trespiser Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hallo. Jeg har lyst til å slutte å røyke etter 10 år med røyken. Jeg føler egentlig ikke så stor trang til å røyke men jeg blir helt gal mentalt sett så jeg gjør masse dumme ting om jeg ikke har et viss nikotin nivå i kroppen. Jeg blir forbanna og aggresiv. snakker høyt, slenger dritt om alt og alle, ødelegger ting osv. Men jeg har liksom ikke noe røyksug. Men det er så vanskelig. Jeg må konsentrere meg skikkelig sammen med andre. Spessielt om morgenen så er det værst før jeg har tatt min første røyk så er jeg bare sint. og det å diskutere før min første røyk.. da er det INGEN som klarer å snakke i mot meg. når jeg tar min første røyk så kjenner jeg at det skjer noe i hjernen min. og det er at det kommer en slags strøm med noe som gjør meg rolig mentalt. jeg hadde ikke hatt noe problem med å slutte å røyke hadde det ikke vært pga psyken min. Det er helt forferdelig. Jeg må virkelig konsentrere meg for å klare å oppføre meg uten å ha røkt. Tusen takk for alle som vil svare og hjelpe meg. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg er kanskje ikke til stor hjelp, men jeg må bare si jeg opplever det samme. Klarer forsåvidt å kontrollere meg da. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg er kanskje ikke til stor hjelp, men jeg må bare si jeg opplever det samme. Klarer forsåvidt å kontrollere meg da. men det er i hvertfall godt å vite at jeg ikke er alene om problemet så da er det kanskje ikke helt unormalt. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Har du forsøkt nikotinplaster? Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Har du forsøkt nikotinplaster? nei, det har jeg ikke. men jeg har ikke noe røyk sug heller så derfor ser jeg ingen grunn til å prøve det heller. Lenke til kommentar
Elgjeger Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Har du forsøkt nikotinplaster? nei, det har jeg ikke. men jeg har ikke noe røyk sug heller så derfor ser jeg ingen grunn til å prøve det heller. Du er avhengig av nikotin. Prøv nikotinplaster, eventuellt snus eller skrå, da får du nikotin i kroppen. Begynner du med dette så kan du etterhvert forsøke å trappe ned helt til du har sluttet med alt som heter nikotin. Lykke til ! Selv har jeg brukt snus i noen år nå, og jeg kjenner meg igjen i det du skriver. På morgenen før snusen er i leppa er jeg surere enn en sitron som betaler restskatt... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Eg har det óg slik. Har ikkje snusa/røyka så lenge, knapt nok eit halv år no. Det går utruleg fort, og sjølv om eg ikkje sakner sigaretten (verre med snusen rektignok) kjenner eg trangen til å berre skrike å slå rundt meg. Har utruleg mykje energi eg aller helst vil ruse vekk. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 et halvt år har gått og jeg ga opp røykeslutten etter 2 dager. Følte meg helt forferdelig lenge etterpå. Nå er jeg oppi 30 om dagen.. MINDRE SUNT! Har prøvd nikotin tyggis men får bare sterk halsbrann og spyttet renner og til slutt brekninger. Hvor mye koster nikotinplaster? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg er kanskje ikke til stor hjelp, men jeg må bare si jeg opplever det samme. Klarer forsåvidt å kontrollere meg da. men det er i hvertfall godt å vite at jeg ikke er alene om problemet så da er det kanskje ikke helt unormalt. Det du beskriver er helt normalt. Du er avhengig av nikotin, og du får en reaksjon når kroppen ikke får tilført stoffet. Brutalt sagt er det ikke noen forskjell fra når en heroinavhengig ikke får heroin. Jeg røyker selv, og får samme reaksjonene om jeg går uten røyk for lenge. That's life for oss som har røyket for lenge. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg opplever noe av det samme. Jeg har i lenger tid både røyka og snusa. Jeg begynte med røyken, men snusen tok litt over etterhvert pga mindre restriksjoner. Jeg holdt meg unna røyk to måneder tidligere i år, og det var egentlig ikke det største problemet pga snusen. Nå prøver jeg slutte med begge dela, og jeg merker at jeg er lettere irritert, sur og innimellom går jeg bare rundt og er skikkelig sint uten grunn. Men det burde vel gå over etterhvert eller? Så lenge en klarer holde ut lenge nok? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Det skal gå over etter hvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå