Gå til innhold

Boksen min er helsikes ustabil på 166 fsb??

Anbefalte innlegg

Hola,

nettopp gjort en rengjøring på cpu, med nytt lag goop.

Etterpå har jeg fått problemer med stabiliteten, og jeg skjønner ikke hva som er problemet.

Etter den første booten kjente ikke hovedkortet igjen cpu, og kjørte følgelig bare cpu som en XP1800. Okay tenkte jeg, bare å skru opp fsb.

Gikk inn i bios og satte opp FSB til 166 igjen slik den var før, og multiplier til 12. Minnet kjører på 166 Mhz.

Nå er imidlertid boksen utrolig ustabil. Den vil knapt boote med fsb 166 og multiplier 12. Satte opp cpu-volt fra 1,65 til 1,7 og litt over uten noen forskjell. Boksen booter og kjører stabilt med fsb 133 og multiplier 12,

(XP1800), men nekter å gå høyere uten å kræsje eller nekte boot.

Specs på boksen er i signaturen min, plus et sb live kort, en harddisk, en dvd-spiller og en cd-r. To kabinettvifter + en i døra, Thermaltake Volcano 9+ kjøler. Powersupply er en Chieftek på 360W. Bios er forøvrig ver 1.004

fra 15. mai.

Noen som har noen glupe ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nettopp gjort en rengjøring på cpu, med nytt lag goop.

Etterpå har jeg fått problemer med stabiliteten, og jeg skjønner ikke hva som er problemet.

vært nøye med rengjøring av overflødig gammelt/ nytt goop + god kontakt mellom kjøler/cpu og cpu-vifta på rett header ?

Lenke til kommentar

Heh- fant ut hva problemet var. Fungerte bedre med kjølern satt motsatt vei, gitt... snodig, siden jeg har kjørt fint med kjølern andre veien siden jeg bygde boksen i februar. Dog har jeg ikke fått til å overklokke før, det går kanskje bedre nå hvis det var kjølern som bremset.... :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...