Gå til innhold

Programmering som hobby?

Synt4xx

Anbefalte innlegg

Hei,

har lenge hat lyst å finne meg en hobby som jeg for utrettet noe innenfor, bruker veldig mye av tiden min på å spille spill og andre unyttige ting, går på sport også men bare tre ganger i uka, Så jeg har lyst å skaffe meg en hobby som tar opp litt tid og som jeg kanskje kan bli flink til.

Har tenkt på programmering, har egentlig ingen som helst erfaring innenfor dette, men det virker spennende, og ikke penge krevende. Er det noen som vet hvordan jeg kan begynne?

hvilke programmer trenger jeg og hva kan jeg starte med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan si at jeg har programmering som hobby. Jeg er glad i tall og statistikk. Men språket jeg bruker? Langt ifra c++ og Java, for å si det sånn. Av alle ting, så bruker jeg mIRC Scripting Language! Det er enkelt og greit og kjapt (nok). Nok av mangler er det selvsagt, men bare for å lage noe greit, så holder det massevis for meg.

Jeg er interessert i UFC. Kampene kan omgjøres til statistikk, så jeg har laga litt kode som laster ned fra Wikipedia, og så får jeg all den statisikken jeg ønsker. Så har jeg noe å fikle med.

Man behøver ikke å lære seg Assembly hvis man bare skal gjøre noe moro. Feilen er at man gaper over noe gigantisk stort, som f.eks "jeg skal lage et spill". Et spill består jo av så utrolige mange ting.

Har tenkt å lære meg Python, kjøpt bøker, men har ikke kommet meg i gang.

Har tenkt å lære meg Android, kjøpt bøker, men har ikke kommet meg i gang. Java-kunnskap er påkrevd, dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...