OV-103 Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hei. Jeg fikk endelig skaffet meg et Sapphire Radeon 9500 pro kort i dag som skal erstatte mitt litt slappe GeForce3 kort. Nvidia driverne ble fjernet, maskin rebootet og det nye kortet satt inn. Etter å ha lagt inn driverne som fulgte med kortet så rebootet jeg og ventet smilende på å komme inn i windows. Men jeg fikk bare sett bakgrunnsbildet mitt i 0.5 sekund før den hoppet tilbake til loggon menyen igjen, jeg prøvde å logge inn flere ganger men med samme resultat. Jeg prøvde å fjerne ati driverne, brukte et program som fullstendig fjernet både nvidia og ati drivere (husker ikke hva det heter), og la inn de nyeste riverne fra ati. Men ingenting hjelper! Jeg håper det finnes en måte å fikse det på uten å formatere, ettersom det tar uhorvelig lang tid å legge inn alle programmene igjen. Kortet kan vel ikke være ødelagt? Hvis det er nødvendig å vite så har jeg: samsung 191T LCD skjerm Asus P4T hovedkort Enermax 431W PSU Windows 2000 Professional eng Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
hart Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Mulig dette er helt på jordet, men før dette skjedde... oppdaterte du DirectX driverne? Får du startet i safe mode? Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg la inn directX 9.0a for et par uker siden. Får startet i safe mode ja, jeg får også startet vanlig når driverne ikke er lagt inn. Men med en gang driverne er inne så begynner problemet Lenke til kommentar
lperik Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg la inn directX 9.0a for et par uker siden.Får startet i safe mode ja, jeg får også startet vanlig når driverne ikke er lagt inn. Men med en gang driverne er inne så begynner problemet Hva med en formatering? Pleier å gjøre det hver gang det kommer nye drivere jeg, er jo litt morro også da, og legge inn ting på nytt. Bare husk backup Lenke til kommentar
hart Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Grunnen til at jeg nevner DirectX er at det er en programpakke som inneholder en rekke driverkomponenter som tilpasses din hardware. Jeg har ett relativt likt Pc-oppsett selv med Win2K og samme skjermkort. Skiftet fra ett GF2MX400 for noen mndr siden (ja!, for de som lurer, det er forskjell i ytelse) og det eneste jeg gjorde var å avinstallere driverene til kortet fra windows (ikke noe ekstern prog). Nå fikk ikke jeg noe problem med å starte med mitt kort, men jeg hadde ett problem med DirectX som løste seg når jeg reinstallerte DirectX. En løs tanke er at din installasjon av DirectX er tilpasset GF3 kortet som var installert.... Denne matcher ikke ATI brikken. Hvilken oppløsning kjører du med til vanlig, og hadde du noen sære instillinger på GF3 kortet som kan tenkes å være inkompatible med ATI kortet? Hvorfor installerte du directX9 på ett GF3 kort??? DX9 støtter jo ikke dette. Alternativt kan du jo slenge inn GF3 kortet igjen.. installere det sånn at alt fungerer som det skal.. deretter bruke windows til å fjerne driverne (IKKE noe 3.parts programmer) starte opp med standard VGA driver i 640x480, slenge inn ATI kortet og gjøre installasjonen derfra. Funker ikke dette må du prøve det i en annen maskin. Lenke til kommentar
cxzzxc Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Anbefaler deg til å formatere etter bytte fra Nvidia til ATi. Fordi driveran liker ikkje kverandre noe særlig Uansett kor masse du fjerner dei Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg bruker 1280*1024 oppløsning på GF3 kortet, håper jo at ati kortet støtter det (og burde det jo) siden det er den oppløsningen som LCD skjermen bruker. Grunnen til at jeg la inn directX9 med GF3: …. Tja, hvorfor ikke Alternativt kan du jo slenge inn GF3 kortet igjen.. installere det sånn at alt fungerer som det skal.. deretter bruke windows til å fjerne driverne (IKKE noe 3.parts programmer) starte opp med standard VGA driver i 640x480, slenge inn ATI kortet og gjøre installasjonen derfra. Tviler på at det hjelper sett inn GF kortet igjen for så å la windows fjerne driverne, for det var det jeg gjorde første gangen, og da var det jo like problematisk. Så bortsett fra å sett inn kortet på nytt så var det akkurat sånn jeg gjorde det første gangen. Skal prøve å legge inn DirectX på nytt etterpå, men først skal jeg opp til en kamerat og prøve det i hans maskin. Lenke til kommentar
hart Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Du kan jo kjøre ett register-vaskeprogram som feks RegCleaner http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml Så vil du kunne fjerne en god del entries som tilhører nVidia. Om du ikke har snøring på hva registeret er/hvordan det fungerer, så ikke kjør dette programmet. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 Prøvde å legge inn DirecX 9 på nytt, men det hjalp lite. Så prøvde jeg det hos en kamerat som har ATI og der fungerte det fint, så det blir nok en formatering Takk for hjelpen ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå