wanon Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg har nettopp montert lamper med dimmebryter. Når disse er skrudd ned på laveste effekt så lyser ikke pærene. Er det uheldig for bryteren at den blir stående lenge (forlate rommet) i denne "av" posisjonen, i stedet for å skru /trykke videre til du hører "klikket" - altså bryte strømmen fullstendig. Kan noen svare meg på dette? Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg har nettopp montert lamper med dimmebryter. Når disse er skrudd ned på laveste effekt så lyser ikke pærene. Er det uheldig for bryteren at den blir stående lenge (forlate rommet) i denne "av" posisjonen, i stedet for å skru /trykke videre til du hører "klikket" - altså bryte strømmen fullstendig. Kan noen svare meg på dette? Nei, det er ikke skadelig. Grunnen til å de ikke lyser er at det ikke blir nok effekt til at dimmeren slipper igjennom spenning. Men jeg ville jo skrudd den helt av. Hva er vitsen med å ikke gjøre det? Lenke til kommentar
wanon Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg har nettopp montert lamper med dimmebryter. Når disse er skrudd ned på laveste effekt så lyser ikke pærene. Er det uheldig for bryteren at den blir stående lenge (forlate rommet) i denne "av" posisjonen, i stedet for å skru /trykke videre til du hører "klikket" - altså bryte strømmen fullstendig. Kan noen svare meg på dette? Nei, det er ikke skadelig. Grunnen til å de ikke lyser er at det ikke blir nok effekt til at dimmeren slipper igjennom spenning. Men jeg ville jo skrudd den helt av. Hva er vitsen med å ikke gjøre det? Takk for hurtig svar wanon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå