arnt95 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Heij Jeg har ei 600 watts strømforsyning som varmer EN DEL!!! Har tjyvkobla en 6-pinns (pci-express) kontakt om til en 8-pinns kontakt. Trengte dette for å kjøre mitt (XFX Radeon HD 4890 1GB "xXx" GDDR5)skjermkort. Jeg tror jeg overloader PSU en GOD del Den har en 120mm vifte på seg. Den drar luft inn og ned på CPU vifte :s (ASUS silent knight II)CPU vifte. FØR jeg fikk denne PSUen lå CPU på rundt 30-40 grader, men NÅ ligger den og hopper mellom 50-60 grader. CPU vifta kjører nesten på fullt hele tiden. Har dere noen løsninger??? Tenker på å snu PSU og borre luftehull oppe i kabinettaket, så lufta som kommer på CPU blir ført rett ut ... Er F.eks. dette en god ide? Håper på svar Med vennelig hilsen Arnt Kåre. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Det smarteste for både deg og hardwaren sin skyld er å kjøpe en ny PSU ! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Det kan sikkert være en god ide, med mindre PSU-en tar skade av å stå feil vei, noe jeg tviler på. Ellers, 60 grader for en CPU er ingen problem i det heletatt. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Tror nok du må sjekke hvor PSU blåser IGJEN. For etter ATX standarden skal en PSU suge INN luft fra innsiden av kabbisen og skyte den ut bak. Lenke til kommentar
arnt95 Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Tror nok du må sjekke hvor PSU blåser IGJEN.For etter ATX standarden skal en PSU suge INN luft fra innsiden av kabbisen og skyte den ut bak. Jeg kjente etter noen extra ganger, det kommer ikke noe luftrykk ut bake, men da jeg kjenner etter inne under PSU kjenner jeg HOT luft som presser mot fingrene mine. Kan det da vere noe feil med denne PSUen? Vurderer sterkt å snu den opp mot taket og bore noen hull Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Sikker på at det ikke er suget du kjenner? Hvilken PSU er det forresten? Om det er noe billig ræl så er det mulig at de har tatt en spansk en. Men heter den Corsair så varmer nok ikke PSUen din opp noe særlig, men du burde uansett sørge for ventilasjon i toppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå