power Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg driver å titter litt på vifter som er litt stillegående til en amd cpu. Så kom jeg over silent twin. Så ganske kurrant ut, med bare 19dB. Men så har jeg kommet over Igloo Silent Breeze som også skal visstnok ha 19dB... Hvem bør jeg ta? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg voter for Silent Twin. har ikke sett test mellom dem, men tror silent twin er best. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Og jeg voter for Igloo Silent Breeze. Har testa den opp mot en Heatpipe kjøler fra komplett... og den kjøler faktisk 5-6°C bedre.... Og den er ikke hørbar i mitt øre.... Lenke til kommentar
power Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Dette burde jo bli et test emne for Overklokking.no Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Fant en test med Silent Breeze her Silent Breeze klarte seg faktisk meget bra! Lenke til kommentar
power Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Hadde vært morro å sett åssen Silent Twin klarte seg mot den, og motsatt.... Sånn.. hvem-av-dem-stille-er-best testen Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 så en test på en dansk hw side glacial tech komm best ut... pris og ytelsen var best Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 utifra hva jeg har hørt så er igloo silent breeze best... nå har jeg ikke testa noen av dem da så... Lenke til kommentar
JanA Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 silent breeze kjøler min xp1700@2100 Load 45 grader med åpent kabinett Det er jo ganske bra Lenke til kommentar
JanA Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 silent breeze kjøler min xp1700@2100Load 45 grader med åpent kabinett Det er jo ganske bra da mener jeg selvfølgelig 2100MHz Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Fant en test med Silent Breeze herSilent Breeze klarte seg faktisk meget bra! Jepp ! Helt enig ! Bruker kun I.S.B (Igloo Silent Breeze) på alle AMD PCèr som jeg bygger ! (blitt mange av de nå :wink: ) Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 hva slags temp får man vanligvis med 2500xp barton? noen som har? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 hva slags temp får man vanligvis med 2500xp barton? noen som har? Kommer an på kabinettvifter og CPUvifter og slike ting, uten OC (lite/mye) ? Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Har bestilt mist silent twin, men etter å ha senket spenninga på vifta i psu`n, viste det seg at det var den som bråkte mest (el mest ubehagelig) Igloo fant jeg til ca halv pris av silent twin på www.psdata.no, men jeg får jo en (to) vifter som ekstra sikkerhet. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Noen som vet hvor rask prosessor man kan bruke med silent twin? Skal ikke overklokke. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg tenkte å starte en slik tråd, men her var det en Så er konklusjonen at ISB er mer stille enn ST ? Håper det kommer ut en slik test snart Lenke til kommentar
hart Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 CS_eR GøY: Du lurte på hva slags temp man kan forvente med en Barton 2500+ med Igloo Silent Breeze. På jobb har jeg ett chieftech miditower med ovenfornevnte prosessor og vifte på ett Asus A7N8X og ingen kabinettvifter.... (jeg var skeptisk i starten fordi privat kjører jeg en XP2100+ palomino for de som kjenner til varmeutviklingen fra denne). Idle temp på MB er 35°C og CPU 39-41°C. Litt mer under load. Ikke så galt da... :smile: Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg hadde valgt Silent Breezern, den er av kobber og det kjøler bedre enn den vanlige Silenten som ikke har kobber-ribber. Skal kjøpe en Silent Breezer selv, hvis ikke jeg bare bestillen en Thermaltake Vulcano 9 eller 11, FÅR SE. Lenke til kommentar
immo Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Som folk her sier.. Igloo'en. Jeg har en serdeles lydsvak pc, så jeg bestemte meg for å bytte ut min 19 db Silent Breeze med Silent Twin 16 db.. however, igloo'en var behageligere lydnivå på. Twin'en hadde en liten høyvrekvent lyd jeg ikke lite.. ikke kjøler den bedre heller. Og halve prisen. Bytter tilbake eller finner noe enda stillere.. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Som folk her sier.. Igloo'en.Jeg har en serdeles lydsvak pc, så jeg bestemte meg for å bytte ut min 19 db Silent Breeze med Silent Twin 16 db.. however, igloo'en var behageligere lydnivå på. Twin'en hadde en liten høyvrekvent lyd jeg ikke lite.. ikke kjøler den bedre heller. Og halve prisen. Bytter tilbake eller finner noe enda stillere.. Endelig en som har prøvd begge og kan anbefale en. Tror jeg går for igloen da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå