du lære deg å bruke sitat-funksjonen riktig, og å debattere skikkelig. Du argumenterer på det premiss, den tautologi, som nettopp er opp for debatt. Det er ikke særlig rederlig. Det er igrunn svært dumstrig å gjøre en slik tabbe. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Nå må du lære deg å bruke sitat-funksjonen riktig, og å debattere skikkelig. Du argumenterer på det premiss, den tautologi, som nettopp er opp for debatt. Det er ikke særlig rederlig. Det er igrunn svært dumstrig å gjøre en slik tabbe. Jeg vet godt hvordan man bruker sitat-funksjonen . jeg bruker det ment på den måten fordi jeg ikke vil ha debatt om versene fordi uansett hva du sier om dem så er det endlige svaret du har fått av meg,om du er enig med dem eller ikke så er det en sak mellom deg og Gud ikke meg og deg. Gud har sagt Før dem holdt Noas folk sannhet for løgn, og etter dem folkene som stod imot. Hvert samfunn ønsket å ta fatt sitt sendebud, og de argumenterte med verdiløs tomhet for å bringe sannheten til fall. Men så tok Jeg dem fatt, og hvordan var vel Min straff! Med all respekt så har jeg vidremidlet det jeg skulle. netop de versene , om du tror på dem eller ikke er det sin egen sak. jeg debatterer ikke for jordiske eller polisiske grunner... Uansett hva vi eier og sier kommer vi til å dø en dag. Endret 18. mai 2010 av peace2 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg har da vitterlig ikke talt mot dine verselinjer fra koranen. Dette er tull og tøys, og det vet du: Se over ditt eget innlegg, sitatfunksjonen har blitt brukt helt galt. Du har heller ikke svart på noen av mine argumenter(og nei, de har ingenting med dine verselinjer å gjøre). Dette er ikke en prekestol, dette er et diskusjonsforum. Skal du holde prekner, så får du velge et annet sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå