Gå til innhold

var adam og eva de eneste menneskene?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Om du ble syk, hadde prøvd alt, tror du ikke at du også ville blitt bedt for?

Vennligst

BmOnline

Nei, det kunne ikke falt meg inn.

Helt ærlig og oppriktig kan jeg si at jeg aldri har følt behovet for å bli bedt for når jeg har vært syk, jeg ser rett og slett ikke grunnen til det. Fint at du tenker på folk som er syke osv, det gjør jeg og, men å be for dem gjør jeg altså ikke. :)

Så nei, selv om jeg ved et par anledninger har vært døden nær så har ikke bønn eller andre gudelige ting strefet meg som noen løsning nei, jeg må innrømme det. Jeg velger heller å stole på meg selv og det her faktisk funket greit til nå :)

For det ene, så snakker du veldig hypotetisk. Du sier "Når vi vet", og bruker det som om det skulle være en faktisk tilstand. Det faktiske forholdet her er nemlig at vi vet ikke at Adam og Eva og flommen i landet bare er tull.
Du skjønner fremdeles ikke hva jeg mener? Selvfølgelig VET vi at flommen er bare tull, vi VET også at adam og eva slettes ikke var de eneste menneskene på jord (vi vet jo at vi har evolvert, hvor mange ganger skal vi si dett egentlig?) og du må gjerne tolke dette til du blir blå i ansiktet, men dette er hva folk faktisk har trodd i de siste to tusen årene! At du ikke tror det, eller at du i det hele tatt må tolke det, kommer jo ene og alene av at du vet at alternativene er backet opp av temmelig mange beviser og at det er en langt bedre forklaring! Så jo, vi vet at foreksempel den verdens omspennende flommen som står beskrevet i bibelen ikke er sann ja, for vi har nemlig ikke funnet et eneste, ikke så mye som en flis engang, beviser for den flommen noe sted i hele verden! Pluss at alle naturlover motstrider en slik flom, for ikke å snakke om størrelsen på denne trebåten måtte hatt, tonnene med mat som dyrene skulle spise underveis osv osv osv... At du vil tolke dette over alle støvelskaft gjør det ikke noe sannere for det skjønner du!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du ble syk, hadde prøvd alt, tror du ikke at du også ville blitt bedt for?

Vennligst

BmOnline

Nei, det kunne ikke falt meg inn.

Helt ærlig og oppriktig kan jeg si at jeg aldri har følt behovet for å bli bedt for når jeg har vært syk, jeg ser rett og slett ikke grunnen til det. Fint at du tenker på folk som er syke osv, det gjør jeg og, men å be for dem gjør jeg altså ikke. :)

Så nei, selv om jeg ved et par anledninger har vært døden nær så har ikke bønn eller andre gudelige ting strefet meg som noen løsning nei, jeg må innrømme det. Jeg velger heller å stole på meg selv og det her faktisk funket greit til nå :)

For det ene, så snakker du veldig hypotetisk. Du sier "Når vi vet", og bruker det som om det skulle være en faktisk tilstand. Det faktiske forholdet her er nemlig at vi vet ikke at Adam og Eva og flommen i landet bare er tull.
Du skjønner fremdeles ikke hva jeg mener? Selvfølgelig VET vi at flommen er bare tull, vi VET også at adam og eva slettes ikke var de eneste menneskene på jord (vi vet jo at vi har evolvert, hvor mange ganger skal vi si dett egentlig?) og du må gjerne tolke dette til du blir blå i ansiktet, men dette er hva folk faktisk har trodd i de siste to tusen årene! At du ikke tror det, eller at du i det hele tatt må tolke det, kommer jo ene og alene av at du vet at alternativene er backet opp av temmelig mange beviser og at det er en langt bedre forklaring! Så jo, vi vet at foreksempel den verdens omspennende flommen som står beskrevet i bibelen ikke er sann ja, for vi har nemlig ikke funnet et eneste, ikke så mye som en flis engang, beviser for den flommen noe sted i hele verden! Pluss at alle naturlover motstrider en slik flom, for ikke å snakke om størrelsen på denne trebåten måtte hatt, tonnene med mat som dyrene skulle spise underveis osv osv osv... At du vil tolke dette over alle støvelskaft gjør det ikke noe sannere for det skjønner du!

Så du har ikke hørt om funnene på Arrarat?

Nei, det er slik med vantro, de tror ikke på annet enn sine og andre vantros oppfinnelser. Men de skal bare lete, for de finner fint lite, bl.a. the missing link. Men det hyggelige er at jeg ikke er alene om å tro. Der er millioner som gjør det serru. Det pussige er at en mann hadde bedd til solen, ja han ble blind av det. Så dukket en annen mann opp og fortalte ham at hvis han ville tro på Gud, så skulle synet hans komme tilbake. Joda, mannen gråt da han vitnet om at han hadde tilbedt solen. Gjett om han ble glad da han fikk synet tilbake?

Du er hjertelig velkommen til en frisk diskusjon om emnet, kristendom.

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar
Selvfølgelig VET vi at flommen er bare tull

Så jo, vi vet at foreksempel den verdens omspennende flommen som står beskrevet i bibelen ikke er sann ja, for vi har nemlig ikke funnet et eneste, ikke så mye som en flis engang, beviser for den flommen noe sted i hele verden!

Går det an RWS. Denne repetisjonen til deg og McHalvorsen begynner å gjenta seg til det kjedsomme. Har du noen kilder på at det ikke var noen lokale flommer ved Noah's tid? Har du noen kilder på at Noah's ark aldri kan ha eksistert? Eller holder det å ytre at det er en "selvfølge"?

Det har vært flere lokale flommer i Midt-Østen. Her er hva Wikipedia har å si om saken:

Some geologists believe that quite dramatic, greater than normal flooding of rivers in the distant past might have influenced the legends. One of the latest, and quite controversial, hypotheses of this type is the Ryan-Pitman Theory, which argues for a catastrophic deluge about 5600 BCE from the Mediterranean Sea into the Black Sea. This has been the subject of considerable discussion, and a news article from National Geographic News in February 2009 reported that the flooding might have been "quite mild".[21]

There has also been speculation that a large tsunami in the Mediterranean Sea caused by the Thera eruption, dated ca. 1630–1600 BCE geologically, was the historical basis for folklore that evolved into the Deucalion myth. However, the tsunami hit the South Aegean Sea and Crete; it did not affect cities in the mainland of Greece such as Mycenae, Athens, and Thebes which continued to prosper, therefore it had a local rather than a regionwide effect[22].

Another theory is that a meteor or comet crashed into the Indian Ocean in prehistoric times around 2800-3000 BCE, created the 30-km undersea Burckle Crater and generated a giant tsunami that flooded coastal lands.[23]

Det er ihvertfall klinkende klart at du og McHalvorsen ikke leser hva jeg skriver til den andre, men kun til dere selv. Så les også hva jeg skrev til McHalvorsen her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=15206037

vi VET også at adam og eva slettes ikke var de eneste menneskene på jord
Og hvem påstår noe annet her? Du fortsetter å lyge om hva kristendommen mener. Jeg har sagt det 99 ganger, men du nekter å gi deg på den. En liten favorittløgn du ikke vil gi slipp på, hva?

Les hva jeg skrev i min forrige post til deg, for det har du visst allerede glemmt, eller bare oversett: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=15206037

Lenke til kommentar
Det er ikke noe bevis. Kom med uhelbredelig syke som har blitt friske og som kan dokumentere det.

Og nei, jeg ville ikke blitt bedt for om jeg så lå for døden og legestanden hadde gitt opp. La presten bruke tiden sin på noe mer nyttig.

Ja, til å være en krystallox, så er du på i alle fall på gal frekvens, PL610.

Jeg ser at du har så stor tro på prestene, men nei, de vandrer dessverre ikke der lyset er. Og det er jo beklageligvis.

Hvis du tar deg bryderiet med å finne ut av det, så vil du finne at prestene er mer opptatt av kollekt enn å hjelpe deg eller andre som er syke.

Helbredelse ved bønn, det tilhører dem som er villig til å snu ryggen til denne verden, og bry seg om sine medmennesker på en annen måte enn ved mammon.

For dem som er meget godt informert om Skriften, så kan de sikkert minnes at Peter helbredet syke, ja han var en av disiplene, men han forrådte Jesus. Så det går også ann. Det er slik, har man ikke kjærlighet, så er man intet, selv om man helbreder i Jesu navn.

Mange skal stå frem og helbrede i Jesu navn, men Herren skal si, "Gå bort, dere som gjorde urett, Jeg kjenner dere ikke".

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar

Ser gjerne at de kristne i denne tråden blir kommer med en forklaring på hva som menes med flommhistorien i bibelen...

http://www.christiananswers.net/q-eden/edn-c005.html

Nine Biblical Evidences that the Flood was Global

Some evangelical teachers today are claiming that Noah's flood did not cover the entire Earth nor all the mountains of the day. Further, they claim that Noah and the animals floated on a shallow, temporary inland sea caused by the flood, somehow covering only the Mesopotamian region. Thus, they must claim that the Earth's entire human population was limited to this area, or that not all humans were killed in the flood. Is there really biblical evidence for claims of this nature?

1.

All The Mountains Were Covered. The tops of all the high mountains under the entire heavens were at least 20 feet beneath the waters surface (Genesis 7:19-20). It would be absurd to think that a flood covering the highest mountains of the Middle East would not affect the rest of the world. In addition, the waters remained at this awesome, mountain-covering height for five months! (Genesis 7:18-24, 8:1-5).

2.

The Ark Was Huge. The ark was necessary to prevent the extinction of humans and animals. If the Flood were merely local, God could have sent them to a safer part of the world. God warned Noah about the Flood 120 years prior to its start. Surely, Noah and his family could have traveled a great distance in that time. Also, if the Flood was local, the ark was unnecessarily large. Until the first metal ships were constructed in modern times, the ark was the largest ship ever built. It was big enough to house representative pairs of every created-kind of air-breathing, land animal on Earth.

3.

Humans Populated The Entire World. After more than 1600 years of habitation on Earth, the planet's population was surely large (millions or billions). The Bible confirms that (a) Man had multiplied upon the face of the Earth (Genesis 6:1), (b) Violence and corruption filled the Earth (Genesis 6:11-12). The Bible is clear that man could not have existed only in the Mesopotamian region - a region too small to support such a large population, especially considering the natural dispersion affect of a violent society.

4.

All Humans Were Killed. The Bible clearly teaches that all flesh died…every man (Genesis 7:21). Genesis 9:1 confirms that only Noah's family was saved and that every person living today is descended from his family.

5.

All Air-Breathing, Land Animals Killed. The world's entire population of air-breathing, land animals died, except those taken into the ark (Genesis 7:21) - “everything on Earth” (Genesis 6:17) - "all living creatures of every kind on the Earth" (Genesis 9:16). If only those animals in a specific geographic location died, it would seem unnecessary for God to protect pairs in the ark for the express purpose of preventing their extinction. Surely there would be representatives of their kinds in other areas. If, on the other hand, there were some unique kinds of animals in the local flood's path, then it would seem more logical for God to send representative pairs out of the area, rather than to the ark, as He did. The Bible is clear that all the air-breathing, land animals perished during the flood, except those preserved with Noah - from which all modern animals are descended.

6.

A “Cataclysm,” Not A Mere Flood. Both Hebrew (Old Testament) and Greek (New Testament) use words to describe Noah's flood which are different than the ordinary words for flood. In this way, Noah's flood was represented as a totally unique occurrence. [Hebrew / “Mabbool” - Greek / “Kataklusmos” (cataclysm)].

7.

God's Rainbow Promise. God promised never again to send a global flood (Genesis 8:21, 9:8-17). This promise is demonstrated by the symbol of the rainbow, a sign for God's promise to all the Earth. The rainbow is a sign to every living creature, mankind and animals. If this promise was not made to all creatures on Earth, then God has broken His promise. Local floods have repeatedly killed hundreds and even thousands of humans and animals since Noah's time.

8.

Why Stay In The Ark A Year?! Noah was in the ark for more than a year, not just 40 days (Genesis 8:14). 53 weeks is absurdly long to stay in the ark for a local flood since dry land would have been just over the horizon. After the flood waters had been going down for 4 months, the dove could still find no suitable ground (Genesis 8:9). This does not seem to fit the circumstances for a local flood in which the dove could fly to dry land. However, these situations are consistent if the Flood was global.

9.

The Whole Earth Was Devastated. God said, "I am surely going to destroy both them (the people) and the Earth" (Genesis 6:13b). The global extent of the Flood is referred to more than 30 times in Genesis 6-9 alone! In Isaiah 54:9, God states, "I swore that the waters of Noah would never again cover the Earth." Peter delivered a clear global warning, confirming that God created the Earth, devastated it by the Flood, and will one day destroy it again by fire (2 Peter 3:5-7). Peter certainly did not mean that just a local area on Earth would be burned. Just as the Flood was global, so will be the final judgment.

The Bible specifically teaches that the Flood of Noah's time was global in extent and that all air-breathing, land animals and all humans were killed, except those saved in the Ark. How could the Bible be any more clear concerning the global nature of the Flood?! Or, if this was actually a local flood, how could the Bible have been any more misleading about its extent?!

Lenke til kommentar

Så med andre ord, du kan ikke komme opp med håndfaste bevis. Det har nok en viss placebo effekt, men der slutter det.

Jeg har ingen stor tro på prestene, de har en jobb å gjøre i likhet med andre som har jobb.

Når det gjelder emnet i tråden var ifølge sumernes skrifter Adam og Eva de to første menneskene, deretter ble det skapt syv andre av hvert kjønn av deres "frø". Og voila. Menneske som art var skapt.

Mye tyder på at bibelen og koreanen osv. er basert på nettopp disse skriftene.

Lenke til kommentar

Hmm, hvis gud hadde vært skaperen av alt, og Adam og Eva historien ikke stemmer, så er det egentlig ikke noen forklaring på hvordan menneskene ble til da? Da er historien om adam og eva helt bortkastet? tror ikke det, er man kristen, så får man stå for det og "tro" på at mennesket er etterkommere av adam og eva og mennesker har vært på jorden i ca 6000 år.

Lenke til kommentar
Ser gjerne at de kristne i denne tråden blir kommer med en forklaring på hva som menes med flommhistorien i bibelen...

http://www.christiananswers.net/q-eden/edn-c005.html

Nine Biblical Evidences that the Flood was Global

Some evangelical teachers today are claiming that Noah's flood did not cover the entire Earth nor all the mountains of the day. Further, they claim that Noah and the animals floated on a shallow, temporary inland sea caused by the flood, somehow covering only the Mesopotamian region. Thus, they must claim that the Earth's entire human population was limited to this area, or that not all humans were killed in the flood. Is there really biblical evidence for claims of this nature?

1.

All The Mountains Were Covered. The tops of all the high mountains under the entire heavens were at least 20 feet beneath the waters surface (Genesis 7:19-20). It would be absurd to think that a flood covering the highest mountains of the Middle East would not affect the rest of the world. In addition, the waters remained at this awesome, mountain-covering height for five months! (Genesis 7:18-24, 8:1-5).

2.

The Ark Was Huge. The ark was necessary to prevent the extinction of humans and animals. If the Flood were merely local, God could have sent them to a safer part of the world. God warned Noah about the Flood 120 years prior to its start. Surely, Noah and his family could have traveled a great distance in that time. Also, if the Flood was local, the ark was unnecessarily large. Until the first metal ships were constructed in modern times, the ark was the largest ship ever built. It was big enough to house representative pairs of every created-kind of air-breathing, land animal on Earth.

3.

Humans Populated The Entire World. After more than 1600 years of habitation on Earth, the planet's population was surely large (millions or billions). The Bible confirms that (a) Man had multiplied upon the face of the Earth (Genesis 6:1), (b) Violence and corruption filled the Earth (Genesis 6:11-12). The Bible is clear that man could not have existed only in the Mesopotamian region - a region too small to support such a large population, especially considering the natural dispersion affect of a violent society.

4.

All Humans Were Killed. The Bible clearly teaches that all flesh died…every man (Genesis 7:21). Genesis 9:1 confirms that only Noah's family was saved and that every person living today is descended from his family.

5.

All Air-Breathing, Land Animals Killed. The world's entire population of air-breathing, land animals died, except those taken into the ark (Genesis 7:21) - “everything on Earth” (Genesis 6:17) - "all living creatures of every kind on the Earth" (Genesis 9:16). If only those animals in a specific geographic location died, it would seem unnecessary for God to protect pairs in the ark for the express purpose of preventing their extinction. Surely there would be representatives of their kinds in other areas. If, on the other hand, there were some unique kinds of animals in the local flood's path, then it would seem more logical for God to send representative pairs out of the area, rather than to the ark, as He did. The Bible is clear that all the air-breathing, land animals perished during the flood, except those preserved with Noah - from which all modern animals are descended.

6.

A “Cataclysm,” Not A Mere Flood. Both Hebrew (Old Testament) and Greek (New Testament) use words to describe Noah's flood which are different than the ordinary words for flood. In this way, Noah's flood was represented as a totally unique occurrence. [Hebrew / “Mabbool” - Greek / “Kataklusmos” (cataclysm)].

7.

God's Rainbow Promise. God promised never again to send a global flood (Genesis 8:21, 9:8-17). This promise is demonstrated by the symbol of the rainbow, a sign for God's promise to all the Earth. The rainbow is a sign to every living creature, mankind and animals. If this promise was not made to all creatures on Earth, then God has broken His promise. Local floods have repeatedly killed hundreds and even thousands of humans and animals since Noah's time.

8.

Why Stay In The Ark A Year?! Noah was in the ark for more than a year, not just 40 days (Genesis 8:14). 53 weeks is absurdly long to stay in the ark for a local flood since dry land would have been just over the horizon. After the flood waters had been going down for 4 months, the dove could still find no suitable ground (Genesis 8:9). This does not seem to fit the circumstances for a local flood in which the dove could fly to dry land. However, these situations are consistent if the Flood was global.

9.

The Whole Earth Was Devastated. God said, "I am surely going to destroy both them (the people) and the Earth" (Genesis 6:13b). The global extent of the Flood is referred to more than 30 times in Genesis 6-9 alone! In Isaiah 54:9, God states, "I swore that the waters of Noah would never again cover the Earth." Peter delivered a clear global warning, confirming that God created the Earth, devastated it by the Flood, and will one day destroy it again by fire (2 Peter 3:5-7). Peter certainly did not mean that just a local area on Earth would be burned. Just as the Flood was global, so will be the final judgment.

The Bible specifically teaches that the Flood of Noah's time was global in extent and that all air-breathing, land animals and all humans were killed, except those saved in the Ark. How could the Bible be any more clear concerning the global nature of the Flood?! Or, if this was actually a local flood, how could the Bible have been any more misleading about its extent?!

Det skjedde mye stygt før flommen. Det var mye hor og annen styggedom. Herren ville fjerne dette og akkurat det skjedde.

Hvordan skjedde det? Jo, Herren talte til Noa, om at dette kom til å skje. Han fikk i oppgave å lage arken. Han begynte på det arbeidet som varte i veldig mange år.

http://www.milesjesu.com/missions/images/noahsark.jpg

Linken over viser det som er igjen av arken til Noa oppe i Arrarat fjellet.

De vantro stå og hånet Noa mens han arbeidet på arken. Hvor blir det av regnet, apet de ham med. Da Noa var ferdig med arken, begynte det å regne.

Og vannet steg, til slutt klappet Noa igjen døren etter at de utvalgte var kommet inn. 8 stk.

Da vannet begynte å stige mot arken, begynte de vantro kjempene å banke løs på arken for å være med. Men Noa lukket ikke opp døren til arken. Til slutt sank vannstanden og arken landet på Arrarat fjellet.

Edit:

http://images.google.no/images?q=ararat+mo...ved=0CCQQsAQwAw

Herren lovet at Han aldri skulle la det bli med vann mer, men neste gang med Ild.

Vennligst

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
Hvor ble så dette alt dette vannet av? Og var noahs ark laget av stein? Det er nemlig en steinformasjon på det bildet(som forøvrig ser utrolig photoshoppa ut). Hvorfor slapp ikke noah inn hedningnene? Det er jo stikk i strid med det gud og jesus står for, elsk din neste...

Tenk deg om min venn, GUDs foremål og dom kan vi bare bøye oss for.

Det er HAN som har skapt oss- vi er bare støvet for Hans fot. Det er Han vi kan takke for at vi står på to bein. Han har skapt ALT. I dag er det nesten slutt på gudsfrykt og troende. Men det kommer, det kommer- og det sørger Herren for.

Tenk deg det, jeg var også som alle andre født inn i synden. Det er noe vi alle er, pga syndefallet i Edens Have.

Satan stod bak syndefallet. Men ved TRO er vi igjen tilgitt og kan stå oppreist ved Guds side uten en plett, dvs syndefri og fullkommen i Herren Jesus Kristus. Slik er underet på korset for oss alle ved tro. Det er ved HAM vi er fullkommen, ikke av oss selv. Husk, når vi er i Sønnen, da kan ikke Gud dømme oss, fordi dette Legemet har han allerede dømt på Korset. Det er fullbrakt sa Jesus på Korset- og det var den Nye Pakt og Guds Rike ble opprettet.

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar

wow, jaggu det må jeg si... Imponerende innlegg.. :love:

Kjenner nesten at kroppen bobler over av frykt for denne guden allerede. Det at du sier han vil komme tilbake og vise oss gudefrykt, det vitner jo om en snill og god figur i grunn...

Nå må jeg forte meg å tro så jeg slipper å brenne i all evighet...

Håper virkelig ikke du kommer i en stilling hvor du kan ha innflytelse på mennesker som sliter litt og som trenger holdepunkter i livet sitt.

Lenke til kommentar
wow, jaggu det må jeg si... Imponerende innlegg.. :love:

Kjenner nesten at kroppen bobler over av frykt for denne guden allerede. Det at du sier han vil komme tilbake og vise oss gudefrykt, det vitner jo om en snill og god figur i grunn...

Nå må jeg forte meg å tro så jeg slipper å brenne i all evighet...

Håper virkelig ikke du kommer i en stilling hvor du kan ha innflytelse på mennesker som sliter litt og som trenger holdepunkter i livet sitt.

Ja, vantro gjør blind. Det er alt jeg kan si deg. Videre kan jeg berolige deg med at jeg ber for syke som trenger hjelp og jeg legger hendene på dem. Det kan alle som troende gjøre for de syke.

En som er vantro tror ikke. Og hva er synd? Jo, vantro er synd. Den som ikke tror synder.

Edit:

At du bobler av frykt det er ikke noe nytt, for det første er det ikke du, men han som hvisker deg i øret, som er den som er redd.

Vennligst

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
Så du har ikke hørt om funnene på Arrarat?

Nei, det er slik med vantro, de tror ikke på annet enn sine og andre vantros oppfinnelser. Men de skal bare lete, for de finner fint lite, bl.a. the missing link. Men det hyggelige er at jeg ikke er alene om å tro. Der er millioner som gjør det serru. Det pussige er at en mann hadde bedd til solen, ja han ble blind av det. Så dukket en annen mann opp og fortalte ham at hvis han ville tro på Gud, så skulle synet hans komme tilbake. Joda, mannen gråt da han vitnet om at han hadde tilbedt solen. Gjett om han ble glad da han fikk synet tilbake?

Du er hjertelig velkommen til en frisk diskusjon om emnet, kristendom.

Vennligst

BmOnline

En link hadde vært fint....

@ mikkelrev:

Når ble den flommen lokal? Hva skjedde med den store flommen som det står om i bibelen? Den som tok livet av alle mennesker og dyr? Er dette en tolkning også eller?

Jeg VET at det har vært lokale varianter av flommer, det skjer stadig vekk, men forklar meg gjerne hvordan den store verdens omspennende flommen det står om i bibelen ble til en liten lokal en... :)

Fy flate å en må juge til seg selv for å opprettholde religiøs tro!! Helt utrolig hva dere klarer å bøye og bende på for å få det til å passe med hva vi i dag vet.... Hvorfor tolker dere dette i det hele tatt? Jo fordi dere blir eid med en gang dere påstår noe fra den boka. Det tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Haha, vær så snill og ikke berolige meg noe mer nå, foreslår at vi stopper der, blir litt OT dette.

Heldigvis, min venn -ot eller ei, det kommer ann på øiet som ser og øret som hører.

Slik er det med den saken, en troende gjør ikke ting av denne verden. Edit: Og i den andre verden- hvor lyset befinner seg, der vil folket stå i kø for å komme inn. Det kommer av tro. Og hveten og klinten er forskjellig. Men det tar Herren seg av.

Det er noe som du ikke vet, innerst inne hos deg, som hos alle andre er en ånd. Den fikk du/vi ved fødselen. En vakker dag vil ting komme til å skje, da vil du plutselig over natten bli forandret. Det som skjer er Hans vilje.

Vennligst

BmOnline

:yes:

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
Når ble den flommen lokal?
Da flommen var. Flommen dekket landet, som sagt ørten ganger før. Ikke hele verden. Du finner det i grunnteksten.

Vennligst ikke kom med "bla bla whatever du sier-bortforklaring bortforklaring"'s-argumentet ditt igjen.

Da må du lese bibelen bedre gutten min, for i den står det:

Dette er historien om Noah og hans ætt. Noah var en rettferdig og hederlig mann blant sine samtidige. Noah vandret med Gud. 10 Han fikk tre sønner: Sem, Kam og Jafet. 11 Jorden ble stadig verre i Guds øyne; den ble full av lovløshet. 12 Da Gud så på jorden, var den fordervet; for alle mennesker over hele jorden gikk på onde veier.

13 Da sa Gud til Noah: «Jeg har satt meg fore å gjøre ende på hver levende skapning; for de har fylt jorden med lovløshet. Nå vil jeg utrydde dem fra jorden. 14 Du skal lage deg en ark av sypresstre, innrede den med mange rom og tjærebre den både innvendig og utvendig. 15 Slik skal du lage arken: Den skal være tre hundre alen lang, femti alen bred og tretti alen høy. 16 Et tak skal du legge på arken. Bruk alenmål når du arbeider med det! Sett en dør på den ene siden og bygg arken i tre høyder. 17 Nå vil jeg la storflommen komme over jorden og utrydde alle skapninger som det er livsånde i. Alt som lever på jorden, skal omkomme.

Så HVORDAN i alllverden får du dette til å bli en lokal flom? Det står ikke en dritt om at gud ønket å drepe skapningen innenfor en hvis geografisk størrelse, det står JORDEN. Men du mener kanskje at guden din ikke var så mektig den gangen og at verden for ignorantene som skrev bibelen var det de kunne se når de klatret opp på nærmeste høydedrag pluss litt til? Eller hva er det du prøver å få bortforklart i denne saken?

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Eller hva er det du prøver å få bortforklart i denne saken?
Sånne kommentarer gjør det nytteløst å prøve å gi noen som helst forklaring til deg.

Så ikke heng deg opp iden kommentaren da! Vet du, når folk svarer med slikt har de som regel gått tomme for argumenter! Er du tom for argumenter mikkel? Er det derfor du forsøker å fokusere på alt annet enn spørsmålene mine? Såvidt jeg husker så var det DU som begynte den litt skarpe belærende tonen her i tråden og da må du ha meg unnskyldt hvis jeg vidreførte den, men leser du oppover i tråden så har jeg bevist styrt unna rantingen din som går på min ringe person og holdt meg til sak, men du har problemer med det nå? Derfor går du på meg og ikke på sak?

Hvorfor står det svart på hvitt at guden din snakket om hele jorden og ikke bare en avgrenset geografisk område når han snakket om den store flommen? Gå å les det selv hvis du tror jeg har faket teksten, men sistatet er hentet fra bibelen.no og bør derfor være riktig.... Skriv flom som søkeord der og se selv da.

Hvorfor skal du nå ha denne flommen som lokal? Blir den mer sann fordi da?

Lenke til kommentar
Eller hva er det du prøver å få bortforklart i denne saken?
Sånne kommentarer gjør det nytteløst å prøve å gi noen som helst forklaring til deg.

Kan du ikke heller svare ordentlig på posten? Slik det står skrevet i teksten så må det jo nødvendigvis bortforklares... Står hele jorden og alle mennesker der... Syndet de bare i det ene landet da, hvis det er oversettelses feil av et ord jorden/landet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...