tht78 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hei, jeg vil gjerne prøve vannkjøling. Jeg har lest denne fine tråden på framsida : Guide: Basic vannkjøling & anbefalinger. Men trenger nok litt hjelp til å velge deler alikevel. Her er delene i maskinen min : Lian Li PC-A71B, Fulltower Asus P5Q Pro Intel Core 2 Duo E8400 Mushkin XP2-6400 (4096 MB) Asus EAH4850/HTDI/512M WD Caviar Green 1.5 TB Her er deler jeg har prøvd å lese meg fram til. Hva ser åpenbart galt ut her. Finnes det bedre alternativer? Tenkte å bruke www.chilledpc.co.uk og www.microplex.no Swiftech MCP655 vannsirkulasjonspumpe Feser Xchanger - Double Radiator 240 (new 15mm spacing) EK-Supreme LT i7 (775/1156/1366) XSPC Full Cover Razor HD 4850 X2 - Acetal Hva trenger jeg av annet utstyr fra a-å? Førsteproiritet er lydnivå. Maskinen står på et ganske lite rom og luftviftene gjør at jeg ikke klarer å ha den på. Pris er av mindre prioritet, men innenfor rimelighetens grenser. Meg og ørene mine håper hjelp. mvh Lenke til kommentar
randknu Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Er det 4850 kortet ditt med den standard kjøleren som ATI designet? Og ser du har valgt en x2 fullcover kjøler. Hvis du faktisk har X2 versjonen så passer den nok men dersom du har et vanlig asus 4850 kort med en annen kjøler enn den orginale ATI kjøleren Så vil sannsynligvis ingen fullcover kjøler passe. Det har jeg erfart 2 ganger. en swiftech MCW60 vil passe fint uansett, (2 for x2 versjonen) men du må(bør) ha noen kjøleribber på rammen og mosfet strømforsyningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå