BmOnline Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hvorfor trenger Gud delegater? Du har vel lest i Biblelen at det glade budskapet skal spres? Herren utgytte den Hellige Ånd på Korset over alt kjød, dvs alle mennesker. Han skulle komme og være i oss, tale til oss. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Ahhh, så biblen er sannheten og alt annet er vrøvl altså... Syns du vi burde droppet alt av regler, normer og lover som vi har idag og kun fulgt biblen BM? Hvordan tror du det samfunnet hadde sett ut? Vel, jeg husker da på 50- tallet- jeg syns det var veldig fint jeg. Men nå er det triste greier, kriger nå værre enn i 45. Nå skal alle få seg burka og turban, så det blir sikkert fine saker. Vennligst BmOnline Syns det er artig at du kritiserer islam, hvem, nøyaktig hvem var det som fikk igang dette hatet? Jeg skal gi deg ett aldri så lite hint: Det står i signaturen din... Og hva i all verden er galt med turban? Indiske sikher er da mye fredeligere enn folk flest? Jeg skal ikke si at jeg er noe særlig smartere enn den gjennomsnittlige befolkningen, men på deg så skinner det ett lys rundt hele deg, uvitenhetens lys. Ikke har du noen kilder annet enn biblen, og så klarer du rett å slett å henge ut sikhismen som krigersk... "Im NOT smarter than a fifth grader" Edit: Liten skrivings og noen anførselstegn Edit2: Sorry klarte å blande deg med IDF, hans signatur er fight terror, support Israel... Beklager den! Det er fort gjort å snuble, mange signaturer. Nei, det var overhodet ikke slik du tenkte deg, hvis du har hørt om onde gjerninger? Det er det jeg ikke liker. Jeg fordømmer ikke individene, men deres gjerninger, og de er det mange av. Vennligst BmOnline Du har rett i begge deler, mennesket kommer ikke fra fisk. Dinoene var nok lenge før Adam og Eva. Alle landdyr inkludert mennesket kommer fra havet. Så teknisk sett så kommer vi fra fisk Mulig du liker tanken, men mennesket er skapt i Guds bilde. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Alle landdyr inkludert mennesket kommer fra havet. Så teknisk sett så kommer vi fra fisk Mulig du liker tanken, men mennesket er skapt i Guds bilde. Og hadde du hatt noen interesse skulle jeg forklart deg om HVORFOR vi stammer fra fisk også, men jeg gidder rett og slett ikke. Du har din sak og er hundre prosent sikker på at det er riktig og er derfor ikke villig til å gløtte på hva andre har å si om sin sak. Du tror at på grunn av at du ikke ser noen annen sak gjør ikke vi det heller og tenker ikke på det at vi andre ofte har vært der du er i dag, vi har sett begge sider! Dette har jeg fortalt deg før og det er sikkert noen som må si det til deg igjen, for du bryr deg som vanlig ikke... Gennerelt er du et menneske jeg aldri ville gått bort å snakket til, for du klarer ikke å snakke om noe annet enn hvor fantastisk jesus er og kan ikke begripe hvorfor nesten ingen føler det samme som deg og derfor vil snakke om jesus. Du fremstår derfor som flat og overfladisk i mine øyne, og det er det mulig at du er også, men det er det jeg sitter igjen med etter noen sider i denne og andre tråder som du har tråder i. Du bryr deg ikke om mennesker, kun jesus og guden din. Andres synspunkter intresserer deg heller ikke føler jeg, med mindre de snakker eller tror på jesus.... Og den litt ovenfra og ned holdningen du har bør du gjøre noe med, bli litt mer mer ydmyk for at ting KAN ha en annen forklaring enn det du måtte tro. Du virker som du tror kun for å tro liksom.... Er det noe et langt liv har lært meg er det at det kun finnes en ting som er helt 100% sikkert og det er at ingenting er helt 100% sikkert..... Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Bare lurte på en ting, kom dinosaurene før eller etter Adam og Eva.Lenge før. Syns du vi burde droppet alt av regler, normer og lover som vi har idag og kun fulgt biblen BM? Hvordan tror du det samfunnet hadde sett ut?Om alle hadde fulgt det også, hadde vi nok hatt paradis på jord. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Bare lurte på en ting, kom dinosaurene før eller etter Adam og Eva.Lenge før. Det pinlige her er at bibelen ikke visste en dritt om noen dinosaurer..... Så hva basserer du dette på? Ikke bibelen ihvertfall!! Syns du vi burde droppet alt av regler, normer og lover som vi har idag og kun fulgt biblen BM? Hvordan tror du det samfunnet hadde sett ut?Om alle hadde fulgt det også, hadde vi nok hatt paradis på jord. Jaha, og hvorfor har vi ikke det da? Kristendommen har såvidt meg bekjent eksistert i to tusen år og den tiden skulle vel være mer enn nok selv for sidrompa ensfoldige kristne til å lage et paradis på, skulle det ikke? Så hvorfor har vi ikke et kristent paradis nå da? Hvorfor foretrakk folk å gå vekk fra kristendom i større og større grad etter reformasjonen hvis det var så jævle fett å være kristen? Dere går i akkurat den samme fella som muslimene går i. De også tror at alt, ALT, hadde blitt bare fryd og gammen hvis bare alle hadde trodd på allah og det til tross for at de med egne øyne kan se hvor fucked up land som har islam som styresett er! Kristendommen har hatt sin tid til å lage paradis og mer til, men de lyktes ikke i annet enn å få en hel heug med grener, hele 35 000 stykker, som alle sammen slår seg på brystet og kaller seg ekte kristne.... De klarer ikke å enes om hva som står i en bok engang og så skal du ha oss til å tro at det ville blitt paradis om disse mennskene fikk bestemme liv og lover? Ha, ikke narr meg til å le er du snill! Adam og eva er som så mye annet i bibelen, kun en myte (Som antagelig er rappet fra eldre religioner det også....) Vi vet faktisk at vi ikke er skapt, tro det eller ei... Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Det pinlige her er at bibelen ikke visste en dritt om noen dinosaurer..... Så hva basserer du dette på? Ikke bibelen ihvertfall!!Som sagt til deg 37 ganger før, Adam og Eva levde for 6000 år siden. Jeg baserer det på arkeologer som sier at dinosaurene levde lenge før det. Bibelen går ikke lenger tilbake enn ~6000 år bak i tid, så derfor kommer dinosaurer langt utenfor bildet. Jaha, og hvorfor har vi ikke det da?Som jeg skrev: Om alle hadde fulgt det også, hadde vi nok hatt paradis på jord. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Bare lurte på en ting, kom dinosaurene før eller etter Adam og Eva.Lenge før. Syns du vi burde droppet alt av regler, normer og lover som vi har idag og kun fulgt biblen BM? Hvordan tror du det samfunnet hadde sett ut?Om alle hadde fulgt det også, hadde vi nok hatt paradis på jord. Det hadde vi hatt hvis alle satt og strikket ullsokker hele livet og.. Hvis alle hadde tenkt det samme og gjort de samme tingene og alle hadde vært enige så hadde det ikke vært noe problem... Men guri så kjedelig det hadde blitt... Kjipt for de homofile da, men de kunne vel blitt kurert ved bønn Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jaha, og hvorfor har vi ikke det da?Som jeg skrev: Om alle hadde fulgt det også, hadde vi nok hatt paradis på jord. Og hvorfor lykkes det ikke når kristendommen hadde sjansen? Da ALLE i hele europa trodde på den kristne gud, hvorfor ble det ikke paradis ut av det? Hvorfor drar du spørsmålene ut av kontekst hele tiden og "glemmer" å svare på hele spørsmålet? Kanskje vi skulle prøve en ny vri? Å si at det blir paradis på jorden hvis alle la overtro fra seg og tenkte rasjonelt og kritisk isteden? Kanskje vi kunne lykkes da? Jeg tror at vi kommer langt lenger hvis vi setter mennesker i høysetet, med lover laget av og for mennesker og ikke blander guder og annen dritt inn i det hele. Men du syntes kanskje vi har det helt forjævlig i det sekulære norge, der alle kan si og mene og tro hva de vil? Du vil ha tilbake modellen der alle skal tvinges til å tro og det å mene noe var en sak for prestene? Et samfunn som bare gikk og ventet på den herlige dommedagen og som kun befattet seg med helt nødvendige ting for å overleve, er det paradis for deg? Tror ikke du har lest historien godt nok jeg, for paradis får vi ihvertfall ikke så lenge vi befatter oss med overtro, det har ihvertfall to tusen år med kristendom stadfestet! Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jaha, og hvorfor har vi ikke det da?Som jeg skrev: Om alle hadde fulgt det også, hadde vi nok hatt paradis på jord. Og hvorfor lykkes det ikke når kristendommen hadde sjansen? Da ALLE i hele europa trodde på den kristne gud, hvorfor ble det ikke paradis ut av det? Hvorfor drar du spørsmålene ut av kontekst hele tiden og "glemmer" å svare på hele spørsmålet? Jeg "glemmer" å svare på det du skrev lenger ned i dette innlegget ditt også, fordi jeg anser det som spam. Idiotisk projisering eller kverulering. 1- Det har aldri vært et tidspunkt der alle i hele Europa trodde på den kristne gud. 2- Europa er ikke hele verden 3- Paradis vil det uansett ikke blitt, siden ingen hadde klart å følge kristendommens bud grunnet vår iboende grådighet. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Jeg "glemmer" å svare på det du skrev lenger ned i dette innlegget ditt også, fordi jeg anser det som spam. Idiotisk projisering eller kverulering. 1- Det har aldri vært et tidspunkt der alle i hele Europa trodde på den kristne gud. 2- Europa er ikke hele verden 3- Paradis vil det uansett ikke blitt, siden ingen hadde klart å følge kristendommens bud grunnet vår iboende grådighet. Så hvorfor fremme det som en sak da? Før globaliseringen var europa "verden" for mannen i gata ja. De klarte aldri å lage noe paradis i europa den gangen DE ALLER FLESTE trodde på den kristne guden her, så hva i all verden får deg til å tro at dette hadde gått noe bedre på verdens basis lurer jeg? Kristendommen har hatt to tusen år på seg og de fleste kan vel være enige i at det er nok til å kunne få til hva som helst, ihvertfall langt bedre enn det kristendommen faktisk har fått til på disse årene. Men hvorfor er da norge et godt land å leve i til tross for at omtrent 70% er sekulære? Er det kristendommen som lager den grådigheten da siden de ikke fikk det til? Eller er du ikke enig i at de fleste her i landet har det bra, bedre enn noen gang før? Hva med Sverige og Danmark? De er faktisk enda mer sekulære enn det norge er og de har det også bra... Hvorfor det? Jeg tror du tar feil her jeg, men det har du sikkert fått med deg... Endret 17. februar 2010 av RWS Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Selv om vi mennsker lever godt på utsiden, betyr det ikke at vi har det godt på innsiden RWS. Vi har en vilje. For de som tror på at Gud skapte oss, så ble vi altså skapt med fri vilje og ikke noen robotaktig skapning som Gud skulle kontrollere. Det kom også synd inn i livet og skapte mellomrom mellom oss og Gud. DERFOR vil det aldri bli paradis her på jord, fordi noen velger å ikke tro på Gud pga sitt kjød og sine lyster. Det er ingen som sier at det er enkelt å følge Jesus, og det blir beskrevet som den smale vei. Flesteparten vil gå den brede veien står det. Og dette er jo tilfelle! Skal man bli en personlig kristen må man oppgi sine lyster, lese bibelen, be om forståelse av bibelen og bruke tid med Gud. Er man nyforelsket, bruker man da meste parten av tiden på seg selv? Nei, man er oppslukt av vedkommende. Det samme gjelder å være en kristen. Du kan ikke tro på gud for så å sløse tiden på deg selv og dine egne lyster. Det nytter ikke med halvt hjerte! Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Selv om vi mennsker lever godt på utsiden, betyr det ikke at vi har det godt på innsiden RWS. Vi har en vilje. For de som tror på at Gud skapte oss, så ble vi altså skapt med fri vilje og ikke noen robotaktig skapning som Gud skulle kontrollere. Det kom også synd inn i livet og skapte mellomrom mellom oss og Gud. DERFOR vil det aldri bli paradis her på jord, fordi noen velger å ikke tro på Gud pga sitt kjød og sine lyster. Det er ingen som sier at det er enkelt å følge Jesus, og det blir beskrevet som den smale vei. Flesteparten vil gå den brede veien står det. Og dette er jo tilfelle! Skal man bli en personlig kristen må man oppgi sine lyster, lese bibelen, be om forståelse av bibelen og bruke tid med Gud. Er man nyforelsket, bruker man da meste parten av tiden på seg selv? Nei, man er oppslukt av vedkommende. Det samme gjelder å være en kristen. Du kan ikke tro på gud for så å sløse tiden på deg selv og dine egne lyster. Det nytter ikke med halvt hjerte! Hehe, og hva hvis du tar feil da? Da har du sløst bort det ene livet man hadde på jorda og ikke fått oppleve en del ting... Husk at flesteparten av verdens befolkning ikke er kristne, mange har ikke engang hørt om den kristne guden. Hvorfor får ikke alle sjansen til å havne i himmelen hvis vi er guds barn? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hva hvis det ikke er feil? Og hvem sier at å følge Jesus er å sløse vekk livet? Lever man virkelig livet når man følger sine lyster? Er det heller ikke et slaveri for mange? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hva hvis det ikke er feil? Og hvem sier at å følge Jesus er å sløse vekk livet? Lever man virkelig livet når man følger sine lyster? Er det heller ikke et slaveri for mange? Slaveri å gjøre som man vil? Erm, har du misforstått noe fundementalt her eller`? SLøse vekk og sløse vekk, man binder seg til noe man ikke har noe bevis for, det er sløsing med sunn fornuft i beste fall.. Svar gjerne på resten av posten min også, du sier man må be ofte, lese biblen og holde god kontakt med gud for å bli en ekte kristen og komme til himmelriket, hva med de av "guds" barn som aldri får sjansen til det... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hva hvis det ikke er feil? Og hvem sier at å følge Jesus er å sløse vekk livet? Lever man virkelig livet når man følger sine lyster? Er det heller ikke et slaveri for mange? For å snu spørsmålet ditt på hodet: Hva er vitsen med å tro at du allerede fra fødselen av har all verdens skyld fra tidligere fedre når du kan leve et godt og naturlig liv uten disse "syndene"? Hvorfor trekke over seg skyld når man fint kan leve uten? Gjør du det kun for å bli frelst, for uten denne synden har jo ikke jesus noen effekt, så er det for å gi jesus kredibilitet du tror vi er født med synd? Følge sine lyster? Hva legger du i det egentlig? At det står meg fritt å se på en fin dame mens du må dra øynene til deg og skamme deg over de signalene kroppen din, helt naturlig, gir deg når du ser på ei fin dame? Tror du jeg trenger å voldta en fin dame bare fordi jeg syntes hun er fin? Eller når naboen har kjøpt seg en fin ny bil så står det meg helt fritt å misunne han den bilen, men jeg kan også glede meg på hans vegne og skryte litt av hans nye bil. Er dette galt å gjøre? Det ligger i vår natur dette også og er overhodet ikke noe galt i det. Jeg skjønner grunntanken bak disse "syndene", de virket sikkert bra i et samfunn som så og si var lovløst, men i dag har de bare en negativ effekt i at de gir folk som tror på dette dårlig samvittighet. Vi følger jo alle norges lover allikevel, så hva i all verden er vitsen med å tillegge disse "syndene" på toppen av det hele, som bare gir dårlig samvittighet? Så ja, jeg syntes du sløser vekk livet med å tro at vi er født med unaturlig synd og det verste er jo at dere kun gjør det for at jesus skal ha noen kredibilitet, for uten denne synden faller frelsen som en stein til marken og hele den kristne tro bortfaller... Hvorfor tror du vi er ateister egentlig? Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 var adam og eva de eneste menneskene? eller var det andre mennesker på jorden da de levde? om ikke så syntes jeg hele kristendommen sprekker for det må jo ha blitt en ekstrem innavl om det ikke fantes andre folk. Adam og Eva var ikke de eneste SKAPNINGENE på jord , men de var første mennesker på jord ja. ikke glem at dem var mye større enn oss fysisk & hadde lengre liv (1000 år +/-) . det gjør det lettere å forflytte seg , de fikk jo barn da.... Før Adam og Eva var det kun andre skapninger , om du har hørt om "magi" så har du sikkert hørt om "Djinn", de har eksistert her før oss , vi ser ikke dem, men de ser oss, er med oss på jorda. En Muslim. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Koreanen har trolig samme utgangspunkt som bibelen og er bare en annen versjon av samme historie blandet med en god porsjon løgn. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Adam og Eva var ikke de eneste SKAPNINGENE på jord , men de var første mennesker på jord ja. Hvorfor kommer du med slike påstander når du vet at det finnes tonn på tonn med beviser, samlet inn av flere hundre tusenvis av mennesker i årenes løp, som støtter evolusjon? Hvorfor kommer du med slikt piss som at gud sa vips så sto adam der og vips, så sto eva der, laget av mannens ribbein når vi vet at det ikke var slik i det hele tatt? Så hvorfor sier du dette da, når du vet at det kun er de mest ignorante her inne som tror på det? Hvis Adam og Eva hadde vært sant så har gud vært litt av en moroklump, for da har han antagelig skapt adam fra et ribbein av en forfader av sjimpansene, for vi deler det meste av DNA med de apene... Og hvorfor deler vi ikke da DNA med resten av dyrene også da, hvis han "skapte" oss? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 var adam og eva de eneste menneskene? eller var det andre mennesker på jorden da de levde? om ikke så syntes jeg hele kristendommen sprekker for det må jo ha blitt en ekstrem innavl om det ikke fantes andre folk. Adam og Eva var ikke de eneste SKAPNINGENE på jord , men de var første mennesker på jord ja. ikke glem at dem var mye større enn oss fysisk & hadde lengre liv (1000 år +/-) . det gjør det lettere å forflytte seg , de fikk jo barn da.... Før Adam og Eva var det kun andre skapninger , om du har hørt om "magi" så har du sikkert hørt om "Djinn", de har eksistert her før oss , vi ser ikke dem, men de ser oss, er med oss på jorda. En Muslim. Men hva er grunnlaget ditt for å si dette? Det finnes masse håndfast bevis for at det du sier ikke er riktig. Magi og eventyr kan ikke erstatte virkeligheten bare fordi du vil det. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Hvis Adam og Eva hadde vært sant så har gud vært litt av en moroklump... Ja du kan gjerne kalle Gud en morroklump. Skal du ikke snart ta deg en tur i dyrehagen å hilse på Juliuss, en stakkar skapning som ikke fikk med seg evolusjonen og som har nektet å utvikle seg. Han burde vel strengt tatt vert ett menneske nå snart... ...får han rævva i gir, så kan han bli tipp x 10 oldefar til USA`s fremtidige president. Det klarte jo tydeligvis en annen apekatt, bare se på Bush ett levende eksempel. Det finnes ingen faste og konkrete bevis på at mennesket engang var en apekatt. Det er bare en teori. Men hvorfor er du egentlig så opptatt med å slå i hodet på folk som tror på Gud? Hverken big bang eller at naturen kan utvikle seg over tid har noe å si om Gud finnes eller ei. Selvsagt kan Gud skape noe som kan utvikle seg, og selvsagt kan Gud også skape noe med ett smell. Rent logisk sett, så er det større sjanse for at de er noe som står bak skapelsesverket, enn at de laget seg selv og satte seg i system av seg selv. ...der kom det en lunge, der kom hjertet, der kom hjernen, der kom øynene, der kom ørene, der kom munnen, der kom kuken, der kom fitten, der kom puppene... ...ja uten at noe stod bak. Det bare utviklet seg og ploppet på plass av seg selv. Tror du din datamaskin kan lage seg selv, uten at noen har stått bak? Det er faktisk større sjanse for det, enn at livet og alt det andre oppstå og satte seg i system av seg selv. Ting er kanskje ikke så tilfeldig som du tror, mennesket er kanskje ikke universets mektigeste. Selv om det er uoppnåelig for menneskene å skape ett uendelig enormt univers, så er det kanskje ikke uoppnåelig for noe som er mektigere enn oss. ...på samme måte er det uoppnåelig for en katt å lage en datamaskin, eller bygge ett romskip. Men det betyr ikke at de er uoppnåelig for noe som er mektigere enn en katt. Endret 23. februar 2010 av IDF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå