Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sterk hodepine under trening

Foror

Anbefalte innlegg

Hei! De to siste gangene jeg har trent har jeg fått et skikkelig problem. Det er sånn at når jeg har presset meg i starten av styrkeøkta har jeg fått en syk hodepine som går fra baksiden av hodet, muligens fra starten av nakken, og som går på en måte rundt på høyreside av hodet fram til tinningen. Når jeg har fått dette må jeg bare sitte ned og bli sittende en stund før det blir litt bedre og holder seg på et moderat nivå. Første gangen jeg fikk dette måtte jeg også spy, men det kan være av at jeg presset meg ganske hardt på knebøyen.

Den andre gangen jeg fikk det (som var idag) var da jeg kjørte hantelpressen som ikke var så særlig tungt. Det er liksom slik at jeg kjenner det det på en av de siste repitisjonene, og det blir værre og værre for hver av de siste repitisjonene jeg tar.(har jo lyst å fullføre settet) Jeg har fullført treningsøktene begge gangene for etter en stund holder hodepinen seg på moderat nivå og jeg kan fortsette(selv om det er ubehagelig).

Håper noen har noen råd eller tips til å slippe å få dette igjen, og kanskje vet hva som forsaker. Siden hodepinen er skikkelig vond i starten, og jeg håper det ikke skjer igjen!

Endret av Foror
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du slått deg i hodet på en eller annen måte? Vært borti noe lignende og da hadde jeg ødem i bakhodet som gjorde at jeg nesten kollapset på trening. Bare måtte sette meg ned med brennende hodepine. Du bør kanskje vurdere å stikke til legen evt. ta en liten pause fra treninga?

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle gikk også det verste over, altså at jeg bare kollapset og måtte sitte med en sviende hodeverk. Det gikk over til en mer vedvarende hodepine. Men jeg hadde da også etter trening og 2-3 dager før jeg gikk til lege. Men uansett så kan vel lege anbefales. Det er ikke noe å satse på å trene med smerter, kan være langt mer skadende enn det lille utbytte man får av å tvinge seg gjennom øktene.

Lenke til kommentar
Høres veldig likt ut slik jeg har det. Men er ikke en som ofte går til lege, er vel ikke noe legen kunne gjort uansett? Hva fortalte legen deg da?

Jeg har også tendensen til at jeg "gidder ikke gå til lege" før det blir for ille. Men legen kjente på hodet mitt (jeg hadde jo fått en betydelig kul, fikk en jernstang i bakhue tross alt) og spurte hva slags smerte jeg hadde og gav meg noe blodfortynnende for å være på den sikre siden. Husker ikke helt, er en god stund siden. Uansett, hvis du har hodepine utenom trening og ihvertfall hvis du får det på ondag, så er nok det eneste riktige å stikke til legen ja.

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Det er heller ikke tillatt med reklame for egne sider og/eller tjenester.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Jeg trente idag og kjente det begynte å presse i bakhodet når jeg kjørte knebøy men var heldigvis ferdig før det blei skikkelig vondt. Ettersom jeg ikke fikk skikkelig vondt i hodet når jeg var ferdig med den øvelsen fikk jeg bare litt vondt i hodet resten av treninga(Fikk ikke vondt i hodet av de andre øvelsene, som vanlig er det bare første øvelsen der jeg presser meg som er problemet).

Er litt usikker om jeg skal dra til legen siden det ikke blei skikkelig ille idag, men vurderer det sterkt. Er litt usikker på om det er et skikkelig problem, men tror at noe er galt siden jeg aldri har hatt det slik før de 3 siste treningsøktene.

Jeg lurer på om det er når jeg strammer nakken skikkelig når jeg presser meg jeg får vondt i hodet. Er det mulig å få akutt hodepine iløpet av 4-5 sekunder hvis man har problemer med nakken?

Endret av Foror
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det er når jeg strammer nakken skikkelig når jeg presser meg jeg får vondt i hodet. Er det mulig å få akutt hodepine iløpet av 4-5 sekunder hvis man har problemer med nakken?

Stiv og anspent nakke fører til hodepine.

Er du stresset sånn ellers i hverdagen? Du kan jo trykke på skuldrene/nakken og kjenne om du har muskelknuter f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...