Gå til innhold

var adam og eva de eneste menneskene?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

for meg virker det bare ikke smart å tro på noe som for alt vi vet ikke finnes. det kan da ikke være noe problem for en gud å vise seg for de troende om guden finnes.

Lenke til kommentar
@IHS

hvorfor kan ikke jorden ha oppstått av seg selv? ikke at jeg kjenner særlig godt til big bang teorien.

Det er en direkte uintelligent tanke. Big bang dreier seg om universets begynnelse ikke jordens.

er det intelligent å tro på en gud som ikke kan vise seg for oss? når viste han/hun/de seg sist?

At du ikke ser skogen for bare trær, betyr ikke at det ikke er en skog.

er det intelligent å tro på en gud som ikke kan vise seg for oss? når viste han/hun/de seg sist? det var det jeg spurte om, ikke om trær i skogen.

Igjen, det at ikke du ser Gud betyr ikke at det ikke er en Gud.

Lenke til kommentar
hvis jeg skal gå så inn på kristendommen så er det vel bare to som har har sett gud (tror jeg, rett på meg hvis det er feil) stefanus når han blir steinet og moses. men hvorfor er det så viktig å kunne se gud for å kunne tro?

Tro krever ingenting bortsett fra evnen til å lukke øynene og holde seg for ørene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
. men hvorfor er det så viktig å kunne se gud for å kunne tro?

for meg virker det helt idiotisk å tro på noe man ikke vet om. jeg kan ikke se tuttifruttimannen (fiktiv person i min FANTASI!) og da er det en helt forferdelig fjærn tanke å skulle tro på tuttifruttimannen.

Lenke til kommentar

Ikke for å krenke noen som tror på denne teorien, men er det ikke myye lettere å bare "tro" at bigbang er det som skjedde?

Selv om selv jeg ble "interessert" da jeg begynte å spille Assassins Creed 2 som har "sannheten"..

Men personlig tror jeg mer på aliens en dette..

Være gjerne uenig, mener ikke å si noen tar feil eller noe..

Lenke til kommentar
Vel, alle som har sett Jesus har vel teknisk sett også sett Gud, i følge den kristne tro.

Følgelig har noen sett Gud. I og med at Jesus Kristus fortsatt lever, er det fortsatt mange som ser Ham og derved ser Gud den dag i dag.

At andre ikke greier å skille ut Jesus i de stor folkemassene betyr ikke at Han ikke er der. Det er en nødvendig forutsetning at man kjenner Jesus for å kunne gjennkjenne Ham i forskjelige personer som har tatt imot Ham og latt Ham bli en del av seg selv.

Som Han selv sa, Han vil være tilstede alle dager inntil verdens ende, da Han vil vekke til live alle de som gjennom århundrene trodde på Ham og tokk imot Ham og lot Ham bli en del av seg og sitt liv.

Hvis man bare tenker seg litt om så forstår man at dette programmet rent historisk vil lykkes.

Jesus Kristus er en realitet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Ikke for å krenke noen som tror på denne teorien, men er det ikke myye lettere å bare "tro" at bigbang er det som skjedde?

Selv om selv jeg ble "interessert" da jeg begynte å spille Assassins Creed 2 som har "sannheten"..

Men personlig tror jeg mer på aliens en dette..

Være gjerne uenig, mener ikke å si noen tar feil eller noe..

Du trenger ikke tro på Big Bang, ettersom du faktisk kan etterprøve at Big Bang faktisk har skjedd med litt utstyr, matematikk og kunnskap.

Faktisk oppfordres du til å gjøre alle disse forsøkene og utregningene som er gjort som bekrefter Big Bang, og vise til at de er feil, og hvorfor de er det. Hvis du ikke vil gjøre dette eller sette deg inn i hvorfor Big Bang er fakta så har du svært lite å si i saken.

Adam og Eva, og all tro, kan derimot ikke vises som fakta og må derfor baseres på at den troende ikke er det minste skeptisk til det.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke tro på Big Bang, ettersom du faktisk kan etterprøve at Big Bang faktisk har skjedd med litt utstyr, matematikk og kunnskap.

Faktisk oppfordres du til å gjøre alle disse forsøkene og utregningene som er gjort som bekrefter Big Bang, og vise til at de er feil, og hvorfor de er det. Hvis du ikke vil gjøre dette eller sette deg inn i hvorfor Big Bang er fakta så har du svært lite å si i saken.

Adam og Eva, og all tro, kan derimot ikke vises som fakta og må derfor baseres på at den troende ikke er det minste skeptisk til det.

:hmm: GeirGrusom, det at universet vokser med større og større hastighet trenger ikke nødvendigvis være et bevis på at allt begynnte med et big bang. Det kan være andre forklaringer på ekspansjonen.

Big bang har i alle fall ingen ting med jordens skapelse å gjøre. Jorden ble ikke til i Big bang.

Lenke til kommentar

På hvilket grunnlag kan du si det? Alltid når jeg spør deg om noe, sier du bare, Gud er en realitet. Når jeg spør hvorfor, sier du gud er en realitet. Du kan ikke bare si, at det er slik det er.

Du sier 2+2 er 9999

Jeg viser at 2+2 er 4

Så kommer du og sier 2+2 er 9999 fordi det er slik det er.

Det blir bare for dumt, og du må skjønne at du ikke kan "bevise" at kristendommen stemmer. Slutt å bland vitenskap med religion. Hold det for deg selv og vær fornøyd.

Lenke til kommentar
IHS, hvordan kan du tro på noe du ikke har sett?

På hvilket grunnlag kan du si det?

Hadde du lest sammenhengen over hadde du forstått det. Jesus Kristus er en ånd som lever og virker i og gjennom de kristne den dag i dag på jorden. Et møte med en ekte kristen er et møte med Jesus Kristus. En fulstendig realitet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...