Gå til innhold

[Løst]Hvordan Avinstallere Norman?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for meget raskt svar!

Da kan jeg like gjerne spørre i samme slengen... Har AVG 9.0 Free, samt Norman Security Suit. Det virker som om programmene interferer med hverandre og derfor skaper problemer. Hvilket bør jeg beholde? Har til nå satt en knapp på AVG, men kanskje greit å spørre her før jeg av-installerer.

Mvh

Lenke til kommentar
Takk for meget raskt svar!

Da kan jeg like gjerne spørre i samme slengen... Har AVG 9.0 Free, samt Norman Security Suit. Det virker som om programmene interferer med hverandre og derfor skaper problemer. Hvilket bør jeg beholde? Har til nå satt en knapp på AVG, men kanskje greit å spørre her før jeg av-installerer.

Mvh

Du skal aldri ha mer enn 1 av program innsatlert på pcen. Jeg ville ha beholdt avg.Jeg har mer positiv erfaring med at det finner mer virus.

Lenke til kommentar

Det er jeg klar over, men var aldri helt fornøyd med Norman, og lastet derfor ned AVG. Har i ettertid ikke klart å fjerne Norman.

Alt jeg trenger å gjøre er altså å gå inn på Start, trykke "Kjør..." og deretter skrive inn "delnvc5" i feltet og trykke OK? Hva om det befinner seg virus i Normans karantene e.l.? Bryter ikke fanden løs da?

Mvh

Lenke til kommentar
Det er jeg klar over, men var aldri helt fornøyd med Norman, og lastet derfor ned AVG. Har i ettertid ikke klart å fjerne Norman.

Alt jeg trenger å gjøre er altså å gå inn på Start, trykke "Kjør..." og deretter skrive inn "delnvc5" i feltet og trykke OK? Hva om det befinner seg virus i Normans karantene e.l.? Bryter ikke fanden løs da?

Mvh

Slett virusene i karantenene, før du avinstalerer. Norman har et eget remove tool.

Uansett så slett virusene i karantene, så avinstalerer du norman, så kan du laste ned malewarebytes antimalware

Det er gratis. Tar du quick scan og scanner igjenom også sletter du det den finner.

Lenke til kommentar

MBAM fant i infisert fil. Tror jeg fikk fjerna den, men hadde satt pris på om noen kan kontrollere. :)

Malwarebytes' Anti-Malware 1.42

Databaseversjon: 3289

Windows 5.1.2600 Service Pack 3

06.12.2009 19:18:29

mbam-log-2009-12-06 (19-18-29).txt

Skanntype: Rask Skann

Objekter skannet: 162793

Tid tilbakelagt: 14 minute(s), 15 second(s)

Minneprosesser infisert: 0

Minnemoduler infisert: 0

Registernøkler infisert: 0

Registerverdier infisert: 0

Registerfiler infisert: 1

Mapper infisert: 0

Filer infisert: 0

Minneprosesser infisert:

(Ingen mistenkelige filer funnet)

Minnemoduler infisert:

Registernøkler infisert:

Registerverdier infisert:

Registerfiler infisert:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32\aux2 (Hijack.Sound) -> Bad: (sysaudio.sys) Good: (wdmaud.drv) -> Quarantined and deleted successfully.

Mapper infisert:

Filer infisert:

Mvh

Endret av SaihtamG
Lenke til kommentar
Takk til dere begge to! Norman er borte vekk! :)

Har Malwarebytes' fra før, i tillegg til SuperAntiSpyware Free, Spybot og selvfølgelig AVG 9.0 Free. Er det noen av disse som er "overflødige" sett bort i fra AVG?

Mvh

Ingen "overflødige"?

Edit 1: En ting til... Kan jeg bare slette trusler som ligger i MBAM's karantene?

Edit 2: Lagde egen tråd for å oppsummere spørsmålene mine.

Mvh

Endret av SaihtamG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...