Gå til innhold

For varm prosessor. i7 920. Trenger hjelp.

CebteR

Anbefalte innlegg

Hei. Bygde for noen uker siden en ny pc, men ahr hatt en del problemer med for varm prosessor. Daglig skur pc`n seg av og jeg får melding om: CPU overheat, press f1 to continue.

Idletemperaturen ligger på rundt 50-60 grader celsius, og load ligger den på rundt 75-80. Personelig mener jeg det er for varmt. Jeg kjører stock vifte fra Intel uten kjølepasta, med medium på alle viftene (antec 902). Vifta sitter godt fast, og rpm på idle ser ut til å ligge på rundt 1600 på cpu vifta.

Så jeg lurer på hva problemet kanskje kan være og hvordan eventuelt fått fiksa det?

Takker meget for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det virkelig så mye å si?

Har tittet litt på cpu vifta og legger merke til at det ser ut som om den går veldig sakte. Noen ganger går den fort, slik at du ikke ser vifta snurrer i det hele tatt, men andre ganger går den såpass sakte at du ser en slags bølgeform i vifta (ja, vanskelig å forklare)

Lenke til kommentar
at vifta går i forskjellige hastigheter er fordi den er temperaturstyrt..

når det blir varm må den flytte mer luft og dermed går vifta fortere

Problemet er at viftehastigheten er fortsatt veldig lav, selvom pc`n går i load og cpu tempen er på 75 grader.

Lenke til kommentar

Kjølepasta er veldig viktig. Men ikke ta for mye på, for da virker det mot dens hensikt. Ta på så lite at du nesten ikke kan se det når det er spedd utover hele blokken. Du bør også få deg en annen CPU-kjøler, stock-kjølerne er ikke kjent for å være så bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...