HCG Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hei, folkens. Jeg satt her å lurte på hvordan man filmer på det man spiller på konsollen billigst. Har alltid hatt lyst å gjøre det, så jeg tenkte jeg skulle spørre Diskusjon.no smarte hjerner! PS: Vet ikke helt om denne er postet på riktig sted. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg bruker en litt tungvindt måte, men det funger. Først bruker jeg en tv med innebygd videospiller. Da kan jeg ganske enkelt stille den inn på konsoll-kanalen og ta opp som om det var TV. Da får jeg råmateriale å leke med og kan fokusere på å ta opp. Deretter bruker jeg et vanlig digitalkamera for å ta opp. Det er selvsagt best om du har et stativ eller lignende, eller om du kan legge det på et bord eller noe sånt for å holde det stabilt. Deretter er det bare å flytte det over på PC og leke med diverse film-programmer. Kameraet har ikke lyd (logisk nok), så du får ikke høre noe når du spiller det av der. Men det har mikrofon, så du får lyd når du spiller det av på PCen. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Om man skal ta opp i ekte HD trenger man noe vanvittig dyrt utstyr. Det du kan derimot gjøre er å kjøpe et TV kort f.eks dette med komponent inngang. Koble til konsollen og spille inn via denne. Tar derimot litt plass så sørg for å ha tilstrekkelig med plass til råmaterialet som raskt kan ta opp vel 50GB eller mer, avhengig av hvor langt det er. Lenke til kommentar
HCG Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Nei, ikke nødvendigvis HD. Flere måter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå