bernini Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hei Har et problem med min mors bærbare. Når jeg trykker på power knappen starter maskinen og lysene går på. Kan akkurat kjenne at cdromen rykker til før den stopper. Har prøvd med kun batteri, uten batteri og med batteri + strøm. Har ikke så mye greie på bærbare. Hva kan være feil? Den funket helt fint til i går. Så ga den seg. Min mor trenger den til møte i morgen. Hjelp - gordito Lenke til kommentar
bernini Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Beklager bumpen. Men er ganske desperat nå. Hvis noe går galt er det alltid den datakyndige som får skylden Er det noen spesielle oppstartstriks for bærbare? Kan ingenting om sånt. - gordito Lenke til kommentar
Mr.Rogers Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hører du at harddisken starter? Min gamle bærbare hadde de samme symptomene, og der var det harddisken som tok kvelden.. Isåfall er det trist for mamman din, men iallefall så der det ikke din feil :wink: Lenke til kommentar
bernini Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Takk for svar. Ville ikke den ihvertfall kommet seg til POST eller bios. Er bare snakk om sekunder før den slår seg av igjen. Lysene foran blinker 3 ganger. - gordito Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 prøv med å ta ut batteriet og alt annet du kan ta ut, og så start opp med bare strøm, hvis det ikke funke så ring compaq supporten. mulig hw feil. hvis det funke så sett de delene tilbake igjen Lenke til kommentar
bernini Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Siden alt går så tregt i denne familien har ikke noen levert den inn til reperasjon enda. Tenkte at jeg skulle levere den inn til rep snart, er litt dumt å la en slik pc ligge å slenge ødelagt. Men før jeg leverer den inn lurer jeg på om det er noen som har noen bra indianertriks slik at jeg slipper å levere den inn ? Har prøvd å bare la den gå på strøm uten batteri, men til ingen nytte. Takkker for alle svar - gordito Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Sjekk at minnebrikke® sitter ordentlig i... Lenke til kommentar
bernini Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 :oops: Hvor ligger minnebrikkene? Har ikke manual etc. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 De sitter AFAIR under det lille lokket på undersiden av pc-en.. (Mulig jeg blander sammen med N600c nå. Hvis ikke må du ta av tastaturet (én skrue under, samt fire skyve-låse-dingser mellom F-tastene, forsiktig så du ikke napper løs kablene, du trenger ikke ta dem ut, og så vippe opp dekslet til venstre for touch-pad'en. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Vet ikke hvor de sitter på akkurat den maskinen, men det er vanligvis en luke mitt under (den er muligens merket). Noen maskiner får man også tilgang til ved å løfte opp tastaturet. Hvis du søker på supportsidene til compaq vil jeg også tro du finner svar Lenke til kommentar
vaernes Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Ikke la en Evo N610c ligge å slenge i noen tilfeller! Minnebrikkene ligger BEGGE under det svarte lokket til venstre for pekebrettet. Det beste er å ta opp tastaturet først, da kommer man til med et stort flatt skrujern for å vippe opp dette lokket. Forsiktig. Du sier cdromen stopper. Den kan også tas ut. Har noe skjedd fysisk med pcen? Hvis du har en annen 2.5" harddisk liggende, så kan du bytte ut den som står i maskinen, for å se om det er harddisken som har "tatt kvelden". For å skifte harddisk skruer du ut 1 (EN) skrue som er like under der som harddisken er (på midten på venstre side) - drar NED halvparten av dekselet utenpå harddisken (dette er en slags låsemekanisme) og drar forsiktig ut harddisken. Så skruer du av de fire små skruene rundt rammen på harddisken og lirker forsiktig av harddisken. NB: Rammen bøyes lett :o så vær forsiktig. Jeg har selv en N610c. Sikler etter IBM T40p, men N610c får holde inntil jeg ikke klarer å spille spill på den lenger. Maskinen din har garanti, så det er bare å ringe service, så kan du levere den eller få den hentet. "Infocare" heter det, ja, de som må reparere GRATIS våre Evo maskiner innenfor 3 års garantien. Lykke til! Runar V Værnes Lenke til kommentar
bernini Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Takk for grundig svar. Tror jeg heller leverer den inn til reperasjon. Gidder ikke å begynne skru på en pc som ikke er min når jeg har såpass lite peiling på bærbare pcen som jeg har. Vet ikke om den er utsatt for noe fysisk, siden det ikke var jeg som brukte den da den sluttet å virke. Den lå i godt polstret bæreveske da den ble transportert, men det er jo mulig at den har fått seg et dunk uten at noen har merket det. Du har helt rett i at det ikke bør ligge å slenge, så jeg får levere den inn så snart som mulig. Pcen tilhører jobben, men garantien er vel den samme selv om den er kjøpt av firmaet sant? Tror det vil gå raskere om jeg leverer den inn selv istedenfor å la firmaet gjøre det. Takk for svar - gordito Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Ja, tre års garanti gjelder uansett.. Hvor i landet bor du, holder du til i nærheten av et kontor vet jeg at Bravida har god kompetanse på Compaq.. De har nr 03060 og er forholdsvis landsdekkende svjv. Fikser det som regel i løpet av et døgn, eller hvis du gir grundig beskrivelse av symptomene kan de bestille nødvendige deler og fikse det mens du venter dagen etter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå