Gå til innhold

Har du sett filmen "Engelen"?

Wildberg09

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg så filmen "Engelen" på kino ettersom jeg hadde hørt at den blant annet handlet om en mor som ikke kunne ta vare på barnet sitt.

Jeg synes det var flere veldig interessante ting i den som jeg kjente igjen. Hovedpersonen beskrev blant annet at det var noe ved moren hun ikke forstod hva var. Slik har jeg det også. Det ble nevnt i filmen at noen mødre holder en hemmelighet for barna sine, men det ble aldri sagt hva det var. Hvis man skulle forsøke å si det eksplisitt og utdype det, hva ville det bli da? Jeg tror dette er veldig viktig og noe som det snakkes veldig lite om.

En annen beskrivelse jeg kjente igjen var noe sånt som: "det var som det var hun som trengte hjelp og ikke meg". Slik har jeg det med begge foreldre.

Men jeg har /(sett) for få gode beskrivelser om hva det dreier seg om.

En tredje skildring som var veldig verdifull for meg var den at hovedpersonen (da i ungdomsårene) "ikke hadde noe å si til sine gjevnaldrene". Men igjen, jeg som har problemer med å forstå de tingene som sies implisitt, hva gikk dette ut på? Hvorfor hadde hun ikke det?

Uansett har jeg det også slik uten at jeg har egentlig kunnet redegjøre for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...