Synt4xx Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hei, har lenge hat lyst å finne meg en hobby som jeg for utrettet noe innenfor, bruker veldig mye av tiden min på å spille spill og andre unyttige ting, går på sport også men bare tre ganger i uka, Så jeg har lyst å skaffe meg en hobby som tar opp litt tid og som jeg kanskje kan bli flink til. Har tenkt på programmering, har egentlig ingen som helst erfaring innenfor dette, men det virker spennende, og ikke penge krevende. Er det noen som vet hvordan jeg kan begynne? hvilke programmer trenger jeg og hva kan jeg starte med? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 her må du først velge et språk.. java er regnet som det vanskeligste å begynne med, men det fungerer greit, samt at et er masse tutorials på youtube feks. her er det også mange gratis programmer å kode i.. men Eclipse er det proffe og anbefalte valget Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 ok, hva kan jeg egentlig programmere? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 alt mulig det.. grafikk, da i form av både 3d og GUI, knapper, spill som snake og slikt... men alt grafisk er enklere i C, C# eller C++ en det er i java.. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Ok, tror jeg skal prøve meg på et simpelt spill da, er c++ gratis? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 å begynne med spill er litt å ta i... først må du forstå basic Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Ok, hvordan kan jeg komme inn i det? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 herfra tror jeg du kan ta deg en tur innom programmerings tråden her på forumet.. finner masse seriøse dolk som kan hjelpe deg videre med nedlasting og en start der lykke til Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Eg lurer også litt på programmering... Men eg har absolutt INGEN kunnskap om det, verken bruksområde, framgangsmåte, muligheiter osv osv. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 ta en tur innom programmeringsforumet selv drevet litt med java og asp.net med C# en stund... for meg er det nok ikke noe, men dere kan ven syntes det er gøy.. alt det krever er tunga rett i munnen, og litt logisk tankegang Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Ok skal sjekke, takk for hjelpen vesleengen *EDIT* finner ikke programmerings forumet Endret 6. desember 2009 av Synt4xx Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=532 Lenke til kommentar
MRN Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Man kan si at jeg har programmering som hobby. Jeg er glad i tall og statistikk. Men språket jeg bruker? Langt ifra c++ og Java, for å si det sånn. Av alle ting, så bruker jeg mIRC Scripting Language! Det er enkelt og greit og kjapt (nok). Nok av mangler er det selvsagt, men bare for å lage noe greit, så holder det massevis for meg. Jeg er interessert i UFC. Kampene kan omgjøres til statistikk, så jeg har laga litt kode som laster ned fra Wikipedia, og så får jeg all den statisikken jeg ønsker. Så har jeg noe å fikle med. Man behøver ikke å lære seg Assembly hvis man bare skal gjøre noe moro. Feilen er at man gaper over noe gigantisk stort, som f.eks "jeg skal lage et spill". Et spill består jo av så utrolige mange ting. Har tenkt å lære meg Python, kjøpt bøker, men har ikke kommet meg i gang. Har tenkt å lære meg Android, kjøpt bøker, men har ikke kommet meg i gang. Java-kunnskap er påkrevd, dessverre. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Python/Ruby/Visual Basic er noen greie språk å starte med ihvertfall. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Ok, er det du som startet "sanger som gir deg gåsehud" tråden Mr. Graves? :!: Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 haha :!: må bare si at det er en utrolig bra tråd, går innom av og til for å sjekke om noen har lagt til noe bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå