Merida Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Spørsmålet er enkelt å greit, hvilket anbefaler dere av desse to kameraene? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Begge eller ingen av dem, avhengig av hva du ser etter. Er ikke lett å gi noen nyttig anbefaling når du ikke sier noe mer om hva du ønsker av et kamera. Lenke til kommentar
Merida Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Blir litt familie fotografering og slikt, generell fotografering...ferier og slikt....uansett så er det vel litt forskjell på kameraene uansett hva det skal brukes til...?...ikkje noe proff greier.... For å si det slik da, vil en vanlig mann merke noe forksjell enten man velger det ene eller det andre?...jeg tenker litt bildekvalitet. Endret 6. desember 2009 av Merida Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg tviler på at den jevne bruker vil merke noe særlig på bildekvalitet. D3000's fortrinn er nok den innebygde hjelpen som teoretisk sett kan hjelpe brukeren å ta bra bilder. Tom Lenke til kommentar
Reacto Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg kjøpte nylig 450D og er veldig fornøyd med dette, likte grepet på dette kameraet mye bedre enn på D3000. Gå i en butikk og kjøp det du synes passer best i hånda. Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg kjøpte nylig 450D og er veldig fornøyd med dette, likte grepet på dette kameraet mye bedre enn på D3000. Gå i en butikk og kjøp det du synes passer best i hånda. Blir vel litt dumt å si... at deg passet deg bedre er en ting men at det er bedre er jo bare tull. For meg virker knappeplasseringene på Canon helt banale, kanskje fordi jeg allerede er vant med Nikon. Konklusjonen er uansett at grepene erså forskjellig at du vil nok finne en favoritt hvis du holder det i hånden og prøver å nå¨alle knappene. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Har ingen av kameraene, men er på utkikk. Selv så synes jeg at 450d har for lite grep. Kameraet sitter ikke støpt i hånden som på f.eks nikon d90. (sikkert fler nikon med samme grep) men hvordan er d3000 i forrhold til disse? Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Har ingen av kameraene, men er på utkikk. Selv så synes jeg at 450d har for lite grep. Kameraet sitter ikke støpt i hånden som på f.eks nikon d90. (sikkert fler nikon med samme grep) men hvordan er d3000 i forrhold til disse? Vanskelig å forklare grep, det må bare testes. Størrelse mener jeg kun er en liten del av totalbildet på grepet, det som teller mest er knappeplasseringene. Lenke til kommentar
Merida Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Kjekt med litt diskusjon rundt kameraene, takker for informasjonen Lenke til kommentar
Talker Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Har ingen av kameraene, men er på utkikk. Selv så synes jeg at 450d har for lite grep. Kameraet sitter ikke støpt i hånden som på f.eks nikon d90. (sikkert fler nikon med samme grep) men hvordan er d3000 i forrhold til disse? Vanskelig å forklare grep, det må bare testes. Størrelse mener jeg kun er en liten del av totalbildet på grepet, det som teller mest er knappeplasseringene. Siden jeg (enda) ikke kan så mye om speilrefleks, så har jeg ikke sett noe særlig på knappeplasseringene enda. Men siden hverken canon eller nikon er en "klar vinner" så regner jeg med at det ikke er SÅ gale? Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Siden jeg (enda) ikke kan så mye om speilrefleks, så har jeg ikke sett noe særlig på knappeplasseringene enda. Men siden hverken canon eller nikon er en "klar vinner" så regner jeg med at det ikke er SÅ gale? Siden det finnes så mange forskjellige hender og meninger så er ingen av de "gale". MEN grepene er veldig forskjellig så det anbefales å teste før man kjøper. Skal ikke mange millimeterne forskjell på plassering av en knapp før det blir stor forskjell i bruk. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Siden jeg (enda) ikke kan så mye om speilrefleks, så har jeg ikke sett noe særlig på knappeplasseringene enda. Men siden hverken canon eller nikon er en "klar vinner" så regner jeg med at det ikke er SÅ gale? Siden det finnes så mange forskjellige hender og meninger så er ingen av de "gale". MEN grepene er veldig forskjellig så det anbefales å teste før man kjøper. Skal ikke mange millimeterne forskjell på plassering av en knapp før det blir stor forskjell i bruk. Sant, sant. Men vet nesten ikke hvilke knapper en bør nå uten å skifte grtep heller jeg. Vet bare at jeg syns et d90 satt som støpt i hånden, mens en 450d virket litt for liten. Fingertuppene tok liksom borti huset. 450d er i perfekt prisleie for meg, og har alt jeg trenger. Så hadde grepet vært bedre for meg, så hadde jeg nok kjøpt det på flekken (da uten å tenke på knappene ) Hvilket nikon er det som en kan sammenligne 450d med da? Har vel en direkte konkurent? Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Hvilket nikon er det som en kan sammenligne 450d med da? Har vel en direkte konkurent? Er vel egentlig D5000 som er nærmest men jeg ville nok anbefalt D90 hvis du allerede synes det var bra. De to viktigste knappene er jo så klart utløseren og kontrollhjulet. På komplett har de D90 til 7000 kr inkl Batterigrep og 18-55 VR. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Hvilket nikon er det som en kan sammenligne 450d med da? Har vel en direkte konkurent? Er vel egentlig D5000 som er nærmest men jeg ville nok anbefalt D90 hvis du allerede synes det var bra. De to viktigste knappene er jo så klart utløseren og kontrollhjulet. På komplett har de D90 til 7000 kr inkl Batterigrep og 18-55 VR. Er jo et knallkamera. Men kan desverre ikke ta meg råd til et sånt et. Lenke til kommentar
vebba3k Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 ville kjøp nikon d3000. har kameraet selv og er veldig fornøyd,det passer til nybegynnere og viderekomende i speilreflekskameraer.det som er bra med bra med nikon er at du kan bruke de objektivene du har på alle nikon kamraene i tilfelle du vil gå videre på et bedre kamera.anbefaler det på det sterkeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå