crazyclomp Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg er ansatt som deltid på et lager hvor jeg jober kveld på 4 timer 2 og fire kvelder i uken. Er 17 og får 100,49,- i timen. Når jeg jobber utover dette får jeg ikke noe ekstra betalt. Om jeg tar andre sine skift får jeg fortsat bare timelønn. Igår jobbet jeg 12 timer og fikk fortsatt bare timelønn, ikke noe som helst ekstra. Selv i utgangspunktet syns jeg at jeg tjener for lite for en fysisk jobb som dette. Hva kan jeg gjøre? Hva har jeg krav på? Føler på en måte at firmaet utnytter det at ungdom ikke kan regelverket og ikke er sikker på sine rettigheter:( Lenke til kommentar
zulo Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Var det frivillig overtid? Da har du ikke krav på overtidsbetalt.. Hvis du ble spurt så kunne du sagt nei, hvis du ble tvinga så tror jeg du burde fått overtidsbetalt men ikke sikker om det er forskjell fra heltid og deltids-ansatte. Lenke til kommentar
crazyclomp Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg ble ringt opp av sjefen min dagen før der han spurte om jeg kunne jobbe dagen etterpå pga folk var syke. Joda tenkte jeg, skal ikke være vanskelig jeg. Helt til jeg kommer på jobb, et par timer ut i arbeidsdagen. DA får jeg vite at sjefen min er i Stavanger for å hjelpe faren med å flytte, og at jeg nå gikk hannes skift. Jeg får 100,49,- i timen for å gå der i 12 timer! Jeg jobbet ekstra fordi folk var syke, ikke fordi sjefen min skal tutle i Stavanger. Klart jeg kunne gått hjem, men da hadde det vært en mann alene på jobb, 12 timer han også, med ekstra betaling fordi han var over den arbeidstiden han var ansatt for og at han tok 12 timer. Er veldig frustrert ATM.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Tre av de timene skal du ha 100,49*1,40=140,70 (ca.) i timen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå