Baranladion Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Nå har vel akkurat denne diskusjonen sporet helt av fra førsteposten uansett, men jeg følte endelig at jeg skjønte litt av hva IHS prater om og tok det derfor her. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jesus Kristus er en realitet. På hvilket grunnlag kan du si det? Hadde du lest sammenhengen over hadde du forstått det. Jesus Kristus er en ånd som lever og virker i og gjennom de kristne den dag i dag på jorden. Et møte med en ekte kristen er et møte med Jesus Kristus. En fulstendig realitet. Nå gjorde du det igjen, jo jeg forstår at Jesus skal være en magisk ånd, men det gir meg ikke grunn til å tro på den framfor tann feen. Ikke noen magisk ånd kun helt ordinær kjærlig kristen ånd. Vel det virker da ganske magisk. Jeg ser ikke noen virkning på den gode "ånden" her i verden, hva har den gjort for deg? Finnes ikke magisk. To milliarder kristne har det veldig godt takket være denne kjærlige ånden. Godt sa du? Finnes mange som vier livet sitt til kristendommen som har det jævlig. Er nettopp derfor de er kristne, fordi det er det eneste håpet... Her tar du igjen feil av hvem som er de kristne. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Tror jeg faktisk skjønner hva du mener nå IHS, moseloven utgår fordi den er hugget i stein, og hvis man bryter en av budene så er man fucked. Siden det nå har blitt endret til nåden og ikke loven så skal de "ekte" kristne prøve å følge budene så godt man kan for å ikke komme i unåde med gud, dersom man bryter en lov kan man gi om tilgivelse til gud. Stemmer det? Nei, de kristne må ikke følge moseloven. Den er opphevet for de kristne. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Hva hvis man mot formodning klarer å leve ett veldig godt syndfritt kristent liv, men på dødsleiet så får man litt skitne tanker om nabokona, eller blir veldig misunnelig på den fete merca til naboen og ikke rekker å be om tilgivelse.. Må man da brenne i all evighet? Det er ingen kristne som "klarer å leve ett veldig godt syndfritt kristent liv" det er ikke noe som heter det. Alle kristne synder som resten av verden. Forskjellen er den, at de kristne, i motsettning til verden, vedkjenner seg sin synd, og ber Gud om tilgivelse. Endret 21. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Her tar du igjen feil av hvem som er de kristne. Så bare fordi dem ikke har det bra, er dem ikke kristne. Nå må du faen meg gi deg. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Her tar du igjen feil av hvem som er de kristne. Så bare fordi dem ikke har det bra, er dem ikke kristne. Nå må du faen meg gi deg. Sorry, kindermaxxi kristne har det bra. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Her tar du igjen feil av hvem som er de kristne. Så bare fordi dem ikke har det bra, er dem ikke kristne. Nå må du faen meg gi deg. Sorry, kindermaxxi kristne har det bra. Ok, det der er det verste jeg har sett deg si til nå. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Her tar du igjen feil av hvem som er de kristne. Så bare fordi dem ikke har det bra, er dem ikke kristne. Nå må du faen meg gi deg. Sorry, kindermaxxi kristne har det bra. Ok, det der er det verste jeg har sett deg si til nå. Vel du har jo en bakvendt oppfattelse av allt. Så da må jo en omvendt oppfattelse være vanskelig å ta til seg. Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Så, alle kristne som er fattige, bor i krigsrammede land, sulter, har psykiske problemer, får dårlige karaterer på skolen, blir ertet på skolen, er allergiske mot sjokolade eller ellers har det ganske under middels - er ikke egentlig kristne? Hvem er kristne? En håndfull norske middelklassefamilier? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Så, alle kristne som er fattige, bor i krigsrammede land, sulter, har psykiske problemer, får dårlige karaterer på skolen, blir ertet på skolen, er allergiske mot sjokolade eller ellers har det ganske under middels - er ikke egentlig kristne? Hvem er kristne? En håndfull norske middelklassefamilier? Nei fordi dem driver med hor og drikker for mye Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Personlig er jeg av den oppfatning at evousjonsteorien om artenes opprinnelse og gradvise utvikling fra lavere til høyere nivå, er fullstendig ukompatibel med Bibelens lære og den bibelske Guds prinsipper som bl.a. er demonstrert i de ti bud og i Jesus. Tar man Bibelen seriøst, kan man ikke tro at den bibelske Gud skulle velge å bruke "the survival of the fittest" som overlevelsesprinsipp for sine elskede skapninger. Dette er motbydelig, med tanke på at Gud i Bibelen er kjærlighet og har det som sitt grunnprinsipp. Og skapelsesberetningen i Bibelen beskriver hvordan det ble kvelder og morgener, hvordan Gud skapte det på den dagen, det på den neste, samt hvordan Han til slutt velsignet den syvende dagen og lyste den hellig. Det er helt klart at det er snakk om fysiske dager; ser man f.eks. i isrealittenes historie der de mottar de ti bud gjennom Moses, står det tydelig i midten av de ti bud, hvordan den syvende dagen hver uke (altså lørdagen, sabbaten) skulle helligholdes og tilsidesettes for spesielt samvær med hverandre og sin Skaper. Alt arbeid skulle legges vekk. Det var et minnesmerke som skulle minne dem (og oss) om vår opprinnelse og destinasjon, nemlig Gud, slik at man ikke ble for opptatt av dette livs bekymringer og kav - som i seg selv bare er midlertidig. "Yom" som er ordet som er oversatt til "dag" i skapelsesberetningen brukes i flere anledninger om andre tidsperioder enn 24 timer. Men det er et godt poeng det med at det ble kvelder og morgener, og jeg er også av samme oppfattning at det er snakk om 24-timers dager, og ikke en ukjent lengde. Interessant problemstilling du har angående "survival of the fitness". Har dessverre ingen spesielle kommentarer til det ATM. Her tar du igjen feil av hvem som er de kristne. Så bare fordi dem ikke har det bra, er dem ikke kristne. Nå må du faen meg gi deg. Sorry, kindermaxxi kristne har det bra. Ok, det der er det verste jeg har sett deg si til nå. Enig med deg, maxxi. IHS, du må gjerne lufte dine argumenter, men det er ikke din oppgave i å dømme noen, et ansvar du likevel velger å ta på seg. Det kommer ingenting godt utav slikt, hverken når du sier det til kristne eller ateister eller shintoister. Tenker du tenker Westboro Baptist Church er de eneste som kommer til den sanne himmelen, mens resten får sitt fortjente opphold på det evige grillspyd, ikke sant? Man KAN jo faktisk lese, tolke og fortolke bibelen dithen. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Her tar du igjen feil av hvem som er de kristne. Så bare fordi dem ikke har det bra, er dem ikke kristne. Nå må du faen meg gi deg. Sorry, kindermaxxi kristne har det bra. Ok, det der er det verste jeg har sett deg si til nå. Enig med deg, maxxi. IHS, du må gjerne lufte dine argumenter, men det er ikke din oppgave i å dømme noen, et ansvar du likevel velger å ta på seg. Det kommer ingenting godt utav slikt, hverken når du sier det til kristne eller ateister eller shintoister. Det er viktig å skille mellom ekte og falske kristne. For å få et riktig bilde av kristendommen. Dette har det blitt lagt vekt på siden kristendommens begynnelse. Endret 22. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Jada, vi har hørt det, men vi venter fremdeles i spenning på at du skal gi oss kriteriene vi skal se etter for å skille de nevnte "ukristne" fra de "sanne" kristne.... Kan du komme med dem er du snill, du som tydeligvis vet hva du skal se etter? Endret 22. desember 2009 av RWS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Som tidligere nevnt, RWS Kristne er de som lar seg fylle av Jesu Kristi fred og kjærlighet. For så å videre formidle denne fred og kjærlighet til verden omkring seg. Kristne er de som videre formidler Jesus Kristi liv til verden omkring seg. Jesus Kristus > den som drikker av det vannet jeg vil gi, skal aldri mer tørste. For det vannet jeg vil gi, blir i ham en kilde med vann som veller fram og gir evig liv. Kristne er de som samarbeider med Jesus Kristus (Gud) Johannes > kjærligheten er fra Gud, og hver den som elsker, er født av Gud og kjenner Gud. Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud, for Gud er kjærlighet Endret 22. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Ok, hvorfor er da ikke kristne som ikke har det godt, ekte kristne? Jeg kan ikke se at det er nevnt i kriteriene dine. Endret 22. desember 2009 av Henrik B Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Hvordan kan en kristen ikke ha det godt i den ovennevnte beskrivelsen av den kristne, Henrik B ? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Som tidligere nevnt, RWS Kristne er de som lar seg fylle av Jesu Kristi fred og kjærlighet. For så å videre formidle denne fred og kjærlighet til verden omkring seg. Kristne er de som videre formidler Jesus Kristi liv til verden omkring seg. Det samme kan vi si om de som sprer Asbjørnsens og Moes samlede eventyr verker, de fyller deg med eventyr og gjøre deg om til en skikkelig eventyrer... Totalt meningsløst, virkelig! Og alle de andre er, selv om de har hørt de samme eventyrene, ikke ordentlige og "ekte" eventyrere.... Merkelig at du skulle nevne fred IHS, for til tross for sine to tusen år har enda ikke kristendommen klart å spre hverken fred eller kjærlighet... Tvert i mot vil jeg vil jeg vel si, for større gruppeskiller enn kristendommen skal du lete lenge etter.... Kristendommen er kommet til et skille, en mile stein, der de som tror på dette faktisk må benekte en del ting vi vet er fakta. Og om de ikke direkte benekte det så må de ihvertfall forvrenge kilden slik at det passer til det vi vet er fakta... Tipper at flere og flere vil se dette etterhvert og finner bedre alternativer enn det kristendom gir for å spre fred og kjærlighet, da den tilbednings modellen har mistet sin funksjon i dag. Kristendom har faktisk hatt to tusen år på å få dette til uten å lykkes, men alt de religiøse klarer å svare på det paradokset er at alle andre enn dem selv er "uekte" kristne... Og det løser.... ikke en dritt faktisk!! Men vi kan jo sette oss ned og vente på denne jesusen da... Endret 22. desember 2009 av RWS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Som tidligere nevnt, RWS Kristne er de som lar seg fylle av Jesu Kristi fred og kjærlighet. For så å videre formidle denne fred og kjærlighet til verden omkring seg. Kristne er de som videre formidler Jesus Kristi liv til verden omkring seg. Jesus Kristus > den som drikker av det vannet jeg vil gi, skal aldri mer tørste. For det vannet jeg vil gi, blir i ham en kilde med vann som veller fram og gir evig liv. Kristne er de som samarbeider med Jesus Kristus (Gud) Johannes > kjærligheten er fra Gud, og hver den som elsker, er født av Gud og kjenner Gud. Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud, for Gud er kjærlighet Merkelig at du skulle nevne fred IHS, for til tross for sine to tusen år har enda ikke kristendommen klart å spre hverken fred eller kjærlighet... Tvert i mot vil jeg vil jeg vel si, for større gruppeskiller enn kristendommen skal du lete lenge etter.... Kristendom har faktisk hatt to tusen år på å få dette til uten å lykkes, men alt de religiøse klarer å svare på det paradokset er at alle andre enn dem selv er "uekte" kristne... At du ikke ser kjærlighetens rike RWS, kommer av at du ikke, som nevnt over, er født på ny (født av Gud) NT > Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.» Endret 22. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Som tidligere nevnt, RWS Kristne er de som lar seg fylle av Jesu Kristi fred og kjærlighet. For så å videre formidle denne fred og kjærlighet til verden omkring seg. Kristne er de som videre formidler Jesus Kristi liv til verden omkring seg. Jesus Kristus > den som drikker av det vannet jeg vil gi, skal aldri mer tørste. For det vannet jeg vil gi, blir i ham en kilde med vann som veller fram og gir evig liv. Kristne er de som samarbeider med Jesus Kristus (Gud) Johannes > kjærligheten er fra Gud, og hver den som elsker, er født av Gud og kjenner Gud. Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud, for Gud er kjærlighet Merkelig at du skulle nevne fred IHS, for til tross for sine to tusen år har enda ikke kristendommen klart å spre hverken fred eller kjærlighet... Tvert i mot vil jeg vil jeg vel si, for større gruppeskiller enn kristendommen skal du lete lenge etter.... Kristendom har faktisk hatt to tusen år på å få dette til uten å lykkes, men alt de religiøse klarer å svare på det paradokset er at alle andre enn dem selv er "uekte" kristne... At du ikke ser kjærlighetens rike RWS, kommer av at du ikke, som nevnt over, er født på ny (født av Gud) NT > Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.» Ja, fortsett å svare med bibelvers i steden for å ta tak i problem stillingen du... Problemet er at kristendommen har hatt to tusen år på seg til å formidle det du sier, men kristendommen evnet ikke å lage annet enn kvalm. Dette er sikkert ikke bevis for at det ikke virker for deg, men det er det for meg. To tusen år er faktisk veldig lang tid selv for kristendommen... Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Hvordan kan en kristen ikke ha det godt i den ovennevnte beskrivelsen av den kristne, Henrik B ? Det er da virkelig dette som er poenget: Det finnes kristne som ikke har det godt, ja, vel mange også faktisk. Ergo er din fremstilling med dine kriterier falske, da din fremstilling ekskluderer at "lykke" ikke er til stede, enda hvor vagt dette begrepet faktisk er. Altså er ikke det du sier det smarteste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå