Gå til innhold

Alpinpakke: Head Xenon X1.0 vs Rossignol ViperX

lperik

Anbefalte innlegg

Guttungen på 2år(!) får seg alpinski til jul og i den forbindelse må han far trå til å få seg ski han og. Bruken blir da mest opplæring og kjøring i barnebakke med guttungen, men liker og å kjøre fort og gjerne hive meg utfor i snowboardparken. Er helt blank når det kommer til hva som er dårlig eller bra på alpinfronten da jeg har stått på brett de siste 10årene. Har tittet primært på pakker på gsport og xxl og har kommet frem til følgende 2pakker:

Head Xenon X1.0 Pakke Herre 1999kr

vs

Alpinpakke Rossignol Viper X, Nordica One 45, Salomon N711 1899kr

Holder det med en sånn nybegynnerpakke til min bruk, og i såfall hvilke av de to pakkene, eller burde jeg gå for feks denne pakken?

Setter pris på litt hjelp, og gjerne andre forslag dersom de er bedre. (Prisklasse helst under 2500kr)

Mvh

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremt, den viper X pakken, er en dame pakke :)

Nordica One 40 Alpinstøvel 0910, dame

Meget komfortabel nybegynner støvel med ekstra bred lest. Ski-walk justering. Passer til nybegynnere. Damemodellen har i tillegg ekstra varm innerstøvel og er tilpasset damefotens anatomi.

Det sagt, om det passer foten din, kjør på, men tviler på at du får skoen i din størrelse og passform egentlig.

Av de to som er igjen, er det vel egentlig den XXL pakken jeg ville gått for, Alpinpakke Drive Fibre - Herre.

Men om du ikke trenger skiene til jul, evt har mulighet til å leie litt i romjula, kommer det helt sikkert endel tilbud i starten av januar,

Spesielt pga du nevner "men liker og å kjøre fort og gjerne hive meg utfor i snowboardparken", og da trenger du gjerne litt ekstra enn begynner pakkene. Pakken over kan sikkert gjøre jobben helt greit, så lenge du ikke forventer å enkelt holde følge med alpinlandslaget ned utforløypen.

Du sier heller ikke noe om din vekt/høyde, dette kan også ha endel å si, spesielt om du har planer om å kjøre hardt, også noe av grunnen til at man ofte bør ta kjøpet i en butikk, xxl har jo butikk i oslo f.eks, og er et greit sted å stikke innom for spørsmål og prøving av sko osv.

Lenke til kommentar

Man kan velge enten dame eller herresko på den Viper X pakken. Som du skrev så er det nok best å dra innom å titte i butikk. Var innom XXL forrige uke og tittet på de forskjellige pakkene. Endte til slutt opp på den dyreste pakken grunnet stivere ski og mer komfortable sko.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...