Papirstopp Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hei, når har jeg gått gjennom 5x5 stronglifts, og norges styrkeløfts program for viderekommende! Mark: 140kg Knebøy: 135kg Benkpress: 80kg Jeg skal nå starte på et nytt program men jeg har ikke peiling på hva jeg skal satse på nå? Sett litt på myorep osv. Men har enda ikke funnet noe. Så vis noen kan anbefale meg noen program der ute. Gjerne et ganske hardt et for viderekommende hadde det vært flott. (Ja dette innlegget er skrevet veldig fort og forhastet ) Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Kan du linke det? Myo-R kjøres ikke på markløft eller knebøy så det blir ikke på mange av øvelsene da. My-R 5x5 har en forskjell i nybegynner/veteran i om det er pyramide eller ikke. Har du kjørt toppsett-vekt på alle reppene i det programmet du tok? Uke 4 Knebøy 100kg Nybegynner 92 x5 94 x5 96 x5 98 x5 100 x5 Veteran 100 x5 100 x5 100 x5 100 x5 100 x5 Endret 6. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Ligger nå på treningsvekt 140kg x 1 på siste sett osv. http://www.styrkeloft.no/treningsprogram Det jeg har kjørt nå i 12 uker. Vil tro det er "toppsett" siden jeg starter f.eks. i benk på 45kgx6-8 og avslutter med 75x2-3. Vil primært øke i base øvelsene og muskelmasse. Men styrke er det viktigste. Edit: Base øvelsene = Styrke. Muskelmasse blir prioritert på 2. plass. Endret 6. desember 2009 av Ole-ThInK Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Ja du kjører et "styrkeprogram" som ikke egner seg til ren masse. Oss dødlige gjør begge deler ved at vi forlenger for eks 5x5 med 3 uker og senker rep til 2-3. Kan du ikke bare kjøre det igjen med ny X-RM-vekt? Du har vel tatt notater under veis. Ser ikke vitsen med å bytte program etter hver runde. Er knebøyen din 90grader /lår paralell med gulv eller mer? Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Ja! Jeg hadde 130kg i sommer, men så la jeg egoet bort og trente så jeg kunne ta ordentlig 130kg bøy Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Da vil jeg anbefale "Den viderekomne løfteren" i myo 5x5. Der har du bygging først, så deloading så kommer et rent styrkeprogram med 3x3. Fagerlis erfaring: det vanlig å klare nye personlige rekorder på de flere av løftene. Da har du prøvd 3 programmer, man får neppe noe bedre en dette uten å kjøpe oppfølging som er tilpasset akkuratt deg. Også med tanke på kostholdet. Endret 6. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Når jeg kjører programmet ved foreksempel benk 5x5 kjører jeg da toppsett? Altså 5x60kg, 5x65kg, 67,5x5, 70kgx5, 72,5kgx5? Kan jeg legge på en liten splitt på programmet? F.eks Mandag: Biceps og triceps + programmet, mage Onsdag: Overarm/Underarm, Skuldre, nakke, mage Fredag: Legger, Rygg, mage Med 3x8-12 reps? Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Det er for nybegynnere. Er din vekt 72,5kg den dagen er det 72,5kg 72,5kg 72,5kg 72,5kg 72,5kg Her er den offisielle 5x5-tråden. Man får en del tips der, trur ikke det finnes noen spm de ikke har spørt om. Merk at den blander litt i pyramide/ikke pyramide (nybegynner/avansert) Endret 6. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Du vil øke i muskelmasse når du kjører styrke programmer. Endret 6. desember 2009 av Pijus Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Ja, men ikke like mye om man kjører 1-3RM sett i 2 mnd. Det er en forskjell. Lenke til kommentar
Mt. Eden Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Du vil øke i muskelmasse når du kjører styrke programmer. Kan vel strengt tatt ikke sammelignes så veldig. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Ja, men ikke like mye om man kjører 1-3RM sett i 2 mnd.Det er en forskjell. Jeg tenkte litt mer på 5-7 reps med en tung vekt. Så lenge du øker vekten fra uke til uke, og slitter musklene ut (skader muskelen) så vil du komme til Hypertrophy Phase. Der muskelen ikke har noe annet valg enn å bli større og sterkere til neste treningsøkt. Heavy weights, low reps, compound exercises, high intensity, consistent progression. Det er nøkkelen til maks styrke og maks muskelvekst. Ikke no'e bullcrap her. Hold deg til tradasjonal styrketrening, ikke noe avanserte greier som myoreps eller droppsett (super muscle building pumping sett skal du også ungå). Tren så tungt som over holde mulig, kjør lav reps, spis masse og sov 8-9 timer om dagen. Ikke noe mer enn det. Endret 6. desember 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Ja, men ikke like mye om man kjører 1-3RM sett i 2 mnd.Det er en forskjell. Jeg tenkte litt mer på 5-7 reps med en tung vekt. Så lenge du øker vekten fra uke til uke, og slitter musklene ut (skader muskelen) så vil du komme til Hypertrophy Phase. Der muskelen ikke har noe annet valg enn å bli større og sterkere til neste treningsøkt. Heavy weights, low reps, compound exercises, high intensity, consistent progression. Det er nøkkelen til maks styrke og maks muskelvekst. Ikke no'e bullcrap her. Hold deg til tradasjonal styrketrening, ikke noe avanserte greier som myoreps eller droppsett (super muscle building pumping sett skal du også ungå). Tren så tungt som over holde mulig, kjør lav reps, spis masse og sov 8-9 timer om dagen. Ikke noe mer enn det. Om ikke muskelen blir skada eller overtrent da Myo-reps er en meget god metode som i motsetning til omtrent alt det andre der ute har endel dokumentasjon bak seg, for en som har trent en stund og kommet til et middels trent nivå ala trådstarter er dette en god metode om volumøkninger hovedsaklig er målet. Er målet mer styrke så er 5x5 texas et godt alternativ for trådstarter: texas metoden Jeg har selv fått gode økninger med å trene på denne måten, første runde jeg prøve økte jeg marken med 15 kg, bøyen med 10 kg og benken med 5 kg på et par måneder. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Alle jeg kjenner som har lagt inn myo-reps har fått en boost i fremgangen. Utelukkende gode responser. Tren smart, ikke mye. Texas metoden er et alternativ for de som ikke klarer å øke fra trening til trening, men kanskje en gang pr uke. Det vil gi mindre økning å begynne med det nå, spar det til fremgangen stopper opp. Her er klipping fra PT-delen på My-R Fagerli trener en strongman Dagens økt: Knebøy: 1x4 200kg, 1x4 220kg, 1x4 240kg, 1x4 250kg, 1x4 240kg Benkpress: 1x4 160kg, 1x4 180kg, 1x4 200kg, 1x4 195kg Frontbøy: 1x5 130kg, 1x5 150kg, 1x5 170kg, 1x5 160kg, 1x5 160kg, 1x5 160kg Smalbenk på kloss: 1x5 160kg, 1x5 180kg, 1x5 200kg, 1x5 190kg, 1x5 190kg, 1x5 190kg Vil ikke si at det er pinglevekter, fortsatt 4/5x5. Hvorfor endre på noe som fungerer godt? Endret 6. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Nå er jo texas mer en metode for styrke og mindre for muskelvekst enn myo, det var ihvertfall det som var Mark Rippetoes intensjon, økt styrke spesielt med tanke på atleter Myo-reps vil jo være bedre for muskelvekst selv om man vil kunne få styrkeøkninger av det og. Lenke til kommentar
1949 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Kjør Westside for skinny bastards, eller ws4sb. http://www.elitefts.com/ws4sb/WS4SB.pdf Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg har prøvd meg på myo i en uke(eller var det to?) Fungerer bra og jeg har blitt ganske støl etter treningene! Har lagt til biceps, triceps, mage, rygghev, under og overarms, push ups og en til øvelse som jeg ser på som "iso" øvelser fordelt utover programmet. Slik at det ble mere likt mitt forgie program. Her kjører jeg 3x8-12 for maksimalt muskelvekst (?) Lenke til kommentar
Knife Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Her kjører jeg 3x8-12 for maksimalt muskelvekst (?) Jeg har egentlig ikke tro på at 12 reps funker for muskelvekst. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg har ikke tro på at man kan låse seg til en rep, da fungerer det ikke med progresjon og da er man på jordet allerede. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Her kjører jeg 3x8-12 for maksimalt muskelvekst (?) Jeg har egentlig ikke tro på at 12 reps funker for muskelvekst. Hvorfor ikke det? Du aktiverer flere av type II-fibrene når du trene med 12 reps på ei middels\tung belastning ut ifra hva du greier. For muskelvekst over tid er variasjon i intensitet og antall repetisjoner en viktig nøkkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå