Gå til innhold

BK: En vinter dag uten snø

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette miner meg mer om panikkslagen spakdraging for å få en effekt eller to. Bildet 1 har potensiale, bildet 2 kan du prøve deg med lengre brenntid og bildet 3.. jah, begynne med bildet 1 du.

Felles for alle tre er overredigering og unaturlige farger. skal du mette en farge med en annen må du være sikker på at det fungere.

Start med å få hvitbalansen rikitg, deretter eksponeringen. Når de er på plass kan du ta steget videre.

Det er mine tips for nå, lykke til videre og ikke mist motet :)

Endret av Inc
Lenke til kommentar

hm, litt vanskelig å gi tilbakemelding til tre så forskjellige bilder, så jeg fokuserer på det første bildet. Jeg liker det godt, det har potensiale som forrige poster sier. Jeg ser at du har gått for en kjølig hvitbalanse og svært høy kontrast. Dette gir en kald og skummel følelse - kult! Jeg kunne imidlertid ønske meg mer dybdeskarphet - kanskje en mindre blender hadde gjort susen? Jeg synes også bakgrunnen forstyrrer litt, den blir litt rotete med det avkappede fjellet. Neste gang kan du kanskje enten ta med hele fjellet eller eksludere det helt?

Lenke til kommentar
Bilde 1: Her savner jeg som nevnt tidligere større dybdeskarphet.

Bilde 2: Jeg synes rennende vann er litt oppbrukt, jeg ville prøvd å ta bilde fra en annen vinkel.

Bilde 3: Dette bildet likte jeg veldig godt!

De to første bildene var litt for uskarpe imo.

Det siste bilde likte jeg veldig godt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...