thomanil Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hola, nettopp gjort en rengjøring på cpu, med nytt lag goop. Etterpå har jeg fått problemer med stabiliteten, og jeg skjønner ikke hva som er problemet. Etter den første booten kjente ikke hovedkortet igjen cpu, og kjørte følgelig bare cpu som en XP1800. Okay tenkte jeg, bare å skru opp fsb. Gikk inn i bios og satte opp FSB til 166 igjen slik den var før, og multiplier til 12. Minnet kjører på 166 Mhz. Nå er imidlertid boksen utrolig ustabil. Den vil knapt boote med fsb 166 og multiplier 12. Satte opp cpu-volt fra 1,65 til 1,7 og litt over uten noen forskjell. Boksen booter og kjører stabilt med fsb 133 og multiplier 12, (XP1800), men nekter å gå høyere uten å kræsje eller nekte boot. Specs på boksen er i signaturen min, plus et sb live kort, en harddisk, en dvd-spiller og en cd-r. To kabinettvifter + en i døra, Thermaltake Volcano 9+ kjøler. Powersupply er en Chieftek på 360W. Bios er forøvrig ver 1.004 fra 15. mai. Noen som har noen glupe ideer? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 p 2400 er vel med 133mhz fsb så da er fsb=133 og mp=hastighet/133 Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Trodde det vanlige var å kjøre fsb 166 og multiplier 12 på en XP2400 jeg? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 nettopp gjort en rengjøring på cpu, med nytt lag goop. Etterpå har jeg fått problemer med stabiliteten, og jeg skjønner ikke hva som er problemet. vært nøye med rengjøring av overflødig gammelt/ nytt goop + god kontakt mellom kjøler/cpu og cpu-vifta på rett header ? Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Heh- fant ut hva problemet var. Fungerte bedre med kjølern satt motsatt vei, gitt... snodig, siden jeg har kjørt fint med kjølern andre veien siden jeg bygde boksen i februar. Dog har jeg ikke fått til å overklokke før, det går kanskje bedre nå hvis det var kjølern som bremset.... :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå