Trollfjes Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) I en dagligvarebutikk? *Beklager* Vel, da er vel kondomeriet beste løsning. Endret 9. desember 2009 av Teh WolF Lenke til kommentar
mortania Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 I en dagligvarebutikk? Hva med å lese deler av tråden? Det var tross alt bare èn side... Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Nei fordi han som eier butikken er også en god venn av pappa og han er også en god venn av dama sin far. Ikke så arti at faren til dama skal høre sånt... "Hei, kjæresten til datteren din var nettopp innom butikken her og kjøpte noen kondomer med smak." For å være helt ærlig, tror jeg ikke denne mannen vil sagt noe til noen som helst dersom du kjøpte kondomer hos ham. Du er helt sikkert ikke den første og eneste ungdommen i bygda di som bruker kondomer. Jeg ville tro det for din del ble mindre flaut å kjøpe kondomer med en venn av din far i butikken, enn å se din far inn i øynene den dagen han står der med en pakke, fra kondomeriet og adressert til deg, i hånda. Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 ..Jeg ville tro det for din del ble mindre flaut å kjøpe kondomer med en venn av din far i butikken, enn å se din far inn i øynene den dagen han står der med en pakke, fra kondomeriet og adressert til deg, i hånda... Det står ikke at det er fra "Kondomeriet" på pakker fra Kondomeriet. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Med mindre man får en hentelapp? Men en kondompakke er vel så liten at den bare havner rett i postkassa. Lenke til kommentar
Tullinnen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Det står uansett bare ett eller annet intetsigende AS på avsender. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Neivel, men bestemora di kan du sende for å plukke de opp? Hehe, jeg kan skjønne at ikke alle har et like åpent forhold til foreldrene sine som jeg har, men uansett.. Jeg tror nå ikke det ville ha vært et problem Bestemor hadde bare sakt "Bra du kjøper prevesjon" visst hun hadde henta dem og åpna pakken. Pappa hadde vell sakt "Du skal faen ikke pule før du e 16"... Hvorfor sku han sakt deT? er jo fult lovlig å ha sex hvis begge er 14 feks. er voksne som ikek har lov til å ha seg med noen under 16 Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Neivel, men bestemora di kan du sende for å plukke de opp? Hehe, jeg kan skjønne at ikke alle har et like åpent forhold til foreldrene sine som jeg har, men uansett.. Jeg tror nå ikke det ville ha vært et problem Bestemor hadde bare sakt "Bra du kjøper prevesjon" visst hun hadde henta dem og åpna pakken. Pappa hadde vell sakt "Du skal faen ikke pule før du e 16"... Hvorfor sku han sakt deT? er jo fult lovlig å ha sex hvis begge er 14 feks. er voksne som ikek har lov til å ha seg med noen under 16 "Cosmo's got the caboose!" Kanskje var det slik at han mente det rett og slett bare var for tidlig.. Det er da slett ikke uten mulige konsekvenser, når man hopper i halmen. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Faktisk er faren formynder og kan bestemme at guttungen ikke skal få ha sex før han blir 18 og myndig selv. Men det er ikke derfor jeg poster. Det var da fælt så up-tight folka her var om kondom da. Det viser jo bare at du er ansvarlig og at hodet mellom skuldrene dine funker. Samtidig viser det at det andre hodet også fungerer og ofte er i bruk - du får deg noe; +1 i rep. Det er strengt tatt ikke samfunnet som bestemmer om du synes det er flaut å kjøpe kondom, men du som lar det. Det betyr at hvis du skulle slantre inn på Obs!-en, plukke ned en pakke kondomer, slenge dem på rullebåndet, smile og som alltid si hei til den som står bak kassen - være det en 56 år gammel gris, et 18 år gammelt stykke heit eller en kompis fra klassen - og ikke føler det er flaut å kjøpe kondomer, ja da er det ikke flaut. Husker dama var skikkelig vanskelig på dette. Det endte i krangel (fra hennes side - jeg krangler ikke) hver gang tilfeldighetene satte seg hard på rumpa, pekte på dama og sa at hun måtte kjøpe kondom. Som om jeg skulle gå 2km for å kjøpe en pakke når hun går forbi en bensinstasjon på veien bort til meg uansett. Endret 7. desember 2009 av StianGH Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Ja. Selv om du (ts) synes det er flaut, behøver det ikke å være det. Personen i kassa selger kondomer hver dag, og tenker ikke noe over at du også kjøper det. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Faktisk er faren formynder og kan bestemme at guttungen ikke skal få ha sex før han blir 18 og myndig selv. Den seksuelle lavalder i Norge er 16 år. Man bestemmer altså over sin egen kropp ved fylte 16. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Loven du sikter til er straffeloven og det er tydelig at denne paragrafen er ment for å beskytte barn mot overgrep - ikke "frigjøre" ansvaret over barnets kropp. Jeg vil anta at farens myndighet uansett hadde trumfet dette. Men nåå er vi off-topic her! Videre reaksjoner tas med glede på PM *ser strengt på mortania*. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Ok, har lest mye O-T ovenfor. Til dere som sier det ikke er flaut: Jeg bor på bygda frister ikke og gå og kjøpe når kompisen til pappa sitter bak deg med kaffekoppen og du ser han nesten hver dag.... PS: Til dere som prater om lover og alt slik. Om jeg viser ansvar så viser jeg det og om jeg ikke gjør det gjør jeg ikke det, men en ting er sikkert. Faren min skal ikke bestemme når jeg skal ha meg og ikke, rett og slett. En visst noen skulle bare si at du må vente X antall år før du kan ha sex fra nå av. Og du hadde en digg dame som ville hele tiden? Ikke særlig artig.... Nok O-T. Jeg har bestillt fra Kondomeriet. Jeg vet at de ikke kommer med riktig navn på dem, har bestilt noe der før. PS: Må jo bestille med postoppkrav, derfor må noen hente den på posthuset. Endret 7. desember 2009 av Slettet-1nDPpQXNWW Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 dealextreme.com NB: NSTW Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) ...Jeg vet at de ikke kommer med riktig navn på dem har bestilt noe der før. PS: Må jo bestille med postoppkrav, derfor må noen hente den på posthuset. Hvis du visste om anonymiteten allerede før du startet denne tråden, hva i huleste er da problemet?? Er det å hente pakka hos Posten?? Hva i alle dager er det som er problemet her?? Vet du ikke hvor Posthuset er hen, kanskje? ??? Endret 7. desember 2009 av greygenic Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Da jeg startet tråden tenkte jeg ikke at dem kanskje hadde der. Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Da jeg startet tråden tenkte jeg ikke at dem kanskje hadde der. ...at Kondomeriet ikke hadde kondomer med smak? Det virker litt vanskelig å tro.. Endret 7. desember 2009 av greygenic Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg trudde de bare hadde det på dagligvarebutikker og apoteker.. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Loven du sikter til er straffeloven og det er tydelig at denne paragrafen er ment for å beskytte barn mot overgrep - ikke "frigjøre" ansvaret over barnets kropp. Jeg vil anta at farens myndighet uansett hadde trumfet dette. Men nåå er vi off-topic her! Videre reaksjoner tas med glede på PM *ser strengt på mortania*. Dette er off-topic, men jeg kan ikke la deg komme unna med dette. Det du skriver, er helt feil. I Barneloven står det blant annet at barnet har rett til å bli hørt i personlig anliggende saker fra 7 års alder, og at denne meningen skal legges stor vekt på fra 12 års alder. Barnet skal gradvis få mer bestemmelsesrett over seg selv, gjennom hele oppveksten, helt til fylte 18 år. Fra 16 års alder har man også rett til å besøke lege uten at foreldre eller verge får vite om det. Den seksuelle lavalderen er 16 år. Om vi kobler alt dette her sammen, er det veldig tydelig at ens egen kropp er noe man selv bestemmer over i en alder av 16 år. Du har rett i at det ikke står spesifikt at man har full rett til å bestemme over sin egen kropp fra fylte x år, men det står heller ikke noe som helst om at foreldrene kan bestemme over barnets kropp til fylte 18 år. "Jeg har rett selv om jeg er helt urimelig, diskusjonen fortsetter på PM" er ikke noe jeg går med på. Selv om det er off-topic. Endret 8. desember 2009 av Eivolele Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Du argumenterer mot noe jeg ikke har skrevet. Mener du å si at straffeloven ikke er ment for å beskytte barn mot overgrep? "Jeg har rett selv om jeg er helt urimelig, diskusjonen fortsetter på PM" er ikke noe jeg går med på. Selv om det er off-topic. Det du skriver her er forsåvidt helt riktig. Jeg har rett, uansett om du mener jeg er urimelig. Og er det i trass at du ikke kunne sende dette til meg i PM-form? Hva er det egentlig du mener jeg tar feil på? At jeg antar at farens formynderi også gjelder med tanke på sex, eller at straffelovens relevante paragraf ikke er ment for å "frigjøre" et barns kropp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg