RWS Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Joda, saken er slik- og vi er da på et sted som diskuterte hvorvidt A og E har eksistert, altså to. Og du er da meddelsom i å spre dine synspunkter, og jeg mine synspunkter om dette. Og hva skulle være mer interessant enn å stille spm rundt det? Da kommer man selvfølgelig inn på essensen? Så hvordan forklarer du evolusjon? Det vi vet om evolusjon gjør, ironisk nok, at kristne "evolverer" også, selv om jeg ikke er så sikker på at jeg liker folk som må tolke religiøse ting ovenfor viten og kunnskap for å få det de tror på til å passe.... Men du har vel ingen formening om evolusjon kanskje? Utover at det seff er bae tull og at det er bibelen vi alle skal følge? Vel, da kan jeg bare si at en del andre her inne, meg selv inkludert, har stått på begge siden av det "gjerdet" og kjenner argumentasjonen og tolkningene og "logikken" dere religiøse bruker for å (bort)forklare det som står i bibelen slik at det passer med virkeligheten og jeg lurer: er dette nødvendig? Er det nødvendig å tro på noe som enten må tolkes ihjel eller rett og slett fornektes for å opprettholde en tro.... Er det nødvendig i våre dager? Du har nemlig et problem kjære BMonline, for du ser kun dine egne synspunkter, men tror at det er dine synspunktet som er rett, til tross for at vi har satt oss inn i dine synspunkter for lenge siden og ikke synte du har rett.. Skjønner du? Vi har sett begge forklaringene og den du tviholder på datt i mellom som forklaring på det aller meste... Men dit er ikke du kommeet enda ser det ut som, om du noengang kommer dit, for det krever ærlighet! Ærlighet til å faktisk kunne se på andre synspunkter og være ærlig nok til å bruke de synspunktene, og her er det jammen mange religiøse som tryner, for de er neimen ikke mye ærlige mot seg selv, eller andre for den saken skyld. Vi har visst deg alternativene men er du ærlig nok til å se på dem? Jeg mener se på dem ordentlig? Er du det? Det tror ikke jeg at du er, jeg tror du er låst i din tro på at din tro er det ultimate rette og alle andre må ta feil. Du gidder ikke engang se på de andre har å si, for du har det optimale... tror du... Tørr du å være ærlig mot deg selv? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Joda, saken er slik- og vi er da på et sted som diskuterte hvorvidt A og E har eksistert, altså to. Og du er da meddelsom i å spre dine synspunkter, og jeg mine synspunkter om dette. Og hva skulle være mer interessant enn å stille spm rundt det? Da kommer man selvfølgelig inn på essensen? Så hvordan forklarer du evolusjon? Det vi vet om evolusjon gjør, ironisk nok, at kristne "evolverer" også, selv om jeg ikke er så sikker på at jeg liker folk som må tolke religiøse ting ovenfor viten og kunnskap for å få det de tror på til å passe.... Men du har vel ingen formening om evolusjon kanskje? Utover at det seff er bae tull og at det er bibelen vi alle skal følge? Vel, da kan jeg bare si at en del andre her inne, meg selv inkludert, har stått på begge siden av det "gjerdet" og kjenner argumentasjonen og tolkningene og "logikken" dere religiøse bruker for å (bort)forklare det som står i bibelen slik at det passer med virkeligheten og jeg lurer: er dette nødvendig? Er det nødvendig å tro på noe som enten må tolkes ihjel eller rett og slett fornektes for å opprettholde en tro.... Er det nødvendig i våre dager? Du har nemlig et problem kjære BMonline, for du ser kun dine egne synspunkter, men tror at det er dine synspunktet som er rett, til tross for at vi har satt oss inn i dine synspunkter for lenge siden og ikke synte du har rett.. Skjønner du? Vi har sett begge forklaringene og den du tviholder på datt i mellom som forklaring på det aller meste... Men dit er ikke du kommeet enda ser det ut som, om du noengang kommer dit, for det krever ærlighet! Ærlighet til å faktisk kunne se på andre synspunkter og være ærlig nok til å bruke de synspunktene, og her er det jammen mange religiøse som tryner, for de er neimen ikke mye ærlige mot seg selv, eller andre for den saken skyld. Vi har visst deg alternativene men er du ærlig nok til å se på dem? Jeg mener se på dem ordentlig? Er du det? Det tror ikke jeg at du er, jeg tror du er låst i din tro på at din tro er det ultimate rette og alle andre må ta feil. Du gidder ikke engang se på de andre har å si, for du har det optimale... tror du... Tørr du å være ærlig mot deg selv? Ja, der våknet RWS fra sin blund og har kastet seg over t turet for full musikk? Det er bare hyggelig å se at dere har våknet, det gir meg et håp om at det er håp. Ja, jeg er ikke utasjærsj RWS, og jeg farer ikke med eventyr som du prøver å få det til. Og du sier at du er ærlig?? Jeg skal ikke sette deg på prøve, da jeg vet av erfaring at det er fånyttes. Men jeg skal bare si en liten ting til deg og andre som kansje trenger dette sårt-. Det er ikke MIN person som er så viktig i dette. Jeg bare logget meg på og så dukket denne strengen opp, ja jeg leste og tenkte at her kan jeg jo skrive litt, jeg med. Så gjorde jeg og med gode forsett min venn. Om jeg skulle være ærlig, du kan da skjønne det at jeg skriver rett ut av hjertet nå. Det er ikke hva dere tenker som jeg ser som rett. NEi, dessverre. Beklager min venn. Og med det samme, så vil jeg si at DU aldri har vært der som jeg feks er nå. dvs i troen i Kristus. Det skal jeg si deg er et eventyr. Siden du var så ærlig å si det at du hadde vært her, og nå hadde du liksom kommet på skinner, ja slik ordla du deg. Nei, du er langt unna skinnene min venn. Men jeg sier ikke dette for å være ufin, frekk osv. Jeg sier det for du sa at jeg skulle være ærlig. Edit: Videre min venn, de kristne er ikke religiøse. Og ja, satan kjenner Bibelen meget godt. http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=129 En liten link til da Turboneger ble frelst. Vennligst BmOline Endret 14. februar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Nå skal du høre anick Av BmOnline. den 24/04/2008 - 13:28 2Herrens vei er uransakelig. Den gangen i Stamsund, året 2005 da Turboneger skulle ha djevelfestival var to venner og jeg der. Jeg fikk høre av en god venn at de skulle ha festivalen i en sjøbu. Vi var tre stykker som gikk til denne sjøbua, og mine to venner og jeg la våre hender på denne døren. Så ba jeg til Herren om at Han måtte jage djevelen ut av husværet og sette ut englevakter til over helgen. Da vi så ba Fadervår på gammelmåten, og var omtrent midtveis, "som i Himmelen så og på jorden" Så kom det et laaaagnt angstfyllt brøøøl som om du kaster noen utenfor et stup... Denne dagen ble turboneger fri fra djevelens grep. mai, 2005. Amen! BmOnline http://alias.sol.no/content/gladnyhet-turboneger-er-frelst -------------------------------------------------------------------------- Jeg vet jeg trakk meg ut av tråden, men jeg fant dette og klarte ikke dy meg. Dette viser hvor linjene går hen hos denne personen. Her snakker vi alvorlig sinnsforvirring og et såkalt messiaskompleks. http://en.wikipedia.org/wiki/Messiah_complex Har du vurdert muligheten for at du er litt skjør i toppen BmOnline? Det finnes folk av andre religioner og grener innenfor din egen religion som tror like oppriktig på helt andre ting. Hvorfor skal vi tro mer på deg enn på de med andre religioner og guder? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Nå skal du høre anick Av BmOnline. den 24/04/2008 - 13:28 2Herrens vei er uransakelig. Den gangen i Stamsund, året 2005 da Turboneger skulle ha djevelfestival var to venner og jeg der. Jeg fikk høre av en god venn at de skulle ha festivalen i en sjøbu. Vi var tre stykker som gikk til denne sjøbua, og mine to venner og jeg la våre hender på denne døren. Så ba jeg til Herren om at Han måtte jage djevelen ut av husværet og sette ut englevakter til over helgen. Da vi så ba Fadervår på gammelmåten, og var omtrent midtveis, "som i Himmelen så og på jorden" Så kom det et laaaagnt angstfyllt brøøøl som om du kaster noen utenfor et stup... Denne dagen ble turboneger fri fra djevelens grep. mai, 2005. Amen! BmOnline http://alias.sol.no/content/gladnyhet-turboneger-er-frelst -------------------------------------------------------------------------- Jeg vet jeg trakk meg ut av tråden, men jeg fant dette og klarte ikke dy meg. Dette viser hvor linjene går hen hos denne personen. Her snakker vi alvorlig sinnsforvirring og et såkalt messiaskompleks. http://en.wikipedia.org/wiki/Messiah_complex Har du vurdert muligheten for at du er litt skjør i toppen BmOnline? Det finnes folk av andre religioner og grener innenfor din egen religion som tror like oppriktig på helt andre ting. Hvorfor skal vi tro mer på deg enn på de med andre religioner og guder? Hallo! Ja, det blir ditt store tunge valg å ta. Ingen andre. Dette valget er det alle må finne ut av selv. Jeg har valgt, og det ser ut for at RWS også har gjort seg opp en mening? Mikkelrev har også valgt. Så du kunne ikke dy deg...nei, der ser du. Akkurat det jeg tenkte meg. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Du babler. Hva prøver du å si? Endret 14. februar 2010 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg får vel komme med en versjon av skapelsen av mennesket jeg også da. http://www.theforbiddenknowledge.com/genesis/ Husk at dette beskrives i de eldste skriftene vi har og utdaterer bibelen, dødehavsruller islam osv. Enten er tavlene sanne, eller så var det et kobbel med gode science fiction forfattere på den tiden Skal vi tro blindt på dette? Kanskje, kanskje ikke, men jeg vil uansett se bevis først. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Interessant lesning, selv om det er noen feil i teksten. Det virker som om forfatteren tror at vi utviklet oss fra neanderthalere selv om vi utviklet oss ved siden av dem. http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_human_evolution Han hevder at "neanderthalgener" eksisterer i mennesker i dag selv om han poster en link som forteller det motsatte. Han er forvirret, eller så er jeg forvirret i forhold til hva han forsøker å si. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Det stemmer jo egentlig med teksten da mennesket ble til mens neandertalerne fortsatt levde, men var ikke en del av den naturlige evolusjonen. Noen ga en håndfull neandertalere (homo erectus) en kraftig dytt i ryggen, og mennesket var en realitet. Igjen hvis man skal tro tavlene Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Mhm. Men han klarer jo ikke å legge frem noe bevis på at dette faktisk skjedde. Alt han har å vise til er at noen mennesker er mer hårete enn andre. Den eneste fellesnevneren jeg finner etter litt rask internettsurfing er denne: Homo antecessor is the common genetic ancestor of humans and Neanderthal.[16] At present estimate, humans have approximately 20,000–25,000 genes and share 99% of their DNA with the now extinct Neanderthal [17] and 95-99% of their DNA with their closest living evolutionary relative, the chimpanzees[18][19]. The human variant of the FOXP2 gene (linked to the control of speech) has been found to be identical in Neanderthal[20]. It can therefore be deduced that Homo antecessor would also have had the human FOXP2 gene. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg får vel komme med en versjon av skapelsen av mennesket jeg også da. http://www.theforbiddenknowledge.com/genesis/ Husk at dette beskrives i de eldste skriftene vi har og utdaterer bibelen, dødehavsruller islam osv. Enten er tavlene sanne, eller så var det et kobbel med gode science fiction forfattere på den tiden Skal vi tro blindt på dette? Kanskje, kanskje ikke, men jeg vil uansett se bevis først. Eller så ser kanskje skapelsen slik ut. Det som er tekstet er fra bibelen. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Du babler. Hva prøver du å si? Nei, jeg har ikke sagt stort- siden jeg tok middagshvilen. Og min kommentar skulle være ganske grei å skjønne ut ifra de kloke professorer, historikere og filosofer som i hundrevis av år har klødd sine bedre halvdeler- i gjøren og laten om missing link? Hvorfor kan vi ikke være aper, de er jo så fredelige? Vennligst BmOnline Endret 14. februar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Vi er aper. Har du et poeng? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Vi er aper. Har du et poeng? Ja, poenget var at det er det djevelen vil at du skal tro. Han synes det er greit å kalle menneskene aper. Det var han som fikk syndefallet i sving. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Vi er aper. Har du et poeng? Ja, poenget var at det er det djevelen vil at du skal tro. Han synes det er greit å kalle menneskene aper. Det var han som fikk syndefallet i sving. Vennligst BmOnline der fikk du meg til å le litt. er du sarkastisk nå? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Vi er aper. Har du et poeng? Ja, poenget var at det er det djevelen vil at du skal tro. Han synes det er greit å kalle menneskene aper. Det var han som fikk syndefallet i sving. Vennligst BmOnline http://en.wikipedia.org/wiki/Human Humans are bipedal primates belonging to the species Homo sapiens (Latin: "wise man" or "knowing man") in Hominidae, the great ape family. Er Satan en slags allegori for vitenskap? Eller tror du virkelig at det finnes en slemming som bare er super slem hele tiden? En skikkelig storeslem med andre ord. Slemme satan som er slem fordi han vil være slem. Gud som er god fordi han er så god. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Vi er aper. Har du et poeng? Ja, poenget var at det er det djevelen vil at du skal tro. Han synes det er greit å kalle menneskene aper. Det var han som fikk syndefallet i sving. Vennligst BmOnline der fikk du meg til å le litt. er du sarkastisk nå? Heisann nabogutt! Neida, det er bare sannheten som kommer for en dag via bakdøren som sto litt på klem...så Lyset og varmen slapp inn. Det var så beke mørkt og koldt her inne! Edit: Ja, syns det ble flere hakk bedre nå.. Svovellukta forsvant gitt.. Vennligst BmOnline Endret 14. februar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Men hvis man absolutt måtte tilbe noen er ikke Satan det verste valget. I forhold til Gud er han jo ganske snill da han vel har 10 bekreftede drap på samvittigheten, og de mer eller mindre på oppdrag fra Gud. Gud derimot har vel hvis jeg husker riktig litt over 3,2 millioner bekreftede drap på samvittigheten selv uten å telle med Sodom og Gomorra eller syndefloden. Merk at dette er bekreftet i bibelen, så det kan jo være ren fantasi Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Vi er aper. Har du et poeng? Ja, poenget var at det er det djevelen vil at du skal tro. Han synes det er greit å kalle menneskene aper. Det var han som fikk syndefallet i sving. Vennligst BmOnline http://en.wikipedia.org/wiki/Human Humans are bipedal primates belonging to the species Homo sapiens (Latin: "wise man" or "knowing man") in Hominidae, the great ape family. Er Satan en slags allegori for vitenskap? Eller tror du virkelig at det finnes en slemming som bare er super slem hele tiden? En skikkelig storeslem med andre ord. Slemme satan som er slem fordi han vil være slem. Gud som er god fordi han er så god. Du er inne på noe der ja, slangen var nemlig meget likt et menneske da dette skjedde i Eden. Og hvis du tar en tur og leser i 1. Mosebok 2,8 så ser du at Livets tre er nevnt der. Ja, som du sikkert nå vet og kanskje du forstår at dette er bildet på slektsteet, altså Eva. Her kom slangen og det ble sex, og det ble et uekte barn, nemlig Kain. I Bibelen finner du da ikke at Kain er Adams sønn. Men Bibelen sier at Kain er av den Onde. På denne måten kom ondskapen inn i menneskeslekten. Og leser du litt til, så finner du at slangen mistet sine lemmer, dvs armer og ben, og som straff må åle på sin buk i resten av tilværelsen. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Men hvis man absolutt måtte tilbe noen er ikke Satan det verste valget. I forhold til Gud er han jo ganske snill da han vel har 10 bekreftede drap på samvittigheten, og de mer eller mindre på oppdrag fra Gud. Gud derimot har vel hvis jeg husker riktig litt over 3,2 millioner bekreftede drap på samvittigheten selv uten å telle med Sodom og Gomorra eller syndefloden. Merk at dette er bekreftet i bibelen, så det kan jo være ren fantasi Om du liker tall, så kan du jo ta stokken din å måle høyden opp til himmelen? Han som har skapt alt og alle, Han er Alfa og Omega, begynnelsen og slutten. Han har ingen begynnelse ei heller ingen ende, det er Gud. Mens satan har en begynnelse og en ende. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Hmm var ikke Edens Hage i det som nå er Irak? Trenger ikke så lang stokk da vel? Han er også en morder. Og det verste av alt er at han blir tilbedt likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå