carolinenor Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Når jeg prøver å åpne et doc.x dokument får jeg melding om at: "Filen (navnet på filen) kan ikke åpnes fordi det er problemer med innholdet" Så trykker jeg på "Detaljer". Da står det under at "Filen er skadet og kan ikke åpnes" Så trykker jeg på "OK" Så får jeg en ny melding som sier at: "Fant uleselig innhold i (navet på filen). Vil du gjennopprette innholdet i dokumentet? Klikk Ja hvis du stoler på kilden til dokumentet." Så trykker jeg på "Ja". Og får den samme meldingen om at filen ikke kan åpnes fordi det er problemer med innholdet. Hva gjør jeg!? er det helt umulig og få åpnet den? Filen er særemnet mitt som jeg lagret en på minnepenn. Håper noen kan hjelpe! for jeg skal framføre oppgaven i morgen! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Google på 'docx repair': http://www.google.com/search?hl=en&sou...&aqi=g6g-m4 Man bruker minnepenner for å flytte filer, aldri som eneste lagringsplass. Hvis du ikke har kopi av filen så er det på tide å lære seg grunnleggende dataferdigheter. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hvis tilfelle er at du åpner den i MS Word 2007, så kan du forsøke å åpne den i OpenOffice i stede. (ta en backup av feilen før du gjør det) Lenke til kommentar
carolinenor Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Google på 'docx repair': http://www.google.com/search?hl=en&sou...&aqi=g6g-m4 Man bruker minnepenner for å flytte filer, aldri som eneste lagringsplass. Hvis du ikke har kopi av filen så er det på tide å lære seg grunnleggende dataferdigheter. Tusen takk for hjelp! Men du trenger ikke være spydig. Jeg har orginalfilen på en litt ustabil skolepc, men den har kræsja og kommer aldri til live igjen.. Trodde det var fint å alltid lagre den på minnepennen også. Lenke til kommentar
zvein Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Det å lagre på minnepinne i dag, er "nesten" like ustabilt som det var å lagre på diskett i sin tid, selv om minnepinner er mer pålitelige. I de fleste tilfeller går det bra, men innimellom (og helst når man minst trenger det), så blir filene korrupt. Dersom du har kopi på den gamle maskinen din, kan du ta ut disken og koble den til en maskin som ekstern disk, da kan du plukke ut de filene du evt. trenger. Det er en annen ting du kan prøve på: - Lag en kopi av dokumentet du har problemer med å åpne. - Endre deretter navn på filen fra *.docx til *.zip - Da vil du få mulighet til å åpne filen som et arkiv. - Gå deretter inn i katalogen som heter "word", og åpne filen som heter "document.xml" - Der burde teksten i dokumentet ditt ligge, selv om det er mye xml-markup i dokumentet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå