Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

På let etter et pent, stilrent kabinett.

Anbefalte innlegg

Hallais. Driver å bygger meg ny rig, og har relativt stort budsjett denne gangen.

Har kommet til punktet kabinett, men her står jeg litt fast. Det jeg vektlegger her er stil. Ønsker ikke noe kabinett med hundrevis av lys, ville detaljer og transformers / jagerfly-look. Heller ikke en stygg grå boks det lyser kontorrotte av.

Etter litt research fant jeg et fantastisk kabinett, Antec P182 p182_q.jpg

Men akk. Heldig som jeg er, har dette kabinettet gått ut av produksjon og er ikke å opppdrive.

Så, det jeg lurer på er, er det noen her som har anbefalinger å komme med? Som sagt er det stilen som står i hovedfokus. Støy og interne løsninger teller noe (så klart), men legger ikke så sykt vekt på det. (kan nevne at etterfølgeren til P182, nemlig P183 ser i mine øyne grønnstygg ut.)

Forslag tas imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg Lian Li PC-A71, veldig stilfult, enkelt kvalitetskabinett.

Anbefales.

Men det har et minus, det er vel mer eller mindre ikke plastik på det, så det har en tendens til å vibrere etter bass om lyden skrus opp en del.

Men det er ikke nødvendigvis et problem om du ikke skal bruke PC-en til Høy Musikk eller Film.

https://prisguiden.no/produkt/85031

img1447n.jpg

En annen ting som er bra med dette er at du kan velge om du vil ha PSU oppe eller nede (eller begge plasser).

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. Forelsket meg helt i Fractal Define R2. Men da står jeg igjen med samme problemet; Det er ikke å oppdrive. Ingen resellers i norge, og både Sverige og England ser ut til å være helt tomme. I tillegg har jeg planer om å sanke inn en HD5970 når den kommer i februar, og da blir det trangt om plassen. R2 holder maks 29 cm med grafikkort, mens hd5970 er saftige 33 cm lang :--(

Vurderer Lian Li PC-A10 som alternativ, men den er bare ikke like fet utseendemessig. :/

Kjenner også at jeg ble litt forelsket i "usb" panelet på fronten, både på DR2 og P182

Ingen som har en brukt DR2 liggende? ;) Kan alltids trekke frem dremmelen for å få plass til GPU kortet når den tid kommer

Endret av fade_
Lenke til kommentar

den Corsairen så grei ut, men litt for... vet ikke, industriell? Uansett blir fulltower unødvendig stort. P183 synes jeg rett og slett er stygg. Unødvendig å ødelegge et så pent kabinett med tullete vents foran. Vil ikke ha noe militært jagerfly stående på pulten :)

(innser at jeg er vrang nå men)

Ser ut som enkleste løsningen er å vente litt med kabinettet, til FractalDesign kabinettet blir tilgjengelig over nyttår. Akk ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...