Gå til innhold

Hvordan vise bilder på pc mens man fotograferer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ett Olympus E-620 og ett Canon Eos350d, lurer på om noen av de to her har muligheten til å kobles mot pc, og vise bildene på pc-skjerm etterhvert som de tas?

Kunne godt tenke meg denne muligheten for og kunne vurdere bilder kontinuerlig ved jobbing i studio.

Hvis jeg forstår problemstillingen rett, så er det ikke mulig med 350D. Olympus har jeg ingen kjennskap til.

 

Jeg forstår deg slik at du ønsker å kunne se bildene på en dataskjerm omgående når bildet er tatt uten å måtte gå gjennom den vanlige overføringen (tømming av brikken) som man normalt gjør. Det tviler jeg sterkt på at det er mulig. Kameraet skal da brukes nærmest som et webkamera, og det finnes kameraer som det funker på. Det finnes en del løsninger med mer proffe kamera, med f.eks. tråsløs overføring m.m. På mitt gamle Canon G3 (kompaktkamera) kunne jeg se bildene på skjerm når jeg tok dei, men så vidt jeg husker så måtte jeg gå gjennom den vanlige overføringen for å få dei over på datamaskinens harddisk.

Lenke til kommentar
Hvis jeg forstår problemstillingen rett, så er det ikke mulig med 350D. Olympus har jeg ingen kjennskap til.

 

Jeg bruker det der mye på 50D og 5D2 via USB kabel, og i EOS Utility kan du velge om bildene skal legges rett til PC, og/eller om de også skal ligge på kortet. Så når jeg tar ett bilde ser jeg resultatet med en gang på skjermen. Om dette støttes av 350D vet jeg ikke da jeg aldri har hatt ett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...