Ragglefanten Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 jeg og pappa har fanget ett par ekorn til nå har veldig lyst til og smake på de men mamma sier at de har trikiner inni kjøttet så det ikke er så lurt og spise de har noen spist ekorn Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Denne herremannen har spist ekorn >> Noen videoklipp: http://dsc.discovery.com/videos/man-vs-wil...uirrel-pie.html -og- http://dsc.discovery.com/videos/man-vs-wil...irrel-trap.html Nå kan det meget godt hende det er trikiner i ekorn, så jeg ville ikke spist det bare for å dempe nysjerrigheten min. Dog om du bare sørger for å steke kjøttet skikkelig, så skal du ikke ta skade av litt ekorn kjøtt. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Trikiner dør ved 60 grader, så så lenge du steker ekorn ca medium, er du trygg for trikiner, hvertfall.. Og ekorn burde smake nøtter, og det er jo godt.. 1 Lenke til kommentar
Ragglefanten Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Denne herremannen har spist ekorn >> Noen videoklipp: http://dsc.discovery.com/videos/man-vs-wil...uirrel-pie.html -og- http://dsc.discovery.com/videos/man-vs-wil...irrel-trap.html Nå kan det meget godt hende det er trikiner i ekorn, så jeg ville ikke spist det bare for å dempe nysjerrigheten min. Dog om du bare sørger for å steke kjøttet skikkelig, så skal du ikke ta skade av litt ekorn kjøtt. bear grylls ja tror jeg skall prøve Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Gelder meg til noe romvesen kommer til jorda for å lage et ektrem overlevelses program og ender opp med å spise bear grylls, for å vise andre romvesen at man kan spise mennesker så lenge de ikke er utrydings truet og man fjerner tarmene. 1 Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Ekorn oppskrifter Nå er jo den amerikanske varianten noe større... Lenke til kommentar
Han som vet nesten alt Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 alt kan spises Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 bestefaren min var faktisk ekkorn-jeger på heltid like etter krigen, så har hørt en del historier. Å spise ekkorna var aldri aktuelt for han/familien sjøl om de hadde knappt med mat. Eneste grunnen til å skyte ekkorn, var pga pelsen. Ekkornet lå fra 1 til 3 kr skinnet, avhengig av hvor på kroppen den var skutt (skuddhull). Hadde det vært noe å spise, hadde de nok gjort det. Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 er fult mulig å spise det bare du koker/steker det skikkelig. vet ikke om det er noe godt, men kan jo hende.. Min mening er at det er for mye jobb å gjøre reint og fange de til at den i det heletatt skal være noe vits i.. Du får ikke store matretten ut av et lite ekkorn. flå det og ta vare på skinnet, så skyter du ei and eller due og spiser den i stedet, da trenger du ikke være redd for trikiner! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Ser på en del britiske matprogrammer, og ekorn er en utbredt råvare i mange av dem. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Rart med det. Så fort ei "rotte" har hår på halen og klatrer i trær, frister det å spise den... Ellers takk. Lenke til kommentar
ihmsa Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 jeg og pappa har fanget ett par ekorn til nå har veldig lyst til og smake på de men mamma sier at de har trikiner inni kjøttet så det ikke er så lurt og spise de har noen spist ekorn Ekorn kan man spise. Men hvorfor fange ekorn? Er jo ikke alt for mange igjen av de. Lenke til kommentar
Ragglefanten Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 jeg og pappa har fanget ett par ekorn til nå har veldig lyst til og smake på de men mamma sier at de har trikiner inni kjøttet så det ikke er så lurt og spise de har noen spist ekorn Ekorn kan man spise. Men hvorfor fange ekorn? Er jo ikke alt for mange igjen av de. er faktisk veldig mange her jeg bor får de i mår feller tar av pelsen og sparer på det eller lage eks: liten pose til å ha luftgever kuler i grunnen til at jeg skal spise de er at jeg skall på en overlevelse tur så hadde vert veldig greit med noe mat Lenke til kommentar
OldDuke Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Rart med det. Så fort ei "rotte" har hår på halen og klatrer i trær, frister det å spise den... Ellers takk. Enig,trerotte!! Lenke til kommentar
Ragglefanten Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 sånn da har jeg spist ekorn også smakte en blanding av kylling kongler og nøtter faktisk veldig godt :!: alt kan spises ja sant det alt kan prøves en gang Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Ekorn er snacks, fingermat osv, knask og godt. Ikke den største mengden mat, men har du bry og er glad i å prøve ting så kjør på. Har aldri hørt om trikiner i ekorn, men dette kan jeg ikke bekrefte. Rart med det. Så fort ei "rotte" har hår på halen og klatrer i trær, frister det å spise den... Ellers takk. Da lurer jeg på hva som er så vanvittig likt i ekorn og (brun)rotter i byen. Blandt annet med sykdommer, og mat de spiser så er det en vesentlig forskjell. Eneste likheten er jo størrelse og tennene. Ei ku er plutselig helt topp å spise så lenge den er stor, dum og ikke reproduserer seg i store mengder? Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 ekkorn er et rovdyr, og spiser fuglekyllinger osv. Så det er en viss fare for trikiner. Men den faren går jo bort så lenge du steker den! ^^ Selv tror jeg ekkorn kan være godt! skal prøves ut neste år!! Lenke til kommentar
vill panda Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Når jeg har vært på jakt, og jeg begynner å bli sulten, så har det hendt at jeg har skutt og spist ekorn.Jeg spiser de i rå tilstand og de er veldig gode å spise. Aldrig hørt om trikiner på de. Vil helst ikke tenne opp bål under jakta fordi det kan skremme bort viltet og trekke til seg nyskjerrige folk. Jeg har forøvrig spist mange arter dyr i rå tilstand uten å ta skade av det. Alle slags fugl, ekorn,kanin,hare og hjortedyr går greit å spise rått. Lenke til kommentar
KattaErDau Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg har spist ekorn en gang. Ikke noe galt med det. Smakte fortreffelig, brynte det först litt i steikpanna og kokte det i brunsaus etterpå med poteter og en kald Norrlands Guld til Men et ekorn er ikke store dyret så man må ha litt tilbehör for å bli mett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå