Gå til innhold

var adam og eva de eneste menneskene?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Finner man feil i bibelen (som har blitt gjort nok antall ganger) så vil de bare finne en ny måte å tolke den på, slik at den ikke er "feil" lenger. Liker spesielt at bibelen f.eks beskriver klimaendringene vi er inne i nå (krisetid).

Å argumentere mot kreasjonister er som å diskutere med vindmøller. Erke vits å prøve en gang, bruk tiden på noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jesus-treeOfLife-detl.jpg

Bildet sier jo noe for noen regner jeg med. La meg gjette til hvordan bildet kan tolkes. Korset er laget av tre, Jesus henger på der og dør for syndene våre, voila --> "Det evige livets tre"

Jeg skal ikke hevde verken for eller i mot om det er riktig tolkning. Men det er en mulig en, det vil jeg si meg enig i.

Har du mer info om selve kunstverket, som hvor det befinner seg, hvilken type menighet som eier det?

Lenke til kommentar
Bildet sier jo noe for noen regner jeg med. La meg gjette til hvordan bildet kan tolkes. Korset er laget av tre, Jesus henger på der og dør for syndene våre, voila --> "Det evige livets tre"

Jeg skal ikke hevde verken for eller i mot om det er riktig tolkning. Men det er en mulig en, det vil jeg si meg enig i.

Har du mer info om selve kunstverket, som hvor det befinner seg, hvilken type menighet som eier det?

Ja for de kristne er korset et tre.

NT > Våre fedres Gud reiste opp Jesus, han som dere hengte på et tre og drepte.

Bildet over er fra en vegg i denne kirken

643tkl.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Laget en tråd om hva Peter sa til Ananias og Saffira.

Sett i lys av hva Jesus Kristus sa til Peter, en tid før dette.

Er det ikke så skremmende som du kanskje tror, G

NT > Jesus snudde seg og sa til Peter: «Vik bak meg, Satan! Du vil føre meg til fall. Du har ikke tanke for det som Gud vil, bare for det som menneskene vil.»

NT > Da sa Peter: «Ananias, hvorfor har Satan fylt ditt hjerte, så du kan lyve for Den hellige ånd

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Jesus Kristus er en realitet.

På hvilket grunnlag kan du si det? Alltid når jeg spør deg om noe, sier du bare, Gud er en realitet. Når jeg spør hvorfor, sier du gud er en realitet. Du kan ikke bare si, at det er slik det er.

Du sier 2+2 er 9999

Jeg viser at 2+2 er 4

Så kommer du og sier 2+2 er 9999 fordi det er slik det er.

Det blir bare for dumt, og du må skjønne at du ikke kan "bevise" at kristendommen stemmer. Slutt å bland vitenskap med religion. Hold det for deg selv og vær fornøyd.

"Cough" Synergy 2+2 =5

Ja for de kristne er korset et tre.

NT > Våre fedres Gud reiste opp Jesus, han som dere hengte på et tre og drepte.

Bildet over er fra en vegg i denne kirken

643tkl.jpg

Sikker på at denne karen ikke er et troll? Eller er'n bare litt småfiks?

Lenke til kommentar
var adam og eva de eneste menneskene? eller var det andre mennesker på jorden da de levde? om ikke så syntes jeg hele kristendommen sprekker for det må jo ha blitt en ekstrem innavl om det ikke fantes andre folk.

Ifølge teorien mener du? Teorien er jo utrolig håpløs uansett, og jeg fatter ikke at det fortsatt finnes folk som tror på det i år 2009.

Uansett.. om kun Adam og Eva var de to aller første menneskene på jorden, så ville det vel bli innavl i starten, men det blir jo mer og mer utvannet, ikkesant.

Det skal ikke mange generasjoner til før man får f.eks tre-menninger, og det er jo langt nok ut i slekta til at det ikke blir innavl :)

Lenke til kommentar
Uansett.. om kun Adam og Eva var de to aller første menneskene på jorden, så ville det vel bli innavl i starten, men det blir jo mer og mer utvannet, ikkesant.

Kan jo ikke bli annet enn innavl det, da ALLE hadde samme stamtre og bror ligger med søster, mor ligger med sønn, far ligger med datter, onkeler med nieser osv osv osv... hjelper jo ikke at de blir flere når arvestoffene er de samme... Men det ville blitt noen alletiders tullinger da!! Så kanskje de engentlig mente de første kristne menneskene og ikke de første menneskerne? Er jo mye rart i de kretsene.... :)

Lenke til kommentar

Ehm... som sagt: Adam og Eva var IKKE de første menneskene på jorden.

- Vi vet at Adam og Eva levde for ~6000 år siden.

- Vi vet at det fantes mennesker noen tusen år tidligere enn det.

Ergo var Adam og Eva kun to av mange mennesker.

Adam og Eva var to voksne mennesker (20 år) som fikk i oppgave å passe på en hage.

Lenke til kommentar

...og vi vet at vi har evolvert, og vi er MANGE tusen år gamle, ikke bare noen tusen år før adam og eva.

Du vet ingen ting RWS Bare noe du tror.

Men hvis du vet, kan ikke du forklare oss det da og komme med kilder, ikke bare bibelvers?

Lenke til kommentar

...og vi vet at vi har evolvert, og vi er MANGE tusen år gamle, ikke bare noen tusen år før adam og eva.

Vi er ikke uenige.

Det er ingen tvil om at RWS synes det er morsommere å slåss mot stråmenn enn å lese postene mine :thumbdown:

Lenke til kommentar

Men hvis du vet, kan ikke du forklare oss det da og komme med kilder, ikke bare bibelvers?

Borsett fra at Gud har skapt mennesket er det ingen som vet noe mer helt sikkert så langt, HulkHaugen

Men hvordan vet du at Gud skapte mennesket? Absolutt alt av hva moderne mann klarer å forske seg frem til tyder på noe helt annet, og ingenting annet enn hva som står i Bibelen og går på folkemunn tilsier at Gud står bak...

Lenke til kommentar

Borsett fra at Gud har skapt mennesket er det ingen som vet noe mer helt sikkert så langt, HulkHaugen

Vet jeg ikke trenger å spørre engang, men hva vet vi om gud egentlig? Bortsett fra påstander i bibeler da så klart.... :)

@mikkelrev:

Beklager, så først NÅ at fdet sto !var IKKE de første menneskene på jorden."

Hang meg opp i "vi vet at adam og eva levde for ~6000 år siden... Noe vi ikke vet... Sorry.

:)

Lenke til kommentar
@mikkelrev:

Beklager, så først NÅ at fdet sto !var IKKE de første menneskene på jorden."

Hang meg opp i "vi vet at adam og eva levde for ~6000 år siden... Noe vi ikke vet... Sorry.

:)

Har nå skrevet det et par ganger tidligere i denne tråden da.

Nei greit, vi VET ikke at Sokrates har levd heller, men jeg ser ingen grunn til å tvile på det. HVIS han har levd, så levde han for ~2500 år siden. Og HVIS Adam og Eva har levd, så levde de for ~6000 år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...