arciryon Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Noen som vet hvor rask prosessor man kan bruke med silent twin? Skal ikke overklokke. Bruker Silent Twin på en Barton 2800+. 45 grader idle, og ca. 50 load. Dette er med støydempet strømforsyning, støydempet tower, og 12dB Papst i front. Må si at jeg er godt fornøyd med resultatet. Det er umulig å høre CPU-vifta. Et lite forbehold: Temperaturene er de interne på MSI-hovedkortet. Har ikke hørt noe om at disse sensorene skal være spesielt dårlige (som f.eks. Asus), så jeg regner med at de stemmer tålelig bra. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Under spilling får jeg 58 grader med min amd xp1600, silent twin kjøler og åpent kabinett. Si meg, er ikke dette mye? Har lest om folk som bruker kjøleren på alle slags amd cpu`er uansett hastighet. Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Under spilling får jeg 58 grader med min amd xp1600, silent twin kjøler og åpent kabinett. Si meg, er ikke dette mye? Har lest om folk som bruker kjøleren på alle slags amd cpu`er uansett hastighet. Litt mye kanskje, om det stemmer. Hva slags hovedkort, cpu-kjerne, og temp.-måling er det snakk om? Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Har MSI K7T turbo02 hovedkort, bruker CPUCooL til å måle temp. Hva slags kjerne? (er amatør ) Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Holder ikke volcano 9 eller 11 hvis man skal overklokke enn 2400+? Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Dette burde jo bli et test emne for Overklokking.no well.. hvorfor skal overklokking.no teste kjølere som er laget til alt annet en overklokking? Da synes jeg det er bedre at de bruker den tiden på å produsere noen artikler som handler om, nettopp overklokking. Lenke til kommentar
power Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Dette burde jo bli et test emne for Overklokking.no well.. hvorfor skal overklokking.no teste kjølere som er laget til alt annet en overklokking? Da synes jeg det er bedre at de bruker den tiden på å produsere noen artikler som handler om, nettopp overklokking. Dem skriver jo om å få pcene mer stille.. Og det er vel der testen passer best? Lenke til kommentar
formann Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Dette burde jo bli et test emne for Overklokking.no well.. hvorfor skal overklokking.no teste kjølere som er laget til alt annet en overklokking? Da synes jeg det er bedre at de bruker den tiden på å produsere noen artikler som handler om, nettopp overklokking. Dem skriver jo om å få pcene mer stille.. Og det er vel der testen passer best? Ja.. men det er på tide at de bytter navn synes jeg. De har jo ikke klokket opp noe siden mjøsa brant. Lenke til kommentar
hart Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 formann: Vel.. synes PCtuning.no høres litt harry ut jeg.. Men et spm til de som overklokker. Er ikke all sånn casemod med lysende duppeditter både her og der som ikke gjør annet enn å sette PSUen på prøve alt annet enn overklokking.. I bunn å grunn betyr overklokking å sette feks CPUen til å kjøre raskere enn spesifikasjonene. Hvorfor tester feks overklokking da snap-on covere til Lian-Li kabinetter? Det går et klart skille mellom casemods og overklokking. Så lenge overklokking tester duppeditter så skal de få lov til det for min del, men jeg vil si at de legger listen selv for hva de driver med. Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 For å få leserer, så må de skrive om det som er i skuddet... Det som er populært til en hver tid, så lenge det i allefall ikke er HELT borte fra fagområdet. Overklokking er populært hos PC-entusiaster, og de er veldig sjelden glad i at PC'en skal høres ut som et Hercules lastefly under letting bare for å få noen ekstra MHz ut av PC'en sin. Det er faktisk svært mulig å overklokke uten at ting skal høres i andre enden av nabolaget, og derfor tester av utstyr for støydemping. Casemoding er vel egentlig vanligere blandt folk som overklokker enn blandt folk som IKKE overklokker, så derfor er det ikke fjernt å skrive om det på www.overklokking.no... Noen vil selvsagt reagere på sånt... De som liker beige bokser som lager "tøff" viftestøy... www.overklokking.no skriver om overklokking OG annet stuff som overklokkere og entusiaster interesserer seg for, og det har de lov til. Har folk problemer med det, så finnes det andre sites, og andre forum de kan henge på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå