Chavalito Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Hei. Jeg har et lite spørsmål. PCen til madamen begynte å oppføre seg rart. Windows Vista startet normalt, men det var umulig å starte programmer, altså hun kunne ikke starte noen programmer, ikke Word, ikke Fireofx, ikke kontrolpanelet, nada. Men jeg greide å installere Malwarebytes og skanne PCen hennes i sikker modus, og det fant noe som het RegistrySmart. Malwarebytes kalte det Rougue.Program eller noe slikt. Jeg tror at PCen hennes er ren nå etter som det ser ut som den virker normalt igjen. Men er det noen som har peiling på hva dette er? Søkte på Google, men fant ikke så mye om det. Endret 5. desember 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Microklut Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Her står det noe om hvordan du fjerner RegistrySmart + mye annet http://forumet.no/index.php?showtopic=6515...rt=#entry515799 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg var kanskje ikke klar nok i min første post, men jeg tror jeg fjernet RegistrySmart med Malwarebytes. Det jeg lurte på er om noen vet hvordan i svarte dette kom inn på hennes PC etter som hun er veldig forsktig med hvilke web sider hun vasser innom, og ikke installerer noen programmer uten at hun spør meg først. Mener å tro at jeg har en god del peiling om PCer og malware og slikt. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hei :-) Hvis du vil se om maskinen er ren for malware etc. så har vi en fin guide som er linket øverst i signaturen min som du kan gå igjennom (loggen til MBAM kan også vært fint om du kunne poste) ~ Submit Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Tjenare :-) Her kommer Malwarebytes log. mbam_log_2009_12_05__12_07_34_.txt Og Combofix log: Combofixlog.txt Endret 6. desember 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Ser bra ut. Du kan fjerne combofix ved å skrive combofix /u fra kjør-vinduet. Denne kommandoen gjør at filer i karantene og backups blir slette. Systemgjenopprettingsmappa nullstilt etc. Sjekk om software er oppdatert Secunia Surf trygt. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Takker så mye for hjelpen selv om jeg ikke trengte hjelp til å bli kvitt RegistrySmart. Jeg hadde allerede blitt kvitt problemet før jeg skrev innlegget her. Jeg spurte ganske enkelt om det var noen som hadde hørt om et malware program som het RegistrySmart, ikke noe annet. Dette har jeg fortsatt ikke fått svar på, men setter dette som løst uansett. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg spurte ganske enkelt om det var noen som hadde hørt om et malware program som het RegistrySmart, ikke noe annet. Dette har jeg fortsatt ikke fått svar på RegistrySmart går under kategorien Rogue security software Bare et av 100vis av programmer som prøver og lure penger ut av brukere som får det inn på pcen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Takk så mye for svaret. Mistenkte noe slikt, men var ikke sikker. Skjønner bare ikke hvordan det kom inn på PCen til madamen da. Hun er nemlig veldig forsiktig med hvilke sider hun surfer på og hva hun installerer. Skjønt mulig at det har vært enten svogeren eller nevøen som har brukt den en gang, de er jo ikke så nøye med hvor de surfer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå