dc-15 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Når jeg slår på maskinen, så får den strøm og viftene går, men mer skjer ikke.Skjermen får ikke signal. PC`n piper 2 korte pip(en kjapp pause), og deretter 8 korte pip. Et rødt lys(ACT) ved siden av power-lyset lyser. Har tatt ut kort og ledninger og satt inn igjen, men til ingen nytte. Maskinen er 2 år gammel, kjøpt hos komplett. En liten oversikt over komponentene: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3Ghz AM2 1mb Corsair Value s PC5300 DDR2 2048mb MSI K9N SLI Platinum nForce 570 Asus Geforce 8600GT 256mb GDDR3 Corsair 450w strømforsyning samsung spinpoint T166 250gb windows vista home premium Håper noen kan hjelpe:) mvh Terje Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 pipene er en kode for hva som er feil. slå opp i manualen for en tabell som forklarer deg hva. Hvis ikke tabellen over dette (error beeps) er i manualen kan det være du må laste ned den fulle manualen fra produsentens nettsider. Manualene osm kommer med esken er noen ganger en litt forkortet versjon. -Stigma Lenke til kommentar
dc-15 Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Tok å lastet ned manualen, men der stod ingenting om pipelydene der. Merkelig. Jeg tok nå ut grafikk-kortet og cpu`èn, og satte de inn igjen. Når jeg da prøver å starte maskinen så kommer ikke pipelydene, mne viftene står og går.Noe mer skjer ikke. Skjermen får fortsatt ikke signal. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Ifølge AMI BIOS indikerer 8 korte beep mulig defekt skjermkort. Lenke til kommentar
dc-15 Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Ifølge AMI BIOS indikerer 8 korte beep mulig defekt skjermkort.Ok. Har mistenkt skjermkortet. Skal prøve med et annet skjermkort imorgen, så får vi se om det er det:) Lenke til kommentar
dc-15 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Har prøvd med nytt skjermkort, og nå fungerer maskinen som den skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå