Gå til innhold

Blackberry fra USA

Anbefalte innlegg

Jeg driver og spekulerer i å hente meg en Blackberry 8900 fra USA da det er en del å spare. Jeg kjenner til problematikken med strøm og alt det der, så det er ikke det jeg er bekymret for.

Jeg bare lurer på hvordan det er med software osv., får jeg bruke de særnorske æøå, eller må jeg til å installere ny software? Er det generelt andre ting som er annerledes med de amerikanske telefonene enn de som er solgt i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er klar over at Blackberrys ess er email og profftjenestene. Jeg er ikke noen tung bruker av disse funksjonene, for å være helt ærlig. Grunnen til at jeg er interessert i Blackberryen er at den har WiFi, GPS og QWERTY-tastatur, samt at den er litt spesiell, det er ikke noe alle andre har. Proffunksjonene som epost er mindre viktige for meg, og jeg vet dette sikkert ikke rimer i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Det er godt mulig. Har alltid vært glad i telefoner som ikke alle andre har, i dag har jeg f.eks. NeoNode N2, før det hadde jeg Moto SLVR og LG Shine.

Sett bort fra epost og proffunksjonalitet, er det noe som faktisk vil være problematisk med en BlackBerry i Norge? De selger jo den samme telefonen i Norge, bare for en del mer penger.

Endret av bnezofil
Lenke til kommentar

Hvis du bruker Gmail-programmet og Opera Mini (eller Bolt), kan du fint klare deg med en BlackBerry uten et Trigcom abonnement og fortsatt få surfet og lest e-post. Facebook-programmet (1.6) fungerer også fint med et vanlig abonnement, samt mange andre programmer, så man får da brukt den til endel.

Det er æøå tilgjengelig, men en amerikansk utgave vil mangle Trigcoms ordbok.

EDIT: har selv hatt stort sett alle BB-modellene siden 2006, både med og uten BIS/BES og kunne ikke tenke meg noe annet til seriøst bruk.

Endret av kraftpapir
Lenke til kommentar

Jeg så andre har hatt problemer med å få datatrafikk med andre enn Trigcom, men dette er vel ikke noe problem å sette opp selv vel? Jeg har per nå Tele2 som går på Netcom sitt nett. Husker det var litt knot å få til Neonoden også, men når jeg omsider fant de rikige instillingene var det jo forsåvidt ikke noe problem å sette opp. Regner med det blir litt av det samme med Blackberryen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...