Ideal Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Driver og tenker på å ta bikkja med i bilen til våren og ta en tur rundt land og strand, slå opp telt og kose meg. Da lurer jeg på litt forskjellig. Jeg kunne tenkt meg å reise Oslo -> nordover, via strynefjellet mot Geiranger og den veien der (har aldri vært den retninga av landet).. evt ta ferga til Hellesylt.. suse litt rundt den veien der, og etterhvert jobbe meg rundt sørlandet og hjem igjen til Oslo. 1. Er det trygt å sove i telt i disse dager? (Blir man drept, ranet, knivstukket, voldtatt, frastjålet bilen, etc.) 2. Har noen nærmere kommentarer til reiseruten og hva man bør se? 3. Noen som har erfaring med noe sånt som dette, og evt. tips ang. utstyr/triks til matlaging på telttur osv? Endret 6. desember 2009 av Ideal Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Eg har tenkt samme tanke som deg for neste vår/sommer. Dvs, pakke bilen med modellhelikoptre og reise rundt, fly mye og oppleve litt av norge. Kanskje dattera mi får plass i bagasjerommet også Men, eg ville vært skeptisk til å slå opp telt/campe hvor som helst. I utgangspunktet så har man lov til å telte over alt i utmark, minst 150 fra nærmeste hus/hytte og maks to døgn om det er nær bebyggelse. Ellers har man lov til det meste. Men når man leser om rumenere som raner deg om du stopper for å hjelpe dem i veikanten, så ville eg ikke følt meg trygg nok til å overnatte over alt. Så, eg planlegger å overnatte på campingplasser. Da får man til en viss grad også tilgang til bad/toalett og ikke minst en liten gressflekk som egner seg til telt. Verdisaker o.l. ville eg uansett sørget for å skjule i bilen, og så gjemme bilnøklene. Men eg har ikke mye erfaring enda eg heller. God tur! Endret 6. desember 2009 av nomore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå