Luftbor Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 vurderer å finne et bilde av et tog som har sporet av, skrive "årets avsporing 2009!" å laste det opp her. de gangene jeg har vært innom denne tråden virker det som det bare er masse tull som er postet. sikkert 3 personer som står bak all kranglingen. Og hvem utnevnte deg til å være smakspoliti? Det er en smule kjipt å skrive på forum om alle skulle være enige. Selv om det dukker opp digresjoner, som om det skulle være "djevelens verk" for å bruke analogier i trådens ånd. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Tråden er lang og nye lesere gidder som regel ikke å lese hele tråden, derfor spør de opp igjen og får de samme svarene... igjen.... Syntes derimot at folk er tolmodige jeg som forklarer igjen og igjen og igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) @Luftbor det er bare min mening som er etter min smak, ikke etter andres. da var man off topic igjen edit: jeg orker ikke å se gjennom hele tråden, så kan noen med få ord si hva dere kom fram til? Endret 6. januar 2010 av Slettet-T9cKWhDpN0 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Adam og Eva har aldri funnets ^^ Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Adam og Eva har aldri funnets ^^ Hvordan vet du det? Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Var adam og eva de eneste menneskene? Yup. Les boka hvor de fictonelle historiene finnes. Nope. Les tråden hvor det har blitt gjentatt mangfoldige ganger at de ikke var de eneste menneskene. Jo! Det er det boka forteller in first place, helt til skybert bestemte seg for å skape flere. Ikke bland logikk med den fictonelle fortellingen. Du ødelegger bare storyen. Endret 7. januar 2010 av Lube Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Nei Lube. Beklager, men det er ingenting riktig i posten din - kun fiksjon. Gå tilbake å les postene mine i denne tråden. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Du finner din egen tolkning mer riktig enn Lube sin, fordi den passer bedre med det syn majoriteten har den dag i dag. Jeg forstår Lube sin tolkning som mer "riktig", da den står nærmere bruksmåten bibelen opprinnelig hadde. Men ingen tolkninger er rett. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Kanskje alle mennesker var super-mennesker før, men på grunn av innavl fra adam og eva har intelligensen vår og styrken osv. sunket. kanskje vi alle er 'defekte' Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Du finner din egen tolkning mer riktig enn Lube sin, fordi den passer bedre med det syn majoriteten har den dag i dag. Jeg forstår Lube sin tolkning som mer "riktig", da den står nærmere bruksmåten bibelen opprinnelig hadde. Men ingen tolkninger er rett. Uenig med alt. "Min" tolkning er ikke min egen tolkning, da det ikke er en tolkning jeg selv har kommet opp med. "Min" tolkning passer ikke bedre med det syn majoriteten har på den idag. Iallefall ikke i Norge. Lube "sin" tolkning står ikke nærmere den opprinnelige bruksmåten. Dette har jeg allerede poengtert tidligere i tråden. Jo, det finnes en tolkning på de forskjellige skriftstedene som er rett, og mange som er feil. Den rette tolkningen er den tolkningen som skribentene mente, og den som er mest sannsynlig. Et eksempel på det er Jomfru Marias jomfrudom. Noen mener at ordet jomfru her henspeiler til en ung kvinne, og ikke seksuell uerfarenhet. Det virker for meg mer sannsynlig at det var en ung kvinne det var snakk om. Det er ikke alltid vi kan vite med 100% sikkerhet hvilken tolkning som er mest rett, men forskning og ferdigheter innen språk, kultur, historie, arkeologi, studere andre skrifter osv. kan hjelpe oss på god vei. kanskje vi alle er 'defekte' Ingen tvil om det! :!: Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Adam og Eva har aldri funnets ^^ Hvordan vet du det? Fordi mennesket hadde ikke vært overlevelsesdyktig dersom vi hadde stammet fra to individer. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Dessuten så er det umulig at to mennesker kan produsere hele verden. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Nå skrev ikke jeg om din tolkning slik den blir fremhevet i denne tråden, MikkelRev, men slik jeg har forstått deg utifra debatter - Alt er relativistisk, også religion og forståelsen av den. Slik fremtrer du, uten unntak, men dette er veldig ulikt den totaliære anvendsmåten av bibelen i de tidligere århundrer. Setter dette lys på hva mitt innlegg egentlig gikk ut på? Ingen tolkning er rett, på det beste er den ignorant. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Ifølge de oprinnelige skriftene var Adam den første, deretter Eva, så ble det befruktet fjorten mødre med hvert sitt kjønn. Dette skapte grunnlaget for den menneskelige rase. Eva ble forresten ikke "skapt av Adams ribbein" men av hans DNA. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 En har vel kommet til det tidspunkt at man bør betegnes som ekstrem kristen om en tror på skapelsesberetningen slik den er beskrevet i biblen og samt Adam og Eva. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Jepp, det som står beskrevet i de opprinnelige skriftene er egentlig genetisk modifisering av Homo Erectus for å skape en arbeider, ikke noe annet. Edit: Skrivefeil Endret 17. januar 2010 av PL610 Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 En har vel kommet til det tidspunkt at man bør betegnes som ekstrem kristen om en tror på skapelsesberetningen slik den er beskrevet i biblen og samt Adam og Eva. Nei. Bla tilbake og les innleggene mine. Lenke til kommentar
Amatus Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) En har vel kommet til det tidspunkt at man bør betegnes som ekstrem kristen om en tror på skapelsesberetningen slik den er beskrevet i biblen og samt Adam og Eva. Min venn, da har man også kommet til det tidspunkt hvor det blir ekstremisme å være kristen i det hele tatt. Å være kristen betyr å basere sin tro og livsstil på hva Bibelen lærer er sannhet, og se alt ut ifra det; og Bibelen lærer som kjent at en allmektig Gud skapte alt, inkludert jorden. Legg merke til faktumet at både himmelen (universet) og denne planeten i skapelsesberetningen allerde var skapte da Gud sa: "Det bli lys!". Mange hevder at denne planeten og resten av hele universet ble skapt på sju dager, men det er ikke det Bibelen sier. Jorden var allerede der, og den var i utgangspunktet øde og tom da Gud begynte å tilrettelegge forholdene for liv på den. Denne tilretteleggingen med atmosfære, landjord, planter, sol og måne, dyr og til sist mennesker var det som tok seks dager, ifølge Bibelen. Tror man på en allmektig Gud, tror man heller ikke at det ville være noen stor sak for Ham å skape på seks konkrete dager. Endret 17. januar 2010 av Mennesket Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 En har vel kommet til det tidspunkt at man bør betegnes som ekstrem kristen om en tror på skapelsesberetningen slik den er beskrevet i biblen og samt Adam og Eva. Min venn, da har man også kommet til det tidspunkt hvor det blir ekstremisme å være kristen i det hele tatt. Å være kristen betyr å basere sin tro og livsstil på hva Bibelen lærer er sannhet, og se alt ut ifra det; og Bibelen lærer som kjent at en allmektig Gud skapte alt, inkludert jorden. Legg merke til faktumet at både himmelen (universet) og denne planeten i skapelsesberetningen allerde var skapte da Gud sa: "Det bli lys!". Mange hevder at denne planeten og resten av hele universet ble skapt på sju dager, men det er ikke det Bibelen sier. Jorden var allerede der, og den var i utgangspunktet øde og tom da Gud begynte å tilrettelegge forholdene for liv på den. Denne tilretteleggingen med atmosfære, landjord, planter, sol og måne, dyr og til sist mennesker var det som tok seks dager, ifølge Bibelen. Tror man på en allmektig Gud, tror man heller ikke at det ville være noen stor sak for Ham å skape på seks konkrete dager. ... og som det blir hevdet over her er du ekstrem kristen når du tror på det som står i bibelen, ihvertfall hvis du gjør det ordrett. ... For faktum er som følger: Vi VET at det ikke var noen gud som "skapte" jorden da vi faktisk vet hvordan jorden ble dannet, vi VET at gud ikke skapte adam og eva da vi VET at vi har evolvert og ikke er skapt. pluss en hel del andre ting som vi faktisk VET er feil i den boka. Så tror du på dette er du ikke bare ekstrem, men også fryktelig ignorant ovenfor ting som vi i dag faktisk VET. Vi gjetter ikke, vi finner ikke på, men vi VET.. Ser du forskjellen på å tro noe og vite noe? Og du drar dette enda lenger, for du går så langt at du er villig til å kaste all kunnskap og viten, alt vi i dag vet, ut av vinduet og heller stole på en bok som vi VET er feil. Da er du ikke bare ignorant og ekstrem, men også himmelsk dum! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Å være kristen betyr å basere sin tro og livsstil på hva Bibelen lærer er sannhet, og se alt ut ifra det; [...] Da er det ikke mange kristne igjen i disse deler av verden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå