Saileh Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Hei! Det blir bare meg og mamma på julaften....så vi har bestemt oss for å styre unna de mest tradisjonelle rettene (ribbe/pinnekjøtt osv). Derfor lurer jeg på om det er noen her som har noen god tips for mat på julaften? Mamma har foreslått kalv....men jeg vet ikke, mulig det er tingen? Det må i hvertfall være mørt og godt! Uansett, åpen for forslag, men det må ikke være for "profft" heller. Takker for svar! Endret 6. desember 2009 av Saileh Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 En god indrefilét av okse med fløtegratinerte poteter og litt salat kanskje? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 grandis men seriøst.. hva med skinkesteik i sennepssaus? sammen med potetbåter stekt i havsalt og olje i ovn og salat? Lenke til kommentar
laurell Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hva med kalkun? En nydelig biff middag? Reinsdyrkjøtt? Er fiskeretter uaktuelt? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Kalv er godt. Stikk på slakteren og kjøp kalvefilet, stek i smør, olje, hvitløk og en dæsj cognac. Server med kantareller, en puré (fennikelpuré kanskje?), saus av kraft fra kalv, fløte og cognac og kanskje stekte potetbåter eller småpoteter og stekte sjalottløker ved siden av. Endret 6. desember 2009 av Thlom Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 En skikkelig biff og noe bra tilbehør er vel det beste jeg kunne tenke meg til jul dersom man styrer unna klassikerne. Men det finnes jo flere gode ting som også er blitt nevnt, som for eksempel fisk. Lam kan vel også anbefales. Lenke til kommentar
SML Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Kyllingfilet surret med bacon og ost, innbakt i deig. Server sammen med ris og annet dere vil ha med, saus. Litt usikker på hvilken saus da Send PM hvis det hørtes interessant ut, og du vil ha hele oppskriften Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 sjekk kokeboken på forumet mange gode ting der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå