Gå til innhold

Greit å sette ny disk i iomega harddiskkabinett? + noen grunn for ikke å kjøpe billigste?

madsc90

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Iomega ekstern harddisk 500 GB (standard, billig versjon. Fra lefdal) som plutselig døde. Den er helt umulig å få kontakt med, selv å sette den direkte i PCen er tafatt... Er det noen grunn for at det ikke skal gå å sette en ny standard SATA disk i kabinettet?

Også:

Denne disken. Har jeg noe å vinne på å kjøpe dyrere enn det billigste som kommer opp i prisguiden?

https://prisguiden.no/kategorier/harddis...6%5D%5Bhigh%5D=

Hvilken disk går for å være pålitelig, støysvak, billig, og alt som er kult? Dette er som sagt til ekstern HDD (usb), så hastighet er kanskje ikke det viktigste...

takk.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Jeg prøvde å få frem at harddisken som fulgte med harddiskkabinettet alene ikke virker. Har prøvd rett i intern SATA, og i annet harddsikkabinett som jeg vet fungerer. Harddisken spinner og lager noen lyder, men PCen finner den ikke.

Derfor antar jeg at kabinettet fungerer. Spørsmålet er om Iomega har noen sperring i kabinettet, som gjør at kun den originale disken passer...

Da blir det billig disk! flott.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Den kommer ikke opp i Diskbehandler...

Den spinner opp som vanlig, og lager en litt annen rytme med "skrape-aktige" lyder enn det den gjorde da den var frisk.

Disken er under ett år gammel, og stod rolig mellom siste gang den funket og første gang den ikke gjorde det....

Ubuntu finner den heller ikke...

Det er ikke jeg som sitter på den, men han som har den skal ta den med på jobben for å høre om IT ansvarlig kan vekke liv i den.. Er det håp?

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...