Gå til innhold

Hjelp til Remote Desktop

Anbefalte innlegg

Hei.

Har prøvd å sette opp remote desktop uten hell.

Har 1 stk Inteno ruter og det er til enhver tid minst 2 stk PCer pålogget samme nettverk.

Det jeg ser når jeg går på myip.dk er at alle har samme IP ?

80.202.80.75

Jeg har åpnet for port 3389 og aktivert remote desktop i windows, men jeg får feil når jeg prøve å koble til (Jeg prøver å koble til pålogget et annet nettverk).

Har lest at dersom det er flere PCer på samme nettverk må jeg endre porten, har derfor forsøkt å definere ny port til Remote Desktop i regedit, men det fungerer fortsatt ikke.

Jeg forsøker altså å koble meg til 80.202.80.75.

Har også forsøkt å sette opp Dynamisk DNS via DynDNS (Den er aktivert i ruteren) men kobler jeg da til denne får jeg samme feilmld.

Følgende er forsøkt uten hell:

Åpnet port 3389.

Aktivert Remote Desktop i Windows.

Dynamisk DNS

Noen som vet hva som kan være galt ?

Endret av 029kid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du et passord på brukerkontoen din i windows? vet at du må ha en bruker konto med passord på for at remote skal funke

Og du trenger bare og endre port om du skal ha remote på flere pcer i samme nettverk. Og om du endrer port så må du logge på med ip:port f.eks 127.0.0.1:3388

Kan du prøve og koble til remote med en annen pc på samme nettverk med og bruke den lokale ipen til pcen? f.eks 10.0.0.2 eller 192.168.0.2 eller lignende.

Også hadde vært fint og vite litt om hvordan du har satt opp nettet ditt.. f.eks routermodem eller modem --> trådløs ruter > switch > osv.

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Selvfølgelig har alle dine PCèr samme IP-adressen sett fra utsiden! Din IP er: 80.202.80.xx.

Men IP til dine 3 PC er nok 192.168.1.xxx fordi denne har de fått av router`n.

Med mindre du er koblet opp direkt mot internet går det ikke slik, evt kan du bruke portforward i routern til å peke mot en bestemt PC som du da kan bruke remote desktop mot.

Tror det er enklere å bruke

crossloop.com ..... hvis du skal hjelpe andere med problemer

eller

logmeinn.com - da kan du trolig bruke alle pc som du har installer softwaren på.

oversikt:

http://www.online-tech-tips.com/cool-websi...ring-solutions/

Lenke til kommentar

Du må logge på ruteren og åpne/forwarde en ny port der til hver maskin du skal ha tak i på innsiden, og på hver maskin på innsiden må programmet (i dette tilfellet remote desktop) være satt opp til å lytte på den aktuelle porten. Så, på den pcen du bruker på utsiden må du som sagt over spesifisere hvilken pc du vil ha tak i ved å angi den aktuelle porten.

Hvis du har problemer med å få det til å funke, så prøv TightVNC, det fungere omtrent på samme måte.

Lenke til kommentar

ahhh funker nå, brukerfeil :)

Men en ting, dersom jeg kun kobler til ip 80.202.80.XX uten å definere port og det er da flere maskiner logget på samme nettverk, hva skjer da?

Har kun 2 PCer her, får ikke testa.

Endret av 029kid
Lenke til kommentar

Men en ting, dersom jeg kun kobler til ip 80.202.80.XX uten å definere port og det er da flere maskiner logget på samme nettverk, hva skjer da?

Da kobler den til pcen som bruker standard porten altsp 3389.. så om du har satt pc1 til og være port 3389 kan du bare koble til med vanlig ip.. men om pc2 f.eks har port 3390 så må du skrive ip:3390 for og koble til den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Eller du kan uten å kludre med registersettinger. Først kobler du deg til den maskinen som er portforwardet til i ruteren din, så kobler du deg derfra med RDP til den andre maskinen din...

Lenke til kommentar

Da kobler den til pcen som bruker standard porten altsp 3389.. så om du har satt pc1 til og være port 3389 kan du bare koble til med vanlig ip.. men om pc2 f.eks har port 3390 så må du skrive ip:3390 for og koble til den.

ok thanks :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...