oledole79 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hei! Jeg har lenge hatt et Canon 400D speilrefleks og har igrunn vert veldig godt fornøyd med det..men etter et innbrudd så må jeg ut og handle nytt. Det ser ut til at 500D ligger i min prisklasse..aner at objektivet som følger med ikke er det beste. Så det jeg lurer på..er dette kameraet ok til mitt bruk? Jeg er ingen stor fotograf, men tar hverdagslige bilder. Jeg vil også trenge et ok zoomobjektiv da jeg driver og flyr endel og vil ta greie bilder fra lufta og ned : Håper på tips! Lenke til kommentar
se# Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Var du fornøyd med 400D så blir du sikkert fornøyd med 500D også siden det er forbedret på de fleste områder. Jeg antar objektivet som følger med er 18-55 IS og det er et helt greit objektiv optisk, sannsyligvis litt bedre optisk enn det som fulgte med 400D hvis du hadde varianten uten stabilisator. Canons 18-55 (alle versjoner) svakhet er konstruksjonen som er veldig plastikk, men som likevel holder bra hvis du ikke behandler kameraet spesielt hardt. Canon har nylig oppgradert normalzoomene sine med flere varianter og 18-135 IS kan være et alternativ hvis du trenger mer tele, 15-85 IS er litt dyrere, gir mer vidvinkel og mer tele en 18-55, og 18-200 IS gir mye mer tele. Det finnees også tredjeparts objektiver av bra kavalitet. Tamron 18-50mm F2.8 har fått mye bra kritikker, og Canon har en 17-55 F2.8 IS som regens som veldig bra, men den koster også mye mer. Jeg er ikke sikker på hva du vil ha når du snakker om å ta bilde fra fly. Vil du zoome inn på detaljer, vil du ha med mer? Endret 6. desember 2009 av se# Lenke til kommentar
Reacto Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Vel, hvis du ikke er opptatt av å filme er vel egentilig et 450D vel så bra? Jeg har dette med Tamron 18-50mm F2.8 (som nevnt over) og er fornøyd med det. Når han sier at han vil ha et ok zoom objektiv mener han sikkert at han vil ha nok zoom til at man kan se noe som helst på bakken og ikke bare små brikker. Altså om han flyr over en by så vil han vel at det skal være mulig å se bygninger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå