steininho Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hei, jeg går med planer om å kjøpe en ny TV nå og har i den anledning lest en del rundt på nett, sett litt i butikk og hørt litt på kompiser. Jeg har lyst på en minimum 46" TV, helst 50. Stua er stor nok, sitter nå 3-4 meter fra TVen. Prisklasse: I utgangspunktet under 10'000, men jeg har også sett på Sony KDL-52W5000, som er tilgjengelig for ca 14'000. Er flexibel, men jeg vil selvfølgelig ha det så billig som mulig. Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha? Spesifikasjonsmessig så er jeg ute etter en TV som gir et jevnt over godt bilde på fotballkamper, PS3-spilling og film. Trenger minimum 3 HDMI-kontakter. FullHD er et must, om så ikke for annet en placeboeffekten. Hva slags kildesignal har du? Pr nå har jeg takantenne (rikstv), men planlegger å gå over til parabol snarlig. Hva annet enn tv skal du bruke den til? Tven skal brukes til å se på TV (hovedsakelig fotball, ikke HD), streame serier og filmer (HD og vanlig) fra nettverk via PS3, se på blu-rays, spille PS3. Har også tenkt å ha en pc tilkoblet, men det vil nok ikke bli veldig mye brukt. Trenger i alle fall en god allrounder. Skal du koble til pc? Ja, men dette er ikke kritisk. Ligger og vipper litt på følgende TV'er nå: LG 50PS3000 - Billig, heller mest mot denne nå Sony KDL-W5500 - Dyrere, men virker som en veldig god tv... Jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge og alle gode tips, andre forslag, og evt. andre innspill mottas med takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå