Gjest Svetting Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hei. Jeg har merket noe rart, som jeg ikke har merket før. Jeg pleier vanligvis å ha det kald på soverommet, rundt 11-15 grader. Men de siste månedene så har jeg blitt svett om natta. Når jeg våkner på morgenen så er senga, puta og jeg våte av svett og det blir faen så kald å stå opp. Jeg skrudde på elementet slik at jeg fikk tempen på ca 20 grader inne på rommet, og da blir jeg ikke svett. Hva er galt? Man pleier jo ikke å svette når det er kaldt? Og jeg kan ikke huske at jeg har svettet før da jeg har hatt det kaldt på rommet. Takk for svar. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Du kaldsvetter. Det har noe med at kroppen svetter når man fryser for å opprettholde tempraturen i kroppen. Du kan lese mer her feks: http://www.klara-klok.no/wips/453389532/caseId/1973179693 Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Dette skjønte jeg ikke helt. Fysiologisk svetter man jo for å nedjustere kroppstemperaturen -> evaporasjon av vann (svette) gir ut mye varme, og fører til at kroppstemperaturen synker. Jeg mener ikke å si at dette er feil (så klart), men jeg lurer bare på hva som er mekanismen bak muligheten til å ØKE kroppstemp. ved å svette? Noen som vet? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Du kaldsvetter. Det har noe med at kroppen svetter når man fryser for å opprettholde tempraturen i kroppen.Du kan lese mer her feks: http://www.klara-klok.no/wips/453389532/caseId/1973179693 Du linker til klara-klok, kan du quote hele artikkelen og UTHEVE der det står: "Det har noe med at kroppen svetter når man fryser for å opprettholde tempraturen i kroppen." Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hva er galt? Man pleier jo ikke å svette når det er kaldt? Det vet vi ikke. Kanskje du har hatt et mareritt? Kanskje madrassen din ikke puster (slipper ut fuktighet). Kanskje du har høy stoffskifte? Vaio Lenke til kommentar
Gjest Sengesvetteren Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hva er galt? Man pleier jo ikke å svette når det er kaldt? Det vet vi ikke. Kanskje du har hatt et mareritt? Kanskje madrassen din ikke puster (slipper ut fuktighet). Kanskje du har høy stoffskifte? Vaio Jeg har ikke mareritt. Når det gjelder madrassen, så er det en gammel skumgummimadrass. Men som sagt, dette skjer stort sett hver gang jeg har det KALDT på rommet... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Men som sagt, dette skjer stort sett hver gang jeg har det KALDT på rommet... Jeg vet ikke hva som feiler deg, men kan lese at problemet er et KALDT rom. Da får du varme opp rommet. Vips- Problemet løst. Lykketil! Vaio Endret 6. desember 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Kanskje du pakker deg ekstra godt inn i dyna for å holde varmen i ansikt ol, og deler av kroppen som er midt inni varmehiet (dyna) dermed blir litt for varmt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå